Striping

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

en daarna zeker een turbo :mrgreen:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Weet nog wel een leuk DE'tje te liggen ;)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

V6peter schreef:Er komt geen KL-ZE in,er komt een KL-DE in. ;)

En waarom ga je voor de KL-DE eigenlijk?
KL-ZE te snel voor je :mrgreen:
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

marcel v6 schreef:
V6peter schreef:Er komt geen KL-ZE in,er komt een KL-DE in. ;)

En waarom ga je voor de KL-DE eigenlijk?
KL-ZE te snel voor je :mrgreen:


Denk dat ie meer voor de trekkracht gaat, DE is toch sneller weg in de sprint, kijk maar naar Marcel in Duitsland.

En wat heb je aan een hogere top?? je kunt hier in NL nergens fatsoenlijk het gas intrappen, ziet altijd zo'n bumperklever voor je.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

BlackSheep schreef:
Denk dat ie meer voor de trekkracht gaat, DE is toch sneller weg in de sprint, kijk maar naar Marcel in Duitsland.

En wat heb je aan een hogere top?? je kunt hier in NL nergens fatsoenlijk het gas intrappen, ziet altijd zo'n bumperklever voor je.


Trekkracht is gelijk. ZE heeft iets meer koppel.
Marcel was gewoonweg scherper met sprinten en Sam reedt met een mx6 bak, andere overbrenging.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

WhiteFinish schreef:Trekkracht is gelijk.


Niet helemaal waar.

De KLDE heeft zn max vermogen/koppel eerder dan de ZE dus issie sneller met optrekken. Met een race op de snelweg zal de DE t verliezen van de ZE omdat je boven de 100 km u pks nodig hebt geen koppel, koppel is alleen voor t optrekken.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

WhiteFinish schreef:Weet nog wel een leuk DE'tje te liggen ;)


Waar weet jij een leuk DE-tje te liggen?
Is dat alleen het blok of zit er meer bij?

Ik ga voor de DE omdat dat (mijns inziens) het sterkste blok is in de K-serie.

Wat pk betreft,ik mis dan 30 pk op de ZE,dit is redelijk op te lossen met een goeie chip.
Wat koppel beterft,ik mis 2n/m op de ZE,dit is dus te verwaarlozen.
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

BlackSheep schreef:ja wrijf het er nog ff in ja, heb maar een 1600-tje gaat een beetje moeilijkom daar een ZE in te leggen :cry:


Maar gelukkig hebben wij 1.6 rijders andere ideeën, nietwaar Scary ;) :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: next summer 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

paar voordelen:

* lagere prijs tov ZE
* qua performance gelijk aan ZE
* lage compressie, dus ideaal voor chargersetup
* bepaalde sterkere internals als ZE

paar nadelen

* niet altijd zo'n mooie lage kmstand als ZE
* vaak shortneck dus wel clearence problemen rond accu dacht ik

persoonlijk is DE best goeie keuze, als je een goeie weet en de prijs is netjes dan is er geen probleem...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

V6peter schreef:
WhiteFinish schreef:Weet nog wel een leuk DE'tje te liggen ;)


Waar weet jij een leuk DE-tje te liggen?
Is dat alleen het blok of zit er meer bij?

Ik ga voor de DE omdat dat (mijns inziens) het sterkste blok is in de K-serie.

Wat pk betreft,ik mis dan 30 pk op de ZE,dit is redelijk op te lossen met een goeie chip.
Wat koppel beterft,ik mis 2n/m op de ZE,dit is dus te verwaarlozen.


Tis een blok bij mij in de buurt. Inclusief ecu, vaf en bak. Alleen wil ik dan zelf de bak hebben als ik die koop ;)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie