Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.
Moderator: Moderators
turbulence
Super-Pilot
Berichten: 5868 Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:
Bericht
door turbulence » 10 feb 2008, 21:19
xedos schreef: mm vreemd, nooit van gehoord. weer wat geleerd haha
maar je er loopt toch ook een koelvloeistof slang DOOR het gasklephuis heen, dacht dat dit ook temaken had met het stationair toerental
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
xedos
Super-Pilot
Berichten: 1213 Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.
Bericht
door xedos » 14 feb 2008, 20:13
ja klopt misschien dat het daar iets mee te maken heeft inderdaad.
*Technical service Mazda mx-3.*
tribal198
Test-Pilot
Berichten: 53 Lid geworden op: 21 apr 2006, 00:19
Locatie: Den Ham (ov)
Bericht
door tribal198 » 26 mar 2008, 01:00
oorzaak is bekend, en dat is dat de waterpomp lek is.
Dus daardoor zeikte het water er uit (rechts voor bij blok, dichtbij de distrb. riem) en ging het na verloop van tijd hoger in toeren draaien.
Deze week de hele meuk maar vervangen, distributieriem(177d km),waterpomp, multiriem en spanrol (280 euro was de prijsopgaaf)
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 26 mar 2008, 01:58
Mooi dat je achter het probleem bent !!
Is die prijsopgave voor alleen de onderdelen of inclusief uren
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
tribal198
Test-Pilot
Berichten: 53 Lid geworden op: 21 apr 2006, 00:19
Locatie: Den Ham (ov)
Bericht
door tribal198 » 26 mar 2008, 12:13
WhiteFinish schreef: Mooi dat je achter het probleem bent !! Is die prijsopgave voor alleen de onderdelen of inclusief uren
Incl. montage bij Profile Tyre Center
turbulence
Super-Pilot
Berichten: 5868 Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:
Bericht
door turbulence » 26 mar 2008, 12:22
geen rare prijs...
gaat je zeker niet lukken met een v6.. zal wel meer als het dubbele aan kosten worden
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
tribal198
Test-Pilot
Berichten: 53 Lid geworden op: 21 apr 2006, 00:19
Locatie: Den Ham (ov)
Bericht
door tribal198 » 26 mar 2008, 12:44
turbulence schreef: geen rare prijs...
gaat je zeker niet lukken met een v6.. zal wel meer als het dubbele aan kosten worden
Is dan ook één van de redenen dat ik een 1.6 rij
Maarrr, een V6 loopt mooier (paar proefritjes gemaakt voordat ik toch een 1.6 aanschafte)
mikeymx3
Co-Pilot
Berichten: 234 Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52
Bericht
door mikeymx3 » 26 mar 2008, 22:58
Ik zelf heb ook last van een hoog toerental met starten (2000). Ongeveer een minuut of 3/4 dan loopt hij al rond de 1000. En na 6/7 minuten prima 900 toeren ongeveer. Waar vind ik de luchtschroef? En kan ik hiermee het toerental beïnvloeden?
turbulence
Super-Pilot
Berichten: 5868 Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:
Bericht
door turbulence » 26 mar 2008, 23:28
luchtschroef zit bovenop je gasklephuis...
zorg ervoor dat de motor warm is en stationair dan draait. schroef gewoon stukje indraaien...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten