benzineprijzen gaan nog meer omhoog!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Nightrider
Pilot
Pilot
Berichten: 968
Lid geworden op: 30 aug 2004, 13:58
Locatie: Aarschot BELGIE
Contacteer:

Bericht door Nightrider »

Mij hebben ze niet hoor , ik rijd op lpg met de civic :mrgreen:
In m'n MX durf ik een gas instalatie niet te zetten.
Maar het is idd waar , nu gaan ze wel stevig door met de prijzen terwijl er landen zijn waar de benzine spotgoedkoop is , waar slaagt het op?
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

nou jongens. dit is een eerlijk beeld van hoe het staat met de olie voorraden wereld wijd.
hier is dus ook te zien dat we de zogenaamde oilpeak hebben gehad en de voorraad nu dus zakkende is waardoor de prijzen ook hoger zullen worden.

check de link voor de grafiek. dan weet je eindelijk hoe het er echt voorstaat met de olie voorraad.

http://www.washingtonmonthly.com/blogph ... enario.gif
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

tja en wat geeft de grafiek weer ??

Niet echt duidelijk, is het het verbruik of het aantal vaten die ze oppompen, reserves ??

Naar mijn idee is het een hoop heisa om niets, het zijn de speculanten die de prijs opdrijven, terwijl de olie houdende landen de prijs gelijk houden, zij vragen niet meer. Men gaat zelfs meer oppompen, lijkt me sterk dat wanneer er een tekort drijgt ze niet iedere keer de productie verhogen.

Het is geen verhaal meer van vraag en aanbod. De prijs wordt kuntmatig omhoog gedreven.

Wat kunnen we eraan doen, helaas niet veel, overheid zal nooit naar de burger luisteren. Wel naar de werkgevers die krijgen nu een vergoeding voor de hoge diesel, en wij burgers, niets. Zit helaas niet veel op dan petities tekenen, en gaan uitsparen op autoritjes.
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

de grafiek geeft het aantal vaten olie aan en de voorraad.

verder moet ik je helemaal gelijk geven in wat je zegt blacksheep, want zo is het idd.
vandaag is er nog een grote bijeenkomst geweest waar de koning van saoedie arabië hier ook zijn woordje over heeft gedaan en naar zijn mening is het gewoon crimineel wat mensen met die prijzen doen want er is nog genoeg, ze vragen niet meer geld, en ze zijn idd zelfs meer vaten aan het oppompen.
Plaats reactie