Pagina 4 van 5

Geplaatst: 06 apr 2007, 16:49
door skielder
dynamo komt bij mij vandaan.

paar jaar geleden van bastion over genomen, komt van een klze af. zelf heb ik hem er nooit opgehad, dus voor mij is dit ook nieuw.

kleinigheidje :)

Geplaatst: 06 apr 2007, 19:02
door MyNameIsJeroen
Inderdaad, en ik ben zéker geen MX-3 goeroe dus ik wist het ook niet.

Zonde van de verzendkosten, verder geen probleem. Skielder is gelukkig bereid de dynamo terug te nemen.

Ik heb vanmiddag bij Feelders autodemontage in Den Dolder een MX-3 dynamo opgehaald, en deze in de auto geplaatst. Morgen even een verse accu regelen en dan kan ik hopelijk weer probleemloos toeren.

Mijn V-snaar zag er trouwens vrij verouderd uit. Die moet ik even vervangen (nu 5 minuutjes werk). Wat is die tweede snaar die daar vlakbij loopt? Is die van de oliepomp of stuurbekrachtiging of iets dergelijks? Ik neem niet aan dat de distributieriem zo zichtbaar ligt?

Geplaatst: 06 apr 2007, 21:30
door crazyarjan
OOOHWWW

hoop niet dat ik iemand beledigd heb... :oops:
sorry...

maargoed iig succes ermee

Geplaatst: 06 apr 2007, 23:57
door turbulence
MyNameIsJeroen schreef:Helaas pindakaas, ik heb de dynamo binnen. Hij was van een MX-6, maar er werd me verteld dat deze ook in een MX-3 past. Maar dat is niet zo.

Ik ga snel opzoek naar een andere.


en je hebt hem wel gepast???

dynamos zijn precies hetzelfde, mx3 of mx6, maakt echt helemaal niks uit..

hoe kan het anders dat mijn mx3 dynamo wel op de KLZE past? en andersom zou het niet passen...

heb wel ideetje waarom je ''denkt dat ie niet past''

die hele lange bout die gaat op het einde weer in stuk binnenschroefdraad.
echter is dit een soort bus oid... bij mij kwam met het uitdraaien van de bout die bus ook iets eruit.. toen ik hem plaatste leek het niet te passen, net alsof de afstand te klein was... maar nadat ik de bus in de uitsparing geklemd had in de bankschroef paste hij er wel goed tussen

dus daar zul je toch ergens de mist in zijn gegaan lijkt mij, want de accesoires om de motor heen is zo goed als hetzelfde

Geplaatst: 07 apr 2007, 09:59
door MyNameIsJeroen
Behalve de mechanische verschillen zijn ook de stekkers anders. De MX-6 dynamo heeft drie pinnen in zijn connector, en mijn MX-3 dynamo maar 2.

Als er behoefte aan is kan ik wel wat detailfoto's maken.

Geplaatst: 07 apr 2007, 16:15
door turbulence
MyNameIsJeroen schreef:Behalve de mechanische verschillen zijn ook de stekkers anders. De MX-6 dynamo heeft drie pinnen in zijn connector, en mijn MX-3 dynamo maar 2.

Als er behoefte aan is kan ik wel wat detailfoto's maken.


dat is typisch....

OBD1/OBD2 interface verschil misschien?

qua bestelnummer zijn ze ook precies hetzelfde ( mx-3 VS mx-6), dus dan moet het zijn dat die van de ZE een andere interface heeft...

Geplaatst: 24 apr 2007, 20:18
door MyNameIsJeroen
Ik rijd alweer 2 weekjes lekker rond.

De problemen zijn volgens mij de wereld uit.

Achteraf simpel. Het leek lastig omdat ik wel eens vaker een kapotte dynamo heb gehad (met een Peugeot) en toen waren de symptomen heel anders.

In ieder geval bedankt voor de hulp en het meedenken.

Jeroen.

Geplaatst: 25 apr 2007, 11:12
door marcel v6
Goed om te horen dat je weer lekker aan het rijden ben met je MX-3 :bier:

Geplaatst: 25 apr 2007, 14:53
door Marcel_mx3
En dan vertel je niet even wat het probleem was?

Geplaatst: 25 apr 2007, 16:37
door crazyarjan
ben ook benieuwd ja
vertel eenz!!?