Pagina 35 van 54

Geplaatst: 15 feb 2009, 22:27
door WhiteFinish
Ik heb hem gewoon aangesloten op mijn 12v van mijn contact.

Heb een tijd geleden de hele zooi anders aangesloten met allemaal aparte zekering en bekabeling etc etc.. Nu heb ik hem dus zo aangesloten dat ik hem s'nachts ook uit kan zetten als ik er geen behoefte aan heb.

Geplaatst: 15 feb 2009, 22:38
door bramx3
12v is 12v
kan zijn dat de spanning ietsje verschilt vlak voor een versterker , maar dit is marginaal.
ik zou gewoon net zoals robert , het metertje contact spanning geven.
want vlak voor de versterker heeft echt geen zin, geeft toch zowat het zelfde aan als voor

Geplaatst: 16 feb 2009, 16:37
door Fullsize
Ik weet niet wat voor versterkers je hebt Bram, maar als je echt dik spul hebt dan kan je wel 1 of meer volt lager uit komen als je op de versterker meet. Een condensator dempt deze spanningsval.

Geplaatst: 16 feb 2009, 19:08
door DJ_MIKE
dat dacht ik ook

en wilde dan kunnen zien of het een betje stabiel blijft
maar ja dan maakt een volt meer of minder meschien ook niet uit

Geplaatst: 16 feb 2009, 19:29
door bramx3
nja, goed, je moet echt zwaar spul hebben idd.
en vooral bij bass pulsen krijg je spannings dippen.
maar deze dippen , kun je ook gewoon voor meten , het verschil is nihil wat ik ermee wil zeggen.

Geplaatst: 16 feb 2009, 19:47
door turbulence
DJ_MIKE schreef:dat dacht ik ook

en wilde dan kunnen zien of het een betje stabiel blijft
maar ja dan maakt een volt meer of minder meschien ook niet uit


hoeveel accu's heb je dan? als je met een aparte accu speelt alleen voor de audio en gewoon een normale accu voor de rest dan zou je die 2e accu moeten meten..

als je met 1 accu speelt maakt het miz niet uit, boordspanning= boordspanning of je het nu voorin de auto meet of bij je achterlicht het blijft zo goed als het zelfde..

je zou evt OP je condensator kunnen meten, deze hebben vaak zelf ook al een ingebouwde V meter, enige verschil is, die zijn digitaal en dat is dan nog een keer redelijk af te lezen, met zo'n metertje met een naald is het een mooi disco lampje maar wordt je daar volgens mij binnen no time knettergek van

Geplaatst: 16 feb 2009, 20:07
door DJ_MIKE
turbulence schreef:
DJ_MIKE schreef:dat dacht ik ook

en wilde dan kunnen zien of het een betje stabiel blijft
maar ja dan maakt een volt meer of minder meschien ook niet uit


hoeveel accu's heb je dan? als je met een aparte accu speelt alleen voor de audio en gewoon een normale accu voor de rest dan zou je die 2e accu moeten meten..

als je met 1 accu speelt maakt het miz niet uit, boordspanning= boordspanning of je het nu voorin de auto meet of bij je achterlicht het blijft zo goed als het zelfde..

je zou evt OP je condensator kunnen meten, deze hebben vaak zelf ook al een ingebouwde V meter, enige verschil is, die zijn digitaal en dat is dan nog een keer redelijk af te lezen, met zo'n metertje met een naald is het een mooi disco lampje maar wordt je daar volgens mij binnen no time knettergek van


ik draai met 1 acu.
maar wilde inderdaat de vold meter van me condensator naar voren halen.

maar die schomelt inderdaat heel erg.
en je heb meschien wel gelijk ja dat ik er gek van wort

Geplaatst: 21 feb 2009, 19:41
door WhiteFinish
Een hele tijd geleden ben ik aan de gang gegaan met mijn elektrische bedrading in de auto.
Ik wilde niet meer hebben dat ik mijn hoofdboom maar deed aftappen, en aftappen voor een stroomvoorziening te krijgen.

Wat heb ik dus gedaan?
Ik heb een normaal stroomsnoer gekocht en die rechtstreeks naar mijn accu gelegd. Alle vier de kabels in het snoer heb ik met elkaar verbonden zodat ik een mooie voeding had.
Vervolgens heb ik deze kabel naar een nieuw gecreerd zekeringenblokje gelegd. Dit is de voeding voor mijn 12volt via accuspanning.
Dit heb ik ook gedaan voor mijn 12volt bij contact. Alleen kwam hier de draad van mijn stuurhuis af en uiteraard ook weer naar een apart zekeringen blok.

Vervolgens heb ik een apart plaatje en wat beugeltjes gemaakt om mijn zekeringenblokjes achter de radio vlakbij de ecu te kunnen monteren

Alle kabels die nu NIET orgineel door mijn kabel lopen zijn apart afgezekerd en liggen allemaal in een aparte beschermhoes / ribbelhoes (auw auw... arme duimen van mij)

Afbeelding

Hier is een foto van de 2 zekeringenblokjes

Afbeelding

Een paar kabeltjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Om uiteindelijk na heeeeeel veel gesoldeer, gevloek en nog meer hierop uit te komen:

Afbeelding

Geplaatst: 21 feb 2009, 19:45
door WhiteFinish
Ook alweer 2 maanden geleden kwam er een nieuwe koppeling in mijn auto. De ClutchMaster Stage 3. Nu kon ik het niet laten om van een aanbieding gebruik te maken en ook gelijk een Aasco 9lb vliegwiel erbij te kopen.

Even een paar foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 21 feb 2009, 20:16
door WhiteFinish
En nog even een foto van mijn Headerwrap
(Niet iedereen vind het mooi, ik vind het wel wat hebben en hopelijk levert het ook een beetje performance verbetering op)

Afbeelding