
@Beekluiis's
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- Beekluiis
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 feb 2012, 12:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1993
Dus...heb toch besloten om een v6 te kopen, wat zou een redelijk bedrag zijn voor mijn auto? Incl NAP ben 2e eigenaar...de hele mikmak zeg maar, kmstan: 124.XXX Ik zat te denken aan rond de 2000-2500 dit omdat die zowel van buiten als binnen gewoon weg in topstaat is! Lage km stand en historie is bekend....distr riem vervangen bij 92.000
- Beekluiis
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 feb 2012, 12:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1993
Zo weer het een en ander vervangen en gedaan aan mijn auto onder andere : Stabilisatorstangen vervangen rondom ( gingen klapperen )
Remschijven voor vervangen + Green remblokken
Remschoenen vervangen achter
Tevens toen de remmerij eraf lag had ik besloten het zooitje gelijk maar te laten coaten :
En gelijk een Kat-vervanger gemaakt.
En een nieuwe hoedenplank omdat de ouwe was gebroken.
En felle interieur-led's gemaakt/geplaatst.
Kan ik eventueel wel een How'To voor maken voor de geintereseerden.
En ik heb Xenon 6000K Geplaatst. foto's zal ik vanavond maken voor een mooi plaatje.
Tevens ook een Cold-air intake gekocht en geplaatst en me auto Ge-remapt/gechipt en gelijk de Dyno op. wat concludeerde tot 107PK !
De uitdraai van de Dyno volgen nog ( foto's heb ik niet zelf genomen )
Remschijven voor vervangen + Green remblokken
Remschoenen vervangen achter
Tevens toen de remmerij eraf lag had ik besloten het zooitje gelijk maar te laten coaten :

En gelijk een Kat-vervanger gemaakt.

En een nieuwe hoedenplank omdat de ouwe was gebroken.


En felle interieur-led's gemaakt/geplaatst.


Kan ik eventueel wel een How'To voor maken voor de geintereseerden.
En ik heb Xenon 6000K Geplaatst. foto's zal ik vanavond maken voor een mooi plaatje.
Tevens ook een Cold-air intake gekocht en geplaatst en me auto Ge-remapt/gechipt en gelijk de Dyno op. wat concludeerde tot 107PK !

De uitdraai van de Dyno volgen nog ( foto's heb ik niet zelf genomen )
- Beekluiis
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 feb 2012, 12:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1993
Ja was er zelf best wel verbaasd over, Heb enkel me katalysator eronder vandaan gehaald en een cold air intake geplaatst. vervolgens gechipt door een tuningsbedrijf en op nieuw laten ''afstellen''
maar we zijn er nog niet.. kan waarschijnlijk een supercharger op de kop tikken voor maar 400 euro! dus word vervolgd...

maar we zijn er nog niet.. kan waarschijnlijk een supercharger op de kop tikken voor maar 400 euro! dus word vervolgd...
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Wat gaat die supercharger voor verschil maken?? Ik had je trouwens nog een PB gestuurs. Heb je die wel ns ontvangen?? Ik had je bij super sunday gehpord over projectpr headlights. Ik heb een setje over maar doe maar ff n pb als je nog interesse hebt
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!


- Beekluiis
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 feb 2012, 12:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1993
Een supercharger sluit je direct op je distributie aan en heb je vanaf stationair tot het optrekken al gelijk de volle power van de charger, dit inplaats van dat een turbo pas bij hogere toeren zijn werk begint te doen.
Veel weet ik nog niet van de charger af maar weet wel wat de uit eindelijke opbrengst is ( die van mij levert tot zo'n 40% van de maximum motorvermogen ) dus al zou ik nu 107 pk hebben afgerond zou ik met een charger rond de kleine 150 komen maar dit moet ik eerst zien dan geloven!
Veel weet ik nog niet van de charger af maar weet wel wat de uit eindelijke opbrengst is ( die van mij levert tot zo'n 40% van de maximum motorvermogen ) dus al zou ik nu 107 pk hebben afgerond zou ik met een charger rond de kleine 150 komen maar dit moet ik eerst zien dan geloven!