Pagina 3 van 3

Geplaatst: 06 nov 2007, 22:30
door lamjanus
Je zult er geen spijt van krijgen, 2050 is niet veel nee. Voor de 6 pitter? Ik hoop dat je inbouwer ervaring heeft met dit blok, de afstelling komt wel redelijk precies en gaat het beste als de laptop eraan gehangen wordt en dan te gaan rijden met de gas specialist. Die software is perfect aan te passen aan het rijgedrag. Verder wordt het een uitdaging om te injectorrails fatsoenlijk te plaatsen maar goed, dat moet de inbouwer maar zien.
En als het dan allemaal zit gaat het perfect!

Geplaatst: 06 nov 2007, 22:48
door LeonPG
Het is zeker goedkoop. Het is dezelfde specialist als waar jij hem hebt laten inbouwen. Als het veel goedkoper is dan jouw installatie, dan zijn er twee mogelijkheden; of die van jou ging zo snel en makkelijk dat ze het goedkoper kunnen, of degene die de offerte heeft gemaakt heeft bij het zien van 1.8i gedacht dat het een 4-pitter was (had er wel bij gezet dat het een V6 24v was...)

@Blacksheep: Thanx voor de tip en de uitleg!

Geplaatst: 07 nov 2007, 08:07
door lamjanus
LeonPG schreef:Het is zeker goedkoop. Het is dezelfde specialist als waar jij hem hebt laten inbouwen. Als het veel goedkoper is dan jouw installatie, dan zijn er twee mogelijkheden; of die van jou ging zo snel en makkelijk dat ze het goedkoper kunnen, of degene die de offerte heeft gemaakt heeft bij het zien van 1.8i gedacht dat het een 4-pitter was (had er wel bij gezet dat het een V6 24v was...)

@Blacksheep: Thanx voor de tip en de uitleg!


Heb jij een offerte in Heumen aangevraagd??

Geplaatst: 07 nov 2007, 09:10
door LeonPG
Nee, bij Luccio in Amsterdam.

Geplaatst: 07 nov 2007, 09:44
door lamjanus
Ahh, nou ja. Het prijsverschil tussen een 4 en 6 pitter is een paar honderd euro omdat er een 2e injectorrail gebruikt moet worden, 2x3 injectoren dus.
Verder heb ik een verdamper/drukregelaar met een hogere capaciteit laten plaatsen. De standaard bij de Landi LSI set is tot 110kw. In principe voldoende maar veel ruimte is er niet met een tegen de 100kw mx3 blok. Die ik heb is tot 160kw, geeft me een iets beter gevoel want er moet wel genoeg gas naar binnen! haha!

Geplaatst: 07 nov 2007, 10:16
door LeonPG
Kijk, daar zal het verschil inzitten. Zal het er t.z.t. wel eens over hebben met de installateur. Misschien is het inderdaad beter om niet op de grens te gan zitten.

Geplaatst: 08 nov 2007, 09:25
door LeonPG
Ik begrijp trouwens dat jij hem niet bij Luccio hebt laten inbouwen? Ik ging hiervan uit omdat je het daar over had in dit topic: http://www.mazdamx-3.nl/?url=/forum/vie ... hp?p=98277

Geplaatst: 08 nov 2007, 12:11
door lamjanus
Uhmm, ik kom niet voor in dit topic geloof ik...

Luccio zit in A`dam geloof ik en dat is net iets te ver voor de inbouw van een gasinstallatie. Al duidelijkheid waar je gaat inbouwen?

Geplaatst: 08 nov 2007, 18:29
door LeonPG
Sorry, mijn fout. Was via de zoekoptie naar het topic "LPG Landi Lsi in een V6" gegaan. De URL die ik daarna gekopieerd had uit de adresbalk was nog van een vorig topic :oops: .

Maar goed, het ging dus om bovenstaand topic. Daarin had je een link opgenomen naar de Landi LSI installatie bij Luccio in Amsterdam.
Daarom dacht ik eerst dat jij hem daar had laten inbouwen.
Aangezien zij verreweg de goedkoopste zijn, was ik benieuwd hoe jouw ervaring met hun was. Maar goed, da's niet meer van toepassing...

Geplaatst: 22 nov 2007, 23:22
door LeonPG
De beslissing is genomen. De gasinstallatie komt er voorlopig niet.
Ik heb de Seat Arosa van mijn vrouw ingepikt voor het dagelijks verkeer. Dan kan zij de mx3 of mx5 pakken als ze een auto nodig heeft.
Het scheelt aardig in de benzine- en onderhoudskosten, al blijft een gasinstallatie zeker voordeliger. Groot voordeel is wel dat ik zo de mx3 niet in een paar jaar op rij.

In elk geval bedankt voor de tips en adviezen (BlackSheep ook bedankt).