Waar zit de OBD-II (16 polig) aansluiting?

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

weet ik, maar het gaat mij hier erom of de vraag sindsdien door iemand te beantwoordt is
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Heb je dezelfde vraag soms ?

Het lijkt me dat als er niet meer op gereageerd is dat het de persoon gelukt is.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

ja, zelfde vraag
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Het is me (nog) niet gelukt. Ik heb inmiddels via Ebay een verloop van de Mazda stekker naar 16 polig weten te bemachtigen. Op een OBD-1 auto werkt dit niet, OBD-2 wil ik binnenkort even proberen. Volgens de Ebay verkoper zou het moeten werken....
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

ik heb namelijk ook alleen de obdI stekker kunnen vinden op mijn mx3 v6 uit 98. Thuis een aantal obd uitlees apparaten geprobeerd met verloop stekker dus dat past. maar het apparaat kan geen verbinding maken met de auto. Naar mijn mening heeft geen een originele mx3 uit nederland een OBDII aansluiting en zijn dus geen live data uit te lezen zoals toerental enzo.


wat mij wel opviel toen ik de auto probeerde uit te lezen was dat mijn auto lager en onregelmatiger stationair begon te lopen. Daarna stekker van de connector afgehaald en toen liep die weer normaal
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Hmm, dat voorspelt weinig goeds.....
Gebruikersavatar
WesleyK
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:31
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door WesleyK »

Maar onze auto's missen toch ook de stekkers die op de amerikaanse OBDII auto's wel zitten? De stekkers op de ECU bedoel ik dan.

Ik zou ook graag met een OBD tool alles uitlezen maar die hoop heb ik al opgegeven bij mijn 97er..
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

Ja ik vindt het ook jammer zou het wel cool vinden om realtime temperaturen enzovoorts te kunnen uitlezen. Ik ben wel van mening na enig speur werk op mx3.com dat de amerikaanse mx3's zeker wel een standaard 16 polige stekker hebben. maarja daar hebben de meeste hier weinig aan.
Gebruikersavatar
WesleyK
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:31
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door WesleyK »

Dat komt omdat door de wetgeving in Amerika alle auto's na een bepaald jaartal (1995?) verplicht OBDII moesten hebben om ze daar te mogen verkopen. Daar heeft Mazda het protocol dus wel doorgezet, en hier omdat het in europa nog niet verplicht was niet. Terwijl onze ECU's voor zover ik weet weer wel anders zijn dan OBDI...
Plaats reactie