Geplaatst: 03 dec 2007, 22:50
haha...
ik heb me toch al wat ontstekingen vervangen op mijn mx toen ik problemen had met oa de ontsteking, denk zelfs dat ik het nu nog blindelings kan
indien hij hem dan niet pakt, terughalen, stand van het wieltje controleren en nog een keer proberen.. vaak na een paar keer heb je hem wel te pakken.
de ontsteking moet goed tegen het blok aanschuiven, mag niks ruimte tussen zitten, let ook op dat het rubbertje er wel tussen zit.
easy as can be... en geloof me, hoe meer je zelf doet, hoe meer je er van leert
ik heb me toch al wat ontstekingen vervangen op mijn mx toen ik problemen had met oa de ontsteking, denk zelfs dat ik het nu nog blindelings kan
- * trek eerst alle bougiekabels los van de ontsteking ( nummer ze overeenkomend met de nrs op de ontsteking)
* haal de bovenste 2 stekkers los op de ontsteking
* u neemt dopje 10 of 12 ( not sure)
* draai de bovenste en onderste 2 moertjes los ( onderste is niet fijn bereikbaar, verwijder even de loze buis die op je ribbelbuis zit voor luchtinlaat)
* pak onsteking beet met 2 handen en trek hem er recht uit.
* draai de ontsteking om en kijk goed naar de stand van het wieltje achterop. het wieltje heeft 2 bladen, 1 volle en 1 waar een klein nokje uit mist.
- * pak de nieuwe ontsteking en zorg ervoor dat het wieltje op precies dezelfde stand staat ( LET OP het wielblad met het nokje eruit.)
* houdt de ontsteking recht voor de opening waar hij in moet en druk hem voorzichtig naar binnen. indien hij niet goed doorschuift in de opening op de nokkenas kun je hem voorzichtig iets draaien om hem alsnog goed erin te schuiven.
indien hij hem dan niet pakt, terughalen, stand van het wieltje controleren en nog een keer proberen.. vaak na een paar keer heb je hem wel te pakken.
de ontsteking moet goed tegen het blok aanschuiven, mag niks ruimte tussen zitten, let ook op dat het rubbertje er wel tussen zit.
easy as can be... en geloof me, hoe meer je zelf doet, hoe meer je er van leert