Pagina 5 van 6

Geplaatst: 22 apr 2010, 20:21
door JForce
ik toch al 98 :mrgreen:

scheelt maar 2,50 ofzo op een tank.

95 was laatst: 1,60 en 98 1,65

bhp is eigenlijk een heel oud begrip, auto's voor 72 werden gemeten in bhp. dat gaf ze veel meer pk dus.

dus als je een camaro hebt ui 71 met rated 300pk zal dat nu misschien maar 260 zijn ofzo.

sinds 2005 wordt er gemeten met SEA certified krukas pk.

hierdoor ging een caddilac supercharged v8 van 440pk > 469pk

en de toyota camry daalde 210 > 190

dus het komt er eigenlijk op neer dat het nergens op slaat.
andere meting 1 stijgt ander daalt. :roll:

het best is dan idd whp, dan weet je wat je op de wegzet aan pk/koppel

Geplaatst: 23 apr 2010, 10:04
door Dennis_MX3
Dit is wel een leuke test met verschillende merken benzine!

http://www.youtube.com/watch?v=dDHwCWdrtdg&feature=related

Geplaatst: 23 apr 2010, 21:05
door JForce
leuk filmpje idd.

resultaat is niet verrassend daarin tegen.

hoe sportiever de auto hoe beter hij er op reageert.

maar dat is hetzelfde met een c.a.i bijv.

optimax is onze v-power neem ik aan.

uk v-power is 98, onze 97 dus rated 95.
bp is 97 rated 95, hier zou bp en shell geen verschil maken in theorie.

in duitsland heb je ron 100, in nederland heeft allen gulf ron 100 de gulf challenger, zijn maar paar stations die dat verkopen.

Geplaatst: 24 apr 2010, 18:01
door scary
JForce schreef:uk v-power is 98
Toen ik pas geleden in engeland m'n rx7 gekocht had was de vpower 99 stond op de pomp zelf

Geplaatst: 24 apr 2010, 18:29
door JForce
je hebt gelijk vpower uk is 99.

maar ik dacht dat er alleen 95 en 98 labeling was, maar dat kan ook alleen nl zijn.

Geplaatst: 24 apr 2010, 19:07
door V6peter
JForce schreef:hhm ja xedos 9 volgens wiki 170hp. vreemd die gast van mx-3.com zei dat dat van de japanse mazda site kwam, 190bhp.

in de faq staat trouwens ook 190hp.


Dat verhaal over verschillende pk's in Japan, The States en Europa is puur een verhaal wat te maken heeft met emissie eisen.
De euitstoot hier in Europa mag niet zo hoog zijn als in Japan bijvoorbeeld.

Geplaatst: 03 mei 2010, 20:03
door Mazdarati MX-6
Wij kunnen binnen kort testen wat een hybride klde (laagcompressie ZE) doet op de bank .
mx3gold heeft een mx6 gekocht met zo blok .

Ik heb al gekeken met een endoscoop en hier zitten dus klde zuigers in en kl01 nokkenassen .
Alles is van een DE op de koppen na .




Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 04 mei 2010, 12:07
door MX3V6_DH
Interessant om te weten, ik ben erg benieuwd naar de rollerbank uitdraai van deze motor. Deze blokken worden toch ook wel eens 'curved neck' KLZE's genoemd? En de hoge compressie blokken 'long neck'? Of slaat dat alleen maar op de vorm van het inlaatspruitstuk?

Geplaatst: 04 mei 2010, 20:34
door Mazdarati MX-6
De klze's heb je in 2 uitvoeringen .
Een klze cuvedneck en een klze longneck dit zijn allebij hoogcompressie blokken .
De laagcompressie blok noemen ze een hybride DE .
Deze is er dan in een shortneck DE intake en met de curvedneck intake van de klze .

Geplaatst: 05 mei 2010, 20:29
door MX3V6_DH
Ok, dus als ik het goed begrijp zijn er 4 varianten:

KLZE hoogcompressie, curved neck inlaatspruitstuk
KLZE hoogcompressie, long neck inlaatspruitstuk
KLZE laagcompressie (hybride KLDE), curved neck inlaatspruitstuk
KLZE laagcompressie (hybride KLDE), short neck inlaatspruitstuk

Weet je toevallig ook welke effecten de verschillende inlaatspruitstukken hebben?