koelvloeistof lekt (nog steeds)
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Is inderdaad rotzooi.
Toen ik een lekke waterpomp had moest ik naar tilburg rijden.
Flink wat flessen water in de auto gedaan. Gereden; stoppen bij tankstation en bijvullen....rijden, stoppen en bijvullen, rijden etc etc
(al lekte het niet heel hard bij mij)
Toen ik een lekke waterpomp had moest ik naar tilburg rijden.
Flink wat flessen water in de auto gedaan. Gereden; stoppen bij tankstation en bijvullen....rijden, stoppen en bijvullen, rijden etc etc
(al lekte het niet heel hard bij mij)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
vandaag weer bij de garage geweest, foto's mee, verteld dat ie nog steeds lekt. Gezegd dat de D-riem er niet af hoeft bij het vervangen van de waterpomp. Ze zouden de rekening gaan combineren met de oude die ik had gekregen.
totale kosten 450 euro.
Dus ik laat de garage het nu maar weer doen. Sry Xedos, als ik bij jou moet komen moet ik die andere rekening wel betalen en de reiskosten.
Als ik de D-riem moet vervangen over een aantal jaar kom ik cker wel langs.
totale kosten 450 euro.
Dus ik laat de garage het nu maar weer doen. Sry Xedos, als ik bij jou moet komen moet ik die andere rekening wel betalen en de reiskosten.
Als ik de D-riem moet vervangen over een aantal jaar kom ik cker wel langs.
-
- Co-Pilot
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54
voor lekkage's kun je radiator lekstop(merk womi), goed afdichtspul.gebruiken garage's veel als noodoplossing en is voor meerdere toepassingen te gebruiken dus niet alleen als je radiotor lek is..
Koelsysteem reinigen in stappen.:
1.koelvloeistof aflaten
2.vullen met gewoon water en de motor rond laten draaien dat je al wat rotzooi los haalt.
3.aflaten van water.
4.vullen met water en coolant clean up (merk womi) erin kieperen.weer de motor enige tijd laten draaien.
5.weer aflaten.
6.vullen met de juiste koelvloeistof.
Koelsysteem reinigen in stappen.:
1.koelvloeistof aflaten
2.vullen met gewoon water en de motor rond laten draaien dat je al wat rotzooi los haalt.
3.aflaten van water.
4.vullen met water en coolant clean up (merk womi) erin kieperen.weer de motor enige tijd laten draaien.
5.weer aflaten.
6.vullen met de juiste koelvloeistof.
Me a like Mx-3
-
- Co-Pilot
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54
JForce schreef:vandaag weer bij de garage geweest, foto's mee, verteld dat ie nog steeds lekt. Gezegd dat de D-riem er niet af hoeft bij het vervangen van de waterpomp. Ze zouden de rekening gaan combineren met de oude die ik had gekregen.
totale kosten 450 euro.
Dus ik laat de garage het nu maar weer doen. Sry Xedos, als ik bij jou moet komen moet ik die andere rekening wel betalen en de reiskosten.
Als ik de D-riem moet vervangen over een aantal jaar kom ik cker wel langs.
houd er wel rekening mee dat als de distributieriem in aanraking komt met olie/koelvloeistof, dit de levensduur sterk verlaagt!!! beste is dan ook de distributieriem te laten vervangen.
Me a like Mx-3
hij heeft nog maar 40.000 gehad. Ten tweede is de auto meer hobby dan noodzaak. qua reizen heb ik ov voor school en mijn baan in het weekend kan ik op de fiets ook doen. Dus ik denk dat ik niet meer dan 5000km per jaar rijd. Ik ben van plan deze auto 4 a 5 jaar te houden. dan heeft de D-riem dus 65.000 gedraait dat moet wel lukken toch.