Geplaatst: 11 mar 2009, 18:44
Het lijkt mij zeer verstandig om eerst uit te zoeken waarom de brandstofdruk weg valt. Er zijn dan een aantal mogelijkheden maar 1 is heel makkelijk uit te zoeken. Zet een voltmeter over de brandstofpomp en ga weer testen.
Als de brandstofdruk weer wegvalt, staat er dan nog spanning op of valt die ook weg? Je weet dan direct of het probleem bij de pomp (mechanisch) of in de stroomtoevoer naar de pomp zit (electrisch)
Als het in de stroomtoevoer zit kan je tanks blijven wisselen.
Bovendien zou ik (als het een mechanisch probleem is) verwachten dat het probleem minder gauw optreedt bij een volle tank. Je hebt dan vrijwel geen verplaatsing van brandstof.
Als het een electrisch probleem is kan je naar onderbrekingen zoeken van massa of 12v. Wellicht heb je een los contact van de ecu naar het brandstofpomprelais. Dan krijg je ook hetzelfde verschijnsel.
Dat relais zit origineel aan de ecu vast met een beugeltje.
Als de brandstofdruk weer wegvalt, staat er dan nog spanning op of valt die ook weg? Je weet dan direct of het probleem bij de pomp (mechanisch) of in de stroomtoevoer naar de pomp zit (electrisch)
Als het in de stroomtoevoer zit kan je tanks blijven wisselen.
Bovendien zou ik (als het een mechanisch probleem is) verwachten dat het probleem minder gauw optreedt bij een volle tank. Je hebt dan vrijwel geen verplaatsing van brandstof.
Als het een electrisch probleem is kan je naar onderbrekingen zoeken van massa of 12v. Wellicht heb je een los contact van de ecu naar het brandstofpomprelais. Dan krijg je ook hetzelfde verschijnsel.
Dat relais zit origineel aan de ecu vast met een beugeltje.