turbulence schreef: het afbakken op 160 graden heb niet helemaal gedaan, even goed met de verfbrander erover en het hard ook goed door...
Wanneer moet je dit doen??
Als de lak nog nat is of pas erna?
naderhand...
maar ik heb het niet gedaan, zo gauw je gaat rijden ''bak'' je de verf ook wel in... zoals ik zo kan zien zit ie erg goed vast op inlaat en kleppendeksels...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Ik heb het hitteschild van het uitlaatspruitstuk een tijdje geleden gespoten.
Ben als volgt te werk gegaan:
-flink opschuren
-goed ontvetten
-4 a 5 lagen hittebestendige lak, kort achter elkaar gespoten
-na een kwartier eerst met de verfbrander goed verwarmen. Dit deed ik omdat ik van plan was om het hitteschild er gelijk terug op te zetten. Als ik dit niet had gedaan was de lak niet hard genoeg geweest en was het beschadigt geraakt bij het monteren.
-Even af laten koelen en terug op z'n plek gezet.
-Meteen de motor laten draaien en goed warm laten worden. Dit omdat er op de spuitbus staat dat het 'bakken' binnen een uur moet gebeuren.
Denk dat met een verfbrander nog niet eens nodig is, door de hitte van de motor bak je het er wel in.
Je moet alleen ook een hitte bestendige onderlaag er op spuiten. haha Was in mijn brommer tijd nog. Ik mooi een onderlaag om mijn uitlaatje gespoten. Daarover heen mijn hittebestendige lak.
De dag erna toen ik ging rijden kwam de kleur van de onderlaag gewoon naar boven.
Op de spuitbussen van Motip staat dat je geen plamuur moet gebruiken.
Met de verfbrander is normaaal gesproken idd niet nodig. Tenzij je niet van plan bent om het onderdeel er gelijk op te zetten en de motor te laten draaien, want het afbakken moet binnen een uur gebeuren.
Persoonlijk heb ik de boel wel even verwarmt, anders is de lak nog nat als je het vastpakt, en dat laat snel kleine beschadigingen achter bij het monteren.