Pagina 3 van 3

Geplaatst: 30 jan 2008, 09:50
door Charlie
Thnx voor de reactie, heb je toevallig ook een site, waar ze stage 1 koppelingen leveren? grtz charlie

Geplaatst: 30 jan 2008, 13:11
door turbulence
http://jeroentje.nl/index.php?page=prod ... d=60150601

en anders ebay... even zoeken naar ''mx3 clutch'' en komen een heleboel shops wel te voorschijn met sportkoppelingen voor de mx3..

als je goed zoekt kom je ook nog wel eens shopjes tegen die combiaanbiedingen hebben van een lichtgewicht Fidanza vliegwiel en een stage I, II of III sportkoppeling

Geplaatst: 30 jan 2008, 13:12
door BruteFrits
Ook lichtgewicht vliegwielen en drukgroepen icm sport koppeling kan Jeroen leveren.

Geplaatst: 30 jan 2008, 13:17
door turbulence
BruteFrits schreef:Ook lichtgewicht vliegwielen en drukgroepen icm sport koppeling kan Jeroen leveren.


waar het miz wel zo is dat die SPEC vliegwielen bij jeroen wel aan de prijzige kant zijn..

ebay koop je een origineel Fidanza voor net 200 euro voor een 4cilinder waar jeroen er meer dan 2x zoveel voor vraagt....

nu komen daar ook shipping costs overheen maar dan nog...

snap wel dat jeroen niet tegen die prijzen opkan, zeker niet met de huidige Dollar/euro koers maar vind het wel een enorm verschil

Geplaatst: 30 jan 2008, 20:05
door Yence
Die van SPEC zijn dan ook wel iets duurder, ook in de VS. Rond de 360 dollar bij de meeste webstores. Maar zoals je al zegt, blijft een groot verschil. Ik zou zelf ook eerder voor de Fidanza gaan, al weet ik niet waarom ;)

Geplaatst: 04 feb 2008, 14:04
door Charlie
BruteFrits schreef:Ook lichtgewicht vliegwielen en drukgroepen icm sport koppeling kan Jeroen leveren.


Drukgroepen? zitten deze niet bij een nieuwe koppelening?

Geplaatst: 04 feb 2008, 19:00
door Yence
De meeste merken hebben complete kits, maar sommige geven je de mogelijkheid om zelf samen te stellen. Jeroentje kan ze blijkbaar ook apart leveren.

Re: Mogelijkheden 1.6 16v U9??

Geplaatst: 29 feb 2008, 23:10
door toni_correia
Charlie schreef:Ik rijd nu dus 3maanden lekker in me mazdatje. opzich rijdt ie lekker maar hij mag van mij wel wat sneller bij het stoplicht ;)
Maar wat kan ik eigenlijk doen aan mij 1.6 16v U9 om een beetje een snellere reactie eruit te krijgen?
Heb nu een openluchtfilter met hitteschild en een rvs katvervanger dankzij jeroentje.nl :bier:
gr charlie


ik heb een turbo op mijn 1.6 sohc met nos kijk bij projecten, rijdt echt geweldig. er zijn mensen die met een gt28rs van garret wel 350/400 pk halen.
het blok kan wel wat hebben hoor. ok! geen top blok als een nissan sr20dett of een toyota gt3s maarja .

Re: Mogelijkheden 1.6 16v U9??

Geplaatst: 29 feb 2008, 23:17
door toni_correia
Charlie schreef:Ik rijd nu dus 3maanden lekker in me mazdatje. opzich rijdt ie lekker maar hij mag van mij wel wat sneller bij het stoplicht ;)
Maar wat kan ik eigenlijk doen aan mij 1.6 16v U9 om een beetje een snellere reactie eruit te krijgen?
Heb nu een openluchtfilter met hitteschild en een rvs katvervanger dankzij jeroentje.nl :bier:
gr charlie


wat je ook kan doen is een 323 dohc cillinder kop erop zetten maar dan moet je ook de bedrading en de ecu omzetten omdat de onsteking anders. de onderblok kan gewoon blijven alleen de distruriem vervangen van sohc naar dohc.

je kan ook de mx5 cillinder kop erop plaatsen daar heb je veel tuning spul voor. turbo etc... camgears enzz

let op je kan een dohc kop wel op een sohc onderblok plaatsen maar niet anders om.

gebruik altijd de koppakking van de type cillinderkop en de bouten van de type cyllinderkop deze zijn iets langer dan de dohc.

Geplaatst: 01 mar 2008, 11:04
door Charlie
Oh oke wist niet dat dohc kop, op een sohc onderblok past.
Is wel opzich een goed idee, heb namelijk een klep in de kop die op de gekste momenten gaat tikken, zit ook geen regelmatigheid in het tikken.

Was zelf aant denken om een 323f bg 1.8i 16v dohc te zoeken die van achter in elkaar is. (liefst heb ik een 1.6 turbo maar deze blokjes zijn niet te krijgen, en als ze ergens te krijgen zijn kan ik het met mijn studenten loontje niet betalen!) Wat denken jullie?