discussie over boetes en rijgedrag

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WhiteFinish schreef:Dat vind ik niet helemaal kloppen.
Als er een omleiding oid is en de politie gaat er alleen maar staan om bekeuringen uit te delen zijn ze verkeerd bezig. Ze moeten er wel zijn voor de veiligheid te vergroten en niet om hun quota te halen.


waarom zou je daar 30 mogen denk je en geen 50? :?

zal toch wel aangelegen zijn ivm evt verkeersveiligheid ( lees school, boel kinderen op de buurt etc)

en dan nog staan ze daar om hun quota te halen, jij zat toch verkeerd door daar te hard te rijden?

sorry, snap niet helemaal waar idereen zich nu zo druk om maakt... jij maakt de fout, wees dan een kerel en neem die fout gewoon...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Ben ik met je eens voor veiligheid maar ik rij zowieso met m'n koppie....
Als ik bijvoorbeeld op een 50 weg rij en er spelen kinderen op straat, of er is een school uit ga ik er van zelf al langzaam langs (zo rond de 30) of in ieder geval wat veilig is ;) .

Door die 30 kmzones aan te leggen halen ze weer de verantwoordelijkheid bij de bestuurder weg en worden we allemaal zombies op de weg, navolgers van domme regeltjes.

Net zo als dat ik laatst eentje op tv hoorde zeggen dat je eigenlijk niet mag schuiven (naar links op de autoweg) voor iemand die wil invoegen.

Het wordt steeds gekker in Nedeland niet snappende dat we de (al niet zo goede) chauffeurs in Nederland alleen maar erger maken.... :evil:

Zo das eruit :clown:

PS: weet je waar ik ook zo'n scheithekel aan heb.... DREMPELS en dan met name op een superbrede weg (waar je 50 mag) geen drukte geen kinderen maar wel om de 5 meter een drempel waar je u tegen zegt. :blink:

Wat ook nog eens slecht is voor de auto het milieu (optrekken / afremmen) (niet dat ik zo'n milieufreak ben maar je betaald gvd wel ervoor aan de regering als het ze uitkomt. En heb laatst een gehoord wat zo'n drempel kost om aan te leggen... Dan val je ook achterover..... :nut:

En om nog eens terug te komen op het vergroten van de veiligheid, ze hebben laatst onderzoek gedaan naar 30km zones en wat blijkt er gebeuren meer ongelukken op die stukken nu ze 30 km zijn geworden...... :blink:
Laatst gewijzigd door OizO op 07 nov 2006, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

OizO schreef:PS: weet je waar ik ook zo'n scheithekel aan heb.... DREMPELS en dan met name op een superbrede weg (waar je 50 mag) geen drukte geen kinderen maar wel om de 5 meter een drempel waar je u tegen zegt. :blink:

Wat ook nog eens slecht is voor de auto het milieu (optrekken / afremmen) (niet dat ik zo'n milieufreak ben maar je betaald gvd wel ervoor aan de regering als het ze uitkomt. En heb laatst een gehoord wat zo'n drempel kost om aan te leggen... Dan val je ook achterover..... :nut:


weet je wat het is met die drempels? als dat een mooi lang recht stuk is waar je 50 mag, en er zitten GEEN drempels, dan rijdt iedereen er gegarandeerd te hard...

en dan zit er na een tijdje een mooi bochtje in, en die kun je dan nog net wat lekkerder nemen met 80 dan met 50, totdat er eens een keer zon manneke komt van 18 met net het rijbewijs die dat ook zal doen, maar ipv de bocht omgaat rechtdoor gaat en zichzelf en evt inzittenden om een boom vouwt...

ik ben het met je eens dat er veel geld verkwanselt wordt door de gemeentes, hier zijn ze er ook gek op om op sommige punten ineens allerlei drempels te leggen, maar als je simpel kijkt is dat niet verkeerd, want is ook mooi recht stukkie, maar met allemaal zijstraatjes.

totdat er een keer iemand gewoon met 50 doorkart en net niet die fietser zag die van links kwam..

voorkomen is dan beter als genezen toch?

ik splits dit topic wel even af van de rest, want discussie ging volgens mij over heel wat anders als verkeersboetes en drempels
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Ben ik niet met je eens, blijf bij m'n verhaal dat we niet de verantwoordelijkheid weg moeten nemen bij bestuurders.

Net zo dat het zo is dat als je een fietser aanrijd je altijd, maar dan ook echt ALTIJD schuld bent, terwijl je af en toe mensen op de fiets vol door rood vlak voor een auto langs zien fietsen.... dat klopt toch ook niet? :blink:
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

OizO schreef:
En om nog eens terug te komen op het vergroten van de veiligheid, ze hebben laatst onderzoek gedaan naar 30km zones en wat blijkt er gebeuren meer ongelukken op die stukken nu ze 30 km zijn geworden...... :blink:


ja en waarom gebeuren daar nou de meeste ongelukken:

omdat mensen zoals jij er 48 ipv 30 gaan rijden terwijl de rest van het verkeer ervanuit gaat dat je er 30 rijd.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

OizO schreef:Net zo dat het zo is dat als je een fietser aanrijd je altijd, maar dan ook echt ALTIJD schuld bent, terwijl je af en toe mensen op de fiets vol door rood vlak voor een auto langs zien fietsen.... dat klopt toch ook niet? :blink:


maar waarom denk je dat dit zo is? omdat een fietser/voetganger een zwakke verkeersdeelnemer is.

Bij aanrijdingen tussen 'sterke' en 'zwakke' verkeersdeelnemers, bijvoorbeeld een automobilist en een fietser, wordt de zwakke partij altijd in het gelijk gesteld. Zelfs al kan de automobilist zijn onschuld aantonen.


ben het met je eens dat hen enerzijds scheef is, echter als je dit dan leest:

wie met de auto de weg op gaat, moet weten dat er automatisch een risico ontstaat. Dat is pure fysica. Als je met een brok staal van anderhalve ton rijdt, heeft die brok een aantal meters nodig om tot stilstand te komen. Als je dan een ongeval veroorzaakt, moet je niet beginnen zeuren van ik kon niet meer stoppen of die fietser zat in mijn dode hoek .''


dan kan ik me ook erg vinden in die stelling... jij bent de sterkere verkeersdeelnemer, dus jij moet gewoon opletten op de zwakkere verkeersdeelnemers.

als er nou iemand met zn zatte kop voor je auto vliegt, jah, dan denk ik dat je nog wel een kans zal maken...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

moet zeggen dak het met turb eens ben..
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

ik denk dat dit wel een eindeloze discussie kan worden.
Je moet gewoon met je verstand rijden, iedereen rijd wel eens te hard, maar doe het dan wel waar de situatie het toelaat.
Ik ben het eens met oizo en turb.

Je moet niet om de 30 meter een drempel tegenkomen waar je misselijk van wordt (denk hierbij ook aan alle buschauffeurs en andere mensen die rijden als beroep hebben)

Verder zijn er echt wel acties van politieagenten die nutteloos zijn behalve voor hun quota.
Deze tijd kan vaak veel beter besteed worden aan andere nuttige dingen

Het klopt dat fietsers zwakker zijn en daar moet je gewoon rekening mee houden, maar dit is hetzelfde als hierboven. Je moet rekening houden met je omgeving en de situatie
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Ben het met whitefinish eens :bier:
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Die drempels op 50km per uur wegen zijn idd heel irritand,

ben zelf nu aan het lessen met de truck en dan weer helemaal afremmen.

Je houd het hele verkeer op omdat je een langere rem weg hebt.

En op sommige stukken heb je het idee van:

WELKE MONGOOL HEEFT DIT AAN GELEGD!!

Zo smal dat je op een 50 km per uut weg ff 5 km moet gaan rijden omdat je dan niet lekker door zo een versmalling komt.
Afbeelding
Gesloten