SstennizZ goes KLZE
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
190 zal het niet zijn .
Met een intake pak je geen 23 pk .
De hybride is 170 stock .
Als het 190 is dan is het een KL blok met ZE zuigers met DE koppen .
Ook zie ik nog 1 klein ding .
Ik zie dat je 1 temp sensor mist .
Zo ver ik weet gebruiken alle mazda motoren 2 temp sensors .
Alleen de 93 ford probe gebruikt 1 temp sensor . (kl07 ecu)
Weet je zeker dat het een jdm motor is en geen probe motor ?
Wat je kan doen is de koelvloeistof systeem van de K8 over zetten naar de nieuwe motor .
Anders werkt het koelsysteem niet goed als deze niet aan gesloten is .
De fan zal dan de hele tijd draaien .
Ook hou je dan niet het koelvloeistof buisje over voor de automaat .
Maar de motor ziet er goed uit .
Mooi schoon .
Met een intake pak je geen 23 pk .
De hybride is 170 stock .
Als het 190 is dan is het een KL blok met ZE zuigers met DE koppen .
Ook zie ik nog 1 klein ding .
Ik zie dat je 1 temp sensor mist .
Zo ver ik weet gebruiken alle mazda motoren 2 temp sensors .
Alleen de 93 ford probe gebruikt 1 temp sensor . (kl07 ecu)
Weet je zeker dat het een jdm motor is en geen probe motor ?
Wat je kan doen is de koelvloeistof systeem van de K8 over zetten naar de nieuwe motor .
Anders werkt het koelsysteem niet goed als deze niet aan gesloten is .
De fan zal dan de hele tijd draaien .
Ook hou je dan niet het koelvloeistof buisje over voor de automaat .
Maar de motor ziet er goed uit .
Mooi schoon .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Mazdarati MX-6 schreef:
Ook zie ik nog 1 klein ding .
Ik zie dat je 1 temp sensor mist .
Zo ver ik weet gebruiken alle mazda motoren 2 temp sensors .
klopt die hadden we zelf ook al gespot en opgelost doormiddel van het KVS huis van de K8
ik zal vanaaf wel even een blik werpen op de zuigers
-< Team HPCmotorsport >- -< Met alle aandacht voor u en uw Mazda, H-P-C >-
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ik ben het eens met mazdarati
Het lijkt erop dat het een KLDE is met een ZE inlaatspruitstuk.
Als je op deze manier gaat rijden zal er waarschijnlijk geen vermogenswinst zijn tov een originele KLDE, misschien zelfs verlies.
Je inlaatspruitstuk komt namelijk totaal niet overeen met je koppen. Wil je de winst halen moet je de koppen poortmatchen aan je inlaatspruitstuk.
Check eens de codes op de koppen zelf en de zuigers die erin zitten. Het zou namelijk niet mogen dat je een "KLZE" koopt terwijl het een KLDE met ZE inlaatspruitstuk is.
Het lijkt erop dat het een KLDE is met een ZE inlaatspruitstuk.
Als je op deze manier gaat rijden zal er waarschijnlijk geen vermogenswinst zijn tov een originele KLDE, misschien zelfs verlies.
Je inlaatspruitstuk komt namelijk totaal niet overeen met je koppen. Wil je de winst halen moet je de koppen poortmatchen aan je inlaatspruitstuk.
Check eens de codes op de koppen zelf en de zuigers die erin zitten. Het zou namelijk niet mogen dat je een "KLZE" koopt terwijl het een KLDE met ZE inlaatspruitstuk is.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Kan ook zijn dat ze de intake geswapt hebben voor de curvedneck .
Je ziet het snel genoeg of er een DE intake op heeft gezeten .
Kijk eens in de poort van de achterste kop waar normaal de egr zit.
Als hier roet aanslag op zit dan heeft er een egr klep op gezeten en hebben ze de intake geswapt .
De ZE intakes hebben geen egr poort dus zou er geen egr op moeten zitten vanaf de fabriek .
De DE intakes wel .
Als dat zo is dan heb je denk ik een probe blok en hebben ze je genaaid met de verkoop . (Ik bedoel niet jou he Dennis )
Want als de intake er al op zat vanaf de fabriek dan mag er geen roet in de poort zitten omdat de ZE intakes deze poort niet hebben .
Je ziet het snel genoeg of er een DE intake op heeft gezeten .
Kijk eens in de poort van de achterste kop waar normaal de egr zit.
Als hier roet aanslag op zit dan heeft er een egr klep op gezeten en hebben ze de intake geswapt .
De ZE intakes hebben geen egr poort dus zou er geen egr op moeten zitten vanaf de fabriek .
De DE intakes wel .
Als dat zo is dan heb je denk ik een probe blok en hebben ze je genaaid met de verkoop . (Ik bedoel niet jou he Dennis )
Want als de intake er al op zat vanaf de fabriek dan mag er geen roet in de poort zitten omdat de ZE intakes deze poort niet hebben .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Hm.. Nouja morgen moet hij gelopen hebben.. Dan weten we of hij het uberhoubt doet.. De verkoper heeft adri gegarandeerd dat er 190 pk op zat en dat het een JDM DE is met alleen een ZE intake. Meer weet ik ook niet.
Volgende week zaterdag ga ik er mee de bank op. Dan zullen we zien hoeveel het blok trekt..
Volgende week zaterdag ga ik er mee de bank op. Dan zullen we zien hoeveel het blok trekt..
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Het blok zal wel lopen daar hoef je denk ik niet bang voor te zijn .
Als je naar de koppen kijkt zien deze er super uit .
Dus hij zal niet veel gelopen hebben .
Als hij 190pk zou geven dan is het een KLZE met met 10,1:1 zuigers .
Dan is het een curvedneck ZE met DE koppen .
Maar we zullen het zien de 9de .
Wil nu ook wel eens weten wat de mijne doet op de bank .
Als je naar de koppen kijkt zien deze er super uit .
Dus hij zal niet veel gelopen hebben .
Als hij 190pk zou geven dan is het een KLZE met met 10,1:1 zuigers .
Dan is het een curvedneck ZE met DE koppen .
Maar we zullen het zien de 9de .
Wil nu ook wel eens weten wat de mijne doet op de bank .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Zou leuk zijn als we hier ff een lijstje zouden kunnen krijgen van de codes van het onderblok, bovenblok, nokkenassen, zuigers en intake.. *hint* *hint*
Laatst gewijzigd door SstennizZ op 30 sep 2010, 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
barreljan schreef:Mazdarati MX-6 schreef:...
De koppen zijn niet van een ZE maar de DE aldus de codes en inlaat poorten. Dus alles boven en niet vanaf de koppen is ZE.
Plaatjes komen morgen (echt!)
Dus als ik het goed begrijp:
Onderblok is altijd KLDE (KL-01).
Koppen duiden op DE (inlaatpoorten en codes)
Inlaat is duidelijk KLZE.
Om dan 190 pk te krijgen, zouden er klze hoogcompressie (10,1-1) zuigers in moeten zitten?
En hoe zie je dat dan? Dan moet de kop er af toch?
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
De 2.5 liter K serie blokken hebben allemaal de zelfde KL onderblok .
Ja om aan de 190 pk (stock) moet je de ZE zuigers hebben .
Want als er DE zuigers in zitten dan zou de intake al 23 pk moeten geven .
En dat is niet zo .
Als er DE zuigers in zitten dan zal die rond de 170 stock zijn denk ik .
Met alle mods er op zou je denk ik tussen de 180 a 185 pk moet zitten .
Van de buiten kant kan je het niet zien .
Met bv een endoscoop kan je in de kamer kijken en zien of het de DE zuigers zijn of de ZE .
Van boven af kan je het niet zien denk ik .
Het enige wat je ziet is de boven kant van de zuiger .
Ja om aan de 190 pk (stock) moet je de ZE zuigers hebben .
Want als er DE zuigers in zitten dan zou de intake al 23 pk moeten geven .
En dat is niet zo .
Als er DE zuigers in zitten dan zal die rond de 170 stock zijn denk ik .
Met alle mods er op zou je denk ik tussen de 180 a 185 pk moet zitten .
Van de buiten kant kan je het niet zien .
Met bv een endoscoop kan je in de kamer kijken en zien of het de DE zuigers zijn of de ZE .
Van boven af kan je het niet zien denk ik .
Het enige wat je ziet is de boven kant van de zuiger .
Laatst gewijzigd door Mazdarati MX-6 op 30 sep 2010, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE