Pagina 5 van 6

Geplaatst: 26 apr 2007, 09:39
door hyperman
en daarna zeker een turbo :mrgreen:

Geplaatst: 26 apr 2007, 09:44
door WhiteFinish
Weet nog wel een leuk DE'tje te liggen ;)

Geplaatst: 26 apr 2007, 10:14
door marcel v6
V6peter schreef:Er komt geen KL-ZE in,er komt een KL-DE in. ;)

En waarom ga je voor de KL-DE eigenlijk?
KL-ZE te snel voor je :mrgreen:

Geplaatst: 26 apr 2007, 13:43
door BlackSheep
marcel v6 schreef:
V6peter schreef:Er komt geen KL-ZE in,er komt een KL-DE in. ;)

En waarom ga je voor de KL-DE eigenlijk?
KL-ZE te snel voor je :mrgreen:


Denk dat ie meer voor de trekkracht gaat, DE is toch sneller weg in de sprint, kijk maar naar Marcel in Duitsland.

En wat heb je aan een hogere top?? je kunt hier in NL nergens fatsoenlijk het gas intrappen, ziet altijd zo'n bumperklever voor je.

Geplaatst: 26 apr 2007, 14:06
door WhiteFinish
BlackSheep schreef:
Denk dat ie meer voor de trekkracht gaat, DE is toch sneller weg in de sprint, kijk maar naar Marcel in Duitsland.

En wat heb je aan een hogere top?? je kunt hier in NL nergens fatsoenlijk het gas intrappen, ziet altijd zo'n bumperklever voor je.


Trekkracht is gelijk. ZE heeft iets meer koppel.
Marcel was gewoonweg scherper met sprinten en Sam reedt met een mx6 bak, andere overbrenging.

Geplaatst: 26 apr 2007, 16:10
door MarcX3
WhiteFinish schreef:Trekkracht is gelijk.


Niet helemaal waar.

De KLDE heeft zn max vermogen/koppel eerder dan de ZE dus issie sneller met optrekken. Met een race op de snelweg zal de DE t verliezen van de ZE omdat je boven de 100 km u pks nodig hebt geen koppel, koppel is alleen voor t optrekken.

Geplaatst: 26 apr 2007, 20:12
door V6peter
WhiteFinish schreef:Weet nog wel een leuk DE'tje te liggen ;)


Waar weet jij een leuk DE-tje te liggen?
Is dat alleen het blok of zit er meer bij?

Ik ga voor de DE omdat dat (mijns inziens) het sterkste blok is in de K-serie.

Wat pk betreft,ik mis dan 30 pk op de ZE,dit is redelijk op te lossen met een goeie chip.
Wat koppel beterft,ik mis 2n/m op de ZE,dit is dus te verwaarlozen.

Geplaatst: 26 apr 2007, 20:44
door scary
BlackSheep schreef:ja wrijf het er nog ff in ja, heb maar een 1600-tje gaat een beetje moeilijkom daar een ZE in te leggen :cry:


Maar gelukkig hebben wij 1.6 rijders andere ideeën, nietwaar Scary ;) :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: next summer 8)

Geplaatst: 26 apr 2007, 20:49
door turbulence
paar voordelen:

* lagere prijs tov ZE
* qua performance gelijk aan ZE
* lage compressie, dus ideaal voor chargersetup
* bepaalde sterkere internals als ZE

paar nadelen

* niet altijd zo'n mooie lage kmstand als ZE
* vaak shortneck dus wel clearence problemen rond accu dacht ik

persoonlijk is DE best goeie keuze, als je een goeie weet en de prijs is netjes dan is er geen probleem...

Geplaatst: 27 apr 2007, 09:32
door WhiteFinish
V6peter schreef:
WhiteFinish schreef:Weet nog wel een leuk DE'tje te liggen ;)


Waar weet jij een leuk DE-tje te liggen?
Is dat alleen het blok of zit er meer bij?

Ik ga voor de DE omdat dat (mijns inziens) het sterkste blok is in de K-serie.

Wat pk betreft,ik mis dan 30 pk op de ZE,dit is redelijk op te lossen met een goeie chip.
Wat koppel beterft,ik mis 2n/m op de ZE,dit is dus te verwaarlozen.


Tis een blok bij mij in de buurt. Inclusief ecu, vaf en bak. Alleen wil ik dan zelf de bak hebben als ik die koop ;)