cootjev6 schreef:en als je een lekke koppakking heb kan je dat vaak ook zien aan de rook uit je uitlaat
Ja, met witte rook word dat aangeduid volgens mij, of niet?
Ik heb wel wat rook maar alleen als hij koud is en dan is het meer grijs achtige rook. Ik zal morgen eens verder kijken.
klopt idd, dan heb jet witte rook. maar als ie echt lek is blijft het wit.
bij twijfel zou ik dan idd zoals eerder aangegeven een compressie test laten doen of leidingen laten afpersen, dan heb je wel zekerheid
cootjev6 schreef:klopt idd, dan heb jet witte rook. maar als ie echt lek is blijft het wit. bij twijfel zou ik dan idd zoals eerder aangegeven een compressie test laten doen of leidingen laten afpersen, dan heb je wel zekerheid
Cootje,
Blijft het wit... Bedoel je ook als hij warm is?
En dan is het ook te merken aan stationair draaien toch? Schommelingen en witte rook...
Het systeem is onder druk gezet... En er blijkt geen koppakking lek te zijn. Tot zover ze het konden zien... Hij is goed onder druk gezet en nergens is hij gaan lekken...
En dat het koelvloeistof is gaan verkleuren schijnt geen probleem te zijn.
Ze zeiden dat er misschien teveel lucht in de leidingen zat... Toen hij onder druk werd gezet kwam zelfs de koelvloeistof boven de max uit. Ze hebben de druk gemeten door 'm die bijvuldop te zetten op de kleppendeksel (dop er uiteraard af)
Druk constant opgevoerd maar ging prima.
En heb nu in 2 dagen al 100 kilometer gereden zonder bij te vullen (is nog ssteeds even vol, hopelijk heb ik geluk!!!!)