Pagina 3 van 5
Geplaatst: 01 feb 2008, 19:34
door marcel v6
Dat is ook de pest met een KLZE in ze 1e en 2e versnelling volgas wegrijden is onmogelijk.
Maar het is leuk speelgoed
Geplaatst: 11 feb 2008, 11:31
door Charlie
zijn deze chips ook beschikbaar voor 4 cyl 1.6? Zal waarschijnlijk niet he?
Geplaatst: 11 feb 2008, 13:12
door RichMX-3
Charlie schreef:zijn deze chips ook beschikbaar voor 4 cyl 1.6? Zal waarschijnlijk niet he?
nee helaas niet........... anders had ie er al ingezeten bij mij
Geplaatst: 29 feb 2008, 23:04
door toni_correia
RichMX-3 schreef:Charlie schreef:zijn deze chips ook beschikbaar voor 4 cyl 1.6? Zal waarschijnlijk niet he?
nee helaas niet........... anders had ie er al ingezeten bij mij
de goedkoopste en snelste manier van meer pk, is de timming iets vervroegen maar let wel op de egt dat die niet in cruise speed te hoog wordt en bij het kort sprinten de egt niet te hoog is je kan dan ongveer 10 pk meer uithalen ook meer koppel onderin.
ik heb het niet zo met chips de fuel curve en met name timming word aangepast dus dat kan je handmatig doen.
Geplaatst: 01 mar 2008, 21:27
door RichMX-3
toni_correia schreef:RichMX-3 schreef:Charlie schreef:zijn deze chips ook beschikbaar voor 4 cyl 1.6? Zal waarschijnlijk niet he?
nee helaas niet........... anders had ie er al ingezeten bij mij
de goedkoopste en snelste manier van meer pk, is de timming iets vervroegen maar let wel op de egt dat die niet in cruise speed te hoog wordt en bij het kort sprinten de egt niet te hoog is je kan dan ongveer 10 pk meer uithalen ook meer koppel onderin.
ik heb het niet zo met chips de fuel curve en met name timming word aangepast dus dat kan je handmatig doen.
en jij kan dat fixen ??????
meer koppel is altijd fijn
anders wordt het hoog tijd voor een pbtje
Geplaatst: 02 mar 2008, 02:08
door toni_correia
RichMX-3 schreef:toni_correia schreef:RichMX-3 schreef:Charlie schreef:zijn deze chips ook beschikbaar voor 4 cyl 1.6? Zal waarschijnlijk niet he?
nee helaas niet........... anders had ie er al ingezeten bij mij
de goedkoopste en snelste manier van meer pk, is de timming iets vervroegen maar let wel op de egt dat die niet in cruise speed te hoog wordt en bij het kort sprinten de egt niet te hoog is je kan dan ongveer 10 pk meer uithalen ook meer koppel onderin.
ik heb het niet zo met chips de fuel curve en met name timming word aangepast dus dat kan je handmatig doen.
en jij kan dat fixen ??????
meer koppel is altijd fijn
anders wordt het hoog tijd voor een pbtje
ja met de strobe light de timming ongeveer met 2 a 5 graden vervroegen tot 10 graden kan ook maar dan moet je echt euro 98 tanken.
als je dohc hebt met verstelbare camgears moet je de overlap time verkleinen dus de inlaat en de uitlaat nokkenas ieder twee graden naar elkaar toe draaien, dit is een indicatie.
Geplaatst: 02 mar 2008, 08:39
door RichMX-3
ik heb sohc en rijd altijd op v-power, maar wat voor vermogenstoename kan ik een beetje op rekenen? welk merkbaar ?
en zal die veel rijker gaan lopen?
en is het niet slecht voor je blok?
Geplaatst: 02 mar 2008, 20:13
door cooknl
Ik zou wel eens wat ROLLENBANK vergelijkingen willen zien.
Tiga wat kan ons op papier laten zien, zou best leuk zijn als de motor bv by 1500 toeren 3 pk meer heeft maar bij 5000 toeren 15 pk, zo een soort verandering kan je duidelijk voelen.
En wat doet het met het verbruik kan je er van uit gaan dat als de motor meer efficient loopt hij ook minder benzine verbruikt?
Zou best leuk zijn dit soort info van onze chiptuners te krijgen
Rob
Geplaatst: 02 mar 2008, 20:46
door turbulence
RichMX-3 schreef:ik heb sohc en rijd altijd op v-power, maar wat voor vermogenstoename kan ik een beetje op rekenen? welk merkbaar ?
en zal die veel rijker gaan lopen?
en is het niet slecht voor je blok?
daarom dus die euro95 tanken ivm hogere klopvastheid van de benzine... je hebt dan minder kans op detonatie/pingelen...
het zal vast wel iets schelen maar vraag me af of je hiermee veel winst behaald, volgens mij verschuif je je koppel/pk curve gewoon wat
Geplaatst: 03 mar 2008, 18:39
door M3nace
was laats op top gear...bij een gewone auto met normale pk's is er bijna geen verschil. Ga je echt 200+ dan merk je het wel. Subaru kreeg er bijna 15 pk meer door...