Striping
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
marcel v6 schreef:V6peter schreef:Er komt geen KL-ZE in,er komt een KL-DE in.
En waarom ga je voor de KL-DE eigenlijk?
KL-ZE te snel voor je
Denk dat ie meer voor de trekkracht gaat, DE is toch sneller weg in de sprint, kijk maar naar Marcel in Duitsland.
En wat heb je aan een hogere top?? je kunt hier in NL nergens fatsoenlijk het gas intrappen, ziet altijd zo'n bumperklever voor je.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
BlackSheep schreef:
Denk dat ie meer voor de trekkracht gaat, DE is toch sneller weg in de sprint, kijk maar naar Marcel in Duitsland.
En wat heb je aan een hogere top?? je kunt hier in NL nergens fatsoenlijk het gas intrappen, ziet altijd zo'n bumperklever voor je.
Trekkracht is gelijk. ZE heeft iets meer koppel.
Marcel was gewoonweg scherper met sprinten en Sam reedt met een mx6 bak, andere overbrenging.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:Trekkracht is gelijk.
Niet helemaal waar.
De KLDE heeft zn max vermogen/koppel eerder dan de ZE dus issie sneller met optrekken. Met een race op de snelweg zal de DE t verliezen van de ZE omdat je boven de 100 km u pks nodig hebt geen koppel, koppel is alleen voor t optrekken.
Driven by a sixpack
- V6peter
- Super-Pilot
- Berichten: 1551
- Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:Weet nog wel een leuk DE'tje te liggen
Waar weet jij een leuk DE-tje te liggen?
Is dat alleen het blok of zit er meer bij?
Ik ga voor de DE omdat dat (mijns inziens) het sterkste blok is in de K-serie.
Wat pk betreft,ik mis dan 30 pk op de ZE,dit is redelijk op te lossen met een goeie chip.
Wat koppel beterft,ik mis 2n/m op de ZE,dit is dus te verwaarlozen.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
paar voordelen:
* lagere prijs tov ZE
* qua performance gelijk aan ZE
* lage compressie, dus ideaal voor chargersetup
* bepaalde sterkere internals als ZE
paar nadelen
* niet altijd zo'n mooie lage kmstand als ZE
* vaak shortneck dus wel clearence problemen rond accu dacht ik
persoonlijk is DE best goeie keuze, als je een goeie weet en de prijs is netjes dan is er geen probleem...
* lagere prijs tov ZE
* qua performance gelijk aan ZE
* lage compressie, dus ideaal voor chargersetup
* bepaalde sterkere internals als ZE
paar nadelen
* niet altijd zo'n mooie lage kmstand als ZE
* vaak shortneck dus wel clearence problemen rond accu dacht ik
persoonlijk is DE best goeie keuze, als je een goeie weet en de prijs is netjes dan is er geen probleem...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
V6peter schreef:WhiteFinish schreef:Weet nog wel een leuk DE'tje te liggen
Waar weet jij een leuk DE-tje te liggen?
Is dat alleen het blok of zit er meer bij?
Ik ga voor de DE omdat dat (mijns inziens) het sterkste blok is in de K-serie.
Wat pk betreft,ik mis dan 30 pk op de ZE,dit is redelijk op te lossen met een goeie chip.
Wat koppel beterft,ik mis 2n/m op de ZE,dit is dus te verwaarlozen.
Tis een blok bij mij in de buurt. Inclusief ecu, vaf en bak. Alleen wil ik dan zelf de bak hebben als ik die koop
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences