Versleten zuigerveren? KLZE longneck
Moderator: Moderators
Ik wil graag even reageren op een aantal hints die gegeven worden want mij bekruipt het gevoel dat er met het vingertje gewezen wordt.
Als ik ernaast zit hoor ik dat graag.
(@Dennis_MX3: Welk verleden doel jij op? Als je antwoord geeft, dan graag duidelijk want dan kan ik op gepaste manier reageren.)
Kijk, door detonatie kan je inderdaad dit soort verschijnselen krijgen.
Speldeknop noemt een beperkt aantal zaken die (mede)veroorzaker kunnen zijn; chiptunen en verkeerde afstelling.
Er kunnen zoveel meer dingen aan de hand zijn.
-Een No6 injector die niet meer naar behoren functioneert
-Een brandstofpomp die niet goed meer presteert
-Een FPR die niet goed meer is
-Een verkeerde bougie
-(overmatige) koolaanslag
-Een vervuild brandstoffilter
-Veranderd inlaattraject
Wat ik zeggen wil is dat er in 2 jaar tijd heel veel kan gebeuren met een automotor. Alle bovengenoemde dingen zijn mogelijk, ook meerdere tegelijkertijd.
Ik vind dat er een soort van 'uiterste houdbaarheidsdatum' op zit, waarbinnen je nog mag wijzen naar een vorige eigenaar.
Als je een auto hebt loop je altijd risico dat er iets stuk gaat toch? En daar hoeft niemand de 'schuld' van te hebben vind ik.
Oh ja, de chip die er in Speldeknop zijn ecu zit draait in vele andere auto's zonder bovengenoemde problemen. Daar zou ik niet de oorzaak in zoeken.
Zolang je niet weet wat de verzoorzaker van de detonatie is geweest is de kans groot dat het weer gebeurt. Het is nu zaak dat je daar achter komt en als ik bij kan dragen aan een gezonde discussie over een oplossing dan draag ik daar graag aan bij.
Als ik ernaast zit hoor ik dat graag.
(@Dennis_MX3: Welk verleden doel jij op? Als je antwoord geeft, dan graag duidelijk want dan kan ik op gepaste manier reageren.)
Kijk, door detonatie kan je inderdaad dit soort verschijnselen krijgen.
Speldeknop noemt een beperkt aantal zaken die (mede)veroorzaker kunnen zijn; chiptunen en verkeerde afstelling.
Er kunnen zoveel meer dingen aan de hand zijn.
-Een No6 injector die niet meer naar behoren functioneert
-Een brandstofpomp die niet goed meer presteert
-Een FPR die niet goed meer is
-Een verkeerde bougie
-(overmatige) koolaanslag
-Een vervuild brandstoffilter
-Veranderd inlaattraject
Wat ik zeggen wil is dat er in 2 jaar tijd heel veel kan gebeuren met een automotor. Alle bovengenoemde dingen zijn mogelijk, ook meerdere tegelijkertijd.
Ik vind dat er een soort van 'uiterste houdbaarheidsdatum' op zit, waarbinnen je nog mag wijzen naar een vorige eigenaar.
Als je een auto hebt loop je altijd risico dat er iets stuk gaat toch? En daar hoeft niemand de 'schuld' van te hebben vind ik.
Oh ja, de chip die er in Speldeknop zijn ecu zit draait in vele andere auto's zonder bovengenoemde problemen. Daar zou ik niet de oorzaak in zoeken.
Zolang je niet weet wat de verzoorzaker van de detonatie is geweest is de kans groot dat het weer gebeurt. Het is nu zaak dat je daar achter komt en als ik bij kan dragen aan een gezonde discussie over een oplossing dan draag ik daar graag aan bij.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- Speldenknop
- Co-Pilot
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
- Locatie: omg. Leiden
Fullsize schreef:Ik wil graag even reageren op een aantal hints die gegeven worden want mij bekruipt het gevoel dat er met het vingertje gewezen wordt.
Als ik ernaast zit hoor ik dat graag.
(@Dennis_MX3: Welk verleden doel jij op? Als je antwoord geeft, dan graag duidelijk want dan kan ik op gepaste manier reageren.)
Kijk, door detonatie kan je inderdaad dit soort verschijnselen krijgen.
Speldeknop noemt een beperkt aantal zaken die (mede)veroorzaker kunnen zijn; chiptunen en verkeerde afstelling.
Er kunnen zoveel meer dingen aan de hand zijn.
-Een No6 injector die niet meer naar behoren functioneert
-Een brandstofpomp die niet goed meer presteert
-Een FPR die niet goed meer is
-Een verkeerde bougie
-(overmatige) koolaanslag
-Een vervuild brandstoffilter
-Veranderd inlaattraject
Wat ik zeggen wil is dat er in 2 jaar tijd heel veel kan gebeuren met een automotor. Alle bovengenoemde dingen zijn mogelijk, ook meerdere tegelijkertijd.
Ik vind dat er een soort van 'uiterste houdbaarheidsdatum' op zit, waarbinnen je nog mag wijzen naar een vorige eigenaar.
Als je een auto hebt loop je altijd risico dat er iets stuk gaat toch? En daar hoeft niemand de 'schuld' van te hebben vind ik.
Oh ja, de chip die er in Speldeknop zijn ecu zit draait in vele andere auto's zonder bovengenoemde problemen. Daar zou ik niet de oorzaak in zoeken.
Zolang je niet weet wat de verzoorzaker van de detonatie is geweest is de kans groot dat het weer gebeurt. Het is nu zaak dat je daar achter komt en als ik bij kan dragen aan een gezonde discussie over een oplossing dan draag ik daar graag aan bij.
Sebas, jouw reactie verbaasd me enorm! Naar mijn idee wijs ik helemaal niet naar jou! Ik geef alleen aan wat de feiten zijn, een kapotte zuiger, en dat ik om me heen hoor dat dit bijv. kan komen door chiptunen waarna niet correct is afgesteld. Persoonlijk heb ik er niet zoveel verstand van, daarom post ik het ook hier.
En ik denk dat Dennis_MX3 gewoon in het algemeen bedoeld dat je nooit weet wat er in het verleden met zo'n blok gebeurd is, ook VOORDAT ie naar jullie toe kwam!
Feit is gewoon dat er nu een zuiger kapot is, en ik achter de oorzaak moet komen, om ervoor te zorgen dat het niet nog een keer gebeurd!
- Speldenknop
- Co-Pilot
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
- Locatie: omg. Leiden
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
- Speldenknop
- Co-Pilot
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
- Locatie: omg. Leiden
Mazdarati MX-6 schreef:1500 euro
Hoe kom jij aan zo bedrag ?
Onderdelen (omdat alles richting versleten zuigerveren zou wijzen, en als je zoiets gaat aanpakken is het gewoon niet slim om niet gelijk andere punten zoals d-riem en lagers enz mee te pakken) en arbeidskosten, en dan nog een oplossing zien te vinden voor de kapotte zuiger(s) en de cilinderwanden idd ovaal zijn ingeslepen, moeten deze eerst opgeboord worden en overmaat zuigers erin.
Als je dit bij een Mazda garage laat fixen met originele onderdelen ben je nog veel en veel meer geld kwijt!
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Zoals ik het ervaar wordt er ook geen vinger gewezen naar iemand die het schuld is.
Inderdaad wat Speldenknop zegt: Hij zit nu met een probleem en moet het zo goed mogelijk zien op te lossen.
Als we nu verder gaan in dit topic om hem daarbij te helpen.
- Je hebt dus een nieuwe zuiger nodig (mazdarati kon jou helpen)
- Nieuwe zuigerveren zou ik zo ie zo doen
- Distributieset, tja, kijk eens wanneer deze voor het laatst vervangen is. Als deze bij 200.000 vervangen is en jij staat nu op 220.000 is het weggegooid geld.
- Verder normale pakkingen zoals koppaking
- trekbouten
- verder kan je het zo gek maken als je zelf wilt.
Inderdaad wat Speldenknop zegt: Hij zit nu met een probleem en moet het zo goed mogelijk zien op te lossen.
Als we nu verder gaan in dit topic om hem daarbij te helpen.
- Je hebt dus een nieuwe zuiger nodig (mazdarati kon jou helpen)
- Nieuwe zuigerveren zou ik zo ie zo doen
- Distributieset, tja, kijk eens wanneer deze voor het laatst vervangen is. Als deze bij 200.000 vervangen is en jij staat nu op 220.000 is het weggegooid geld.
- Verder normale pakkingen zoals koppaking
- trekbouten
- verder kan je het zo gek maken als je zelf wilt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences