MX3 Valt Uit Tijdens Rijden (2.5 KLZE)
Moderator: Moderators
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Fullsize schreef:Heb je een OBD2 met startblokkering? Die wil wel eens haperen.
(P1602 - Communicatiefout Immobiliser - PCM eenheid)
u gaat door voor de koelkast..
zie nu pas dat het die ''oude'' mx van gerald is... dat is inderdaad 97'er, dus OBD2
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Die van Gerald? Heb je er ook een camco op?
Om de remote start te kunnen gebruiken moet de sleutel in het contactslot zitten of alleen de chip uit de sleutel. Waarschijnlijk is het dat laatste. Kijk maar eens of er nog een chip in je sleutel zit.
Om de remote start te kunnen gebruiken moet de sleutel in het contactslot zitten of alleen de chip uit de sleutel. Waarschijnlijk is het dat laatste. Kijk maar eens of er nog een chip in je sleutel zit.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Ow kijk das super zo snel alweer reacties
Maar goed om ff op wat dingen terug te komen er zit volgens mij een K8 ecu op omdat ik niks terug kon vinden op de bon van de swap over een KL ecu .
Daar will ik wel even aan toevoegen (off topic) dat ie echt vooruit gaat als een gek bij vol gas stuitert ie op de wielen haha :D
Vervolgens weet ik denk ik wel waar de pingelsensor stekker zit en daar zit denk ik ook een probleempje omdat me koelvloeistofdop een beetje lekt .
Die gaat aanstaande zaterdag vervangen worden .
Verder zit er ook een Camco 680 alarm systeem op maar de remote start is uitgeschakeld want daar had Gerald een keer een foutje meegemaakt (ging zo bloemenperkje in :P) dus het enigste wat daar van werkt is het alarm denk ik dan .
Ik zal ook jou tips nog eens proberen Turbulence maar dat wordt morgen tis koud nu haha .
Mocht me OBD2 problemen geven is er dan iets wat ik daar zelf aan zou kunnen doen ?
BvD
Herman
Maar goed om ff op wat dingen terug te komen er zit volgens mij een K8 ecu op omdat ik niks terug kon vinden op de bon van de swap over een KL ecu .
Daar will ik wel even aan toevoegen (off topic) dat ie echt vooruit gaat als een gek bij vol gas stuitert ie op de wielen haha :D
Vervolgens weet ik denk ik wel waar de pingelsensor stekker zit en daar zit denk ik ook een probleempje omdat me koelvloeistofdop een beetje lekt .
Die gaat aanstaande zaterdag vervangen worden .
Verder zit er ook een Camco 680 alarm systeem op maar de remote start is uitgeschakeld want daar had Gerald een keer een foutje meegemaakt (ging zo bloemenperkje in :P) dus het enigste wat daar van werkt is het alarm denk ik dan .
Ik zal ook jou tips nog eens proberen Turbulence maar dat wordt morgen tis koud nu haha .
Mocht me OBD2 problemen geven is er dan iets wat ik daar zelf aan zou kunnen doen ?
BvD
Herman
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Frost-MX3 schreef:Ow kijk das super zo snel alweer reacties
Maar goed om ff op wat dingen terug te komen er zit volgens mij een K8 ecu op omdat ik niks terug kon vinden op de bon van de swap over een KL ecu .
Daar will ik wel even aan toevoegen (off topic) dat ie echt vooruit gaat als een gek bij vol gas stuitert ie op de wielen haha :D
Vervolgens weet ik denk ik wel waar de pingelsensor stekker zit en daar zit denk ik ook een probleempje omdat me koelvloeistofdop een beetje lekt .
Die gaat aanstaande zaterdag vervangen worden .
Verder zit er ook een Camco 680 alarm systeem op maar de remote start is uitgeschakeld want daar had Gerald een keer een foutje meegemaakt (ging zo bloemenperkje in :P) dus het enigste wat daar van werkt is het alarm denk ik dan .
Ik zal ook jou tips nog eens proberen Turbulence maar dat wordt morgen tis koud nu haha .
Mocht me OBD2 problemen geven is er dan iets wat ik daar zelf aan zou kunnen doen ?
BvD
Herman
trek even links of rechts de kappen weg bij het voeteneind. daarachter zitje ECU verstopt.
echter aangezien hij bij bastian ingebouwd is kan ik niet geloven dat er nog een k8 ecu inzit maar checken kost niks alleen iets moeite
lekkage rond de dop kan er ook voor zorgen dat de krukashoeksensor stekker volgelopen is met koelwater, aangezien de stekker vastzit vlak achter de peilstok ( en dus onder de bovenste dop) kan er iets vocht ingelopen zijn, dit kun je altijd even controleren, en evt oplossen door vocht weg te halen en even in te spuiten met bijv contactspray.
pingelsensor zit vlak naast de bovenste vuldop, zit een stekker voor de koelvloeistof temperatuurmeter en een stekker waarvanaf een dun draadje loopt die verdwijnt onder je inlaatspruitstuk ( knocksensor)
maar vraag me af waarom de camco na 5 min nog gaat dwarsliggen, is in principe niet logisch, zeker niet als de sleutel me startonderbreker gewoon in contact zit.
je zou de camco even los kunnen halen ( zwart kastje met daarop 3 stekkers) en dan nog een keer proberen.
alle stekkers los en de camco is uitgeschakeld, zal waarschijnlijk ook ergens onder bij je voeteneind zitten ( misschien bovenop de ECU)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Ok daar ben ik weer met wat meer info en ideeen
Volgens mij zit er bij mij toch een K8 ecu in ik zag namelijk achter het middenconsole een kastje zitten en daar stond onder andere op K861 EGI kwam uit japan en stond ook nog denso op .
Verder denk ik zelf dat het probleem mijn lekkende koelvloeistof dop is omdat zoals Turbulence al zei die boven een sensor zit die problemen geeft .
Misschien is het zelf zo dat als me auto warm loopt de vloeistof er bij bepaalde temp naarboven komt en dus bij de lekkende dop eruit gaat die vervolgens dat op die sensor komt em hem dan eruit knalt (auto stopt).
Das in iedergeval wat ik denk dat het is dus ff nieuwe dop halen bij deijne en die stekkertjes enzo schoon maken .
Weet nu ook waar het camco alarm kastje zit ga dat ook nog proberen maar als ik die los haal moet ik dat me alarm weer opnieuw instellen ?
Wou iedereen nog ff alvast bedanken voor de snelle reacties vind ik echt tof :D
En heb de laatste 3 weken echt al veel bij geleerd over mijn KLZE :D
Anywayz ik hoor het wel weer .
Herman
Volgens mij zit er bij mij toch een K8 ecu in ik zag namelijk achter het middenconsole een kastje zitten en daar stond onder andere op K861 EGI kwam uit japan en stond ook nog denso op .
Verder denk ik zelf dat het probleem mijn lekkende koelvloeistof dop is omdat zoals Turbulence al zei die boven een sensor zit die problemen geeft .
Misschien is het zelf zo dat als me auto warm loopt de vloeistof er bij bepaalde temp naarboven komt en dus bij de lekkende dop eruit gaat die vervolgens dat op die sensor komt em hem dan eruit knalt (auto stopt).
Das in iedergeval wat ik denk dat het is dus ff nieuwe dop halen bij deijne en die stekkertjes enzo schoon maken .
Weet nu ook waar het camco alarm kastje zit ga dat ook nog proberen maar als ik die los haal moet ik dat me alarm weer opnieuw instellen ?
Wou iedereen nog ff alvast bedanken voor de snelle reacties vind ik echt tof :D
En heb de laatste 3 weken echt al veel bij geleerd over mijn KLZE :D
Anywayz ik hoor het wel weer .
Herman
bramx3 schreef:het kan ook een omgebouwde K8 ecu zijn
1 type k8 ecu kun je ombouwen door simpelweg de k8 chip er uit te halen
en de kl-ze chip erin te solderen .
ik heb dit ook en heb nergens last van
rijdt super !
Nope het is een OBD2 die niet is gechipt.
De startonderbreker die ik bedoelde is niet die van Camco want ik weet zeker dat die er niet in zit. Die bouwt Tiga niet in namelijk.
De onderbreker die ik bedoel is de originele van Mazda. Zie kan aardig roet in het eten gooien.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering