Het sprookje van de gebakken Koplamp
Moderator: Moderators
- D-PAC
- Pilot
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
1 vraagje waar ik zelf meezit...
Heb je het oude lijm weggehaald en opnieuw "gekit" of heb je
het oude spul gebruikt en het glas er weer ingedrukt?
Ik zit hier namelijk met het een vergelijkbaar probleem...
Ik heb het glas van een kapotte lamp gehaald. Deze wil ik op een
goede koplamp zetten waarvan alleen het glas kapot is... Het glas
is er heel uitgekomen maar op de anders zitten nog glasscherven in de
rand. Als ik deze er dan uit wil halen moet ik de rand verwarmen maar
als ik de rand verwarm zie je het zilver kromtrekken...
Weet iemand een manier om de scherven er toch uit te krijgen zonder dat t zilver beschadigd? Als het namelijk koud is wordt de lijm hard en
kan je er niets meer uithalen...
Heb de rand verwarmd met een verfbrander...
Heb je het oude lijm weggehaald en opnieuw "gekit" of heb je
het oude spul gebruikt en het glas er weer ingedrukt?
Ik zit hier namelijk met het een vergelijkbaar probleem...
Ik heb het glas van een kapotte lamp gehaald. Deze wil ik op een
goede koplamp zetten waarvan alleen het glas kapot is... Het glas
is er heel uitgekomen maar op de anders zitten nog glasscherven in de
rand. Als ik deze er dan uit wil halen moet ik de rand verwarmen maar
als ik de rand verwarm zie je het zilver kromtrekken...
Weet iemand een manier om de scherven er toch uit te krijgen zonder dat t zilver beschadigd? Als het namelijk koud is wordt de lijm hard en
kan je er niets meer uithalen...
Heb de rand verwarmd met een verfbrander...
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
Denk dat je hem een beetje te heet hebt gemaakt als je het zilver ziet krom trekken.
Denk dat een verfbrander op zich wel een goed iedee is maar ik zou hem wat verder weg houden en wat meer geduld hebben, je moet rustig wachten totdat de lijn een beetje week wordt, dan kun je denk ik wel de overige stukken glas er uit halen.
Ook zou je het eens kunnen proberen met en lijmoplosser, die voorzichtig op de oude lijm smeren en laten wegvreten. Heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt me wel te kunnen.
suc6 ermee.
Denk dat een verfbrander op zich wel een goed iedee is maar ik zou hem wat verder weg houden en wat meer geduld hebben, je moet rustig wachten totdat de lijn een beetje week wordt, dan kun je denk ik wel de overige stukken glas er uit halen.
Ook zou je het eens kunnen proberen met en lijmoplosser, die voorzichtig op de oude lijm smeren en laten wegvreten. Heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt me wel te kunnen.
suc6 ermee.
Ik heb alle ouwe kit verwijderd. Dit heb ik gedaan met dremel met freesboortje erop. Is wel een mega kutklusje, want om de cm zit boortje vol kit, want dat wordt zacht door de wrijving.
En daarna NATUURLIJK nieuwe kit gebruikt om ze weer vast te zetten.
Anders krijg je geheid lekkage en/of slechte hechting
En daarna NATUURLIJK nieuwe kit gebruikt om ze weer vast te zetten.
Anders krijg je geheid lekkage en/of slechte hechting