Pagina 3 van 4

Geplaatst: 16 aug 2006, 22:35
door turbulence
i dont know the german word for it, but it makes your fuelpressure rise, so you will have a bigger pressure at the fuelrails and you get more injection...

only problem is, your fuel usage will rise a lot...

similar to this:"

http://cgi.ebay.de/universal-Benzindruc ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/HONDA-CIVIC-CRX-PREL ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/Universell-verwendba ... dZViewItem


don't know if it fits the mx3, as it is not in the application list..

Geplaatst: 17 aug 2006, 06:32
door Yence
As far as I know, most powerboost valves work in 2 stages. It only starts working when you're really stepping on the gaspedal hard. So when driving normally, it shouldn't raise your fuel consumption too much.

I could be mistaken though, anyone?

Geplaatst: 17 aug 2006, 07:15
door mx3freak
Yence schreef:As far as I know, most powerboost valves work in 2 stages. It only starts working when you're really stepping on the gaspedal hard. So when driving normally, it shouldn't raise your fuel consumption too much.

I could be mistaken though, anyone?


klopt...

Geplaatst: 18 aug 2006, 03:31
door NightQrawler
marcel v6 schreef:
MX-john schreef:
MX-3-Tom schreef:Are there any cheaper possibilities to get mor HPs?
I don't think so. :roll:

Had anybody of you here made some experiences with chiptuning a 16V DOHC?


Nos.. nitrous express.

but for 450 you have to buy an used set on ebay or something,
for approx.650 euros you'll have an new one.
if you spend a bit more you can get more show effect, especcially when you also get a purge system.

Look on http://www.mashamoto.nl or contact him. he's a member of this forum too.
Ja John het is zwaar verboden om met Nos te rijden in Duitsland ;) Met Gas moet je koken :clown:

wist niet dat het daar verboden was.
het is hier toegestaan omdat het als toevoeging aan de benzine gezien wordt.
-
ik wil ook purge op mijn gaskookpit :clown:

Geplaatst: 18 aug 2006, 12:36
door turbulence
Yence schreef:As far as I know, most powerboost valves work in 2 stages. It only starts working when you're really stepping on the gaspedal hard. So when driving normally, it shouldn't raise your fuel consumption too much.

I could be mistaken though, anyone?


waarom zijn er dan zo weinig mensen die dit erop hebben??? heb er wel eens over gelezen/gehoord, maar volgens mij zijn er hier weinig mensen met dit op hun mx...

klinkt wel leuk, en ook niet duur, blijft de vraag of het daadwerkelijk verschil maakt, of dat je gewoon veel benzine verstookt tegen weinig prestatiewinst

Geplaatst: 18 aug 2006, 17:33
door Yence
Een beetje fatsoenlijke PBV kost nog altijd tegen de 175 euro. Zoals ik al zei, hoger benzine verbruik is niet nodig. Het aantal pk's winst zal niet meer zijn als 4 of 5 , maar voelbaar extra koppel zeker wel. Ik denk meer als genoeg voor het eventuele extra gewicht van die 18" 's. Als ik me niet vergis hebben Jasper en Sam een PBV. Misschien kunnen zei meer vertellen.

Geplaatst: 18 aug 2006, 23:26
door mx3freak
Yence schreef:Een beetje fatsoenlijke PBV kost nog altijd tegen de 175 euro. Zoals ik al zei, hoger benzine verbruik is niet nodig. Het aantal pk's winst zal niet meer zijn als 4 of 5 , maar voelbaar extra koppel zeker wel. Ik denk meer als genoeg voor het eventuele extra gewicht van die 18" 's. Als ik me niet vergis hebben Jasper en Sam een PBV. Misschien kunnen zei meer vertellen.


klopt zoals je het omschrijft, betere en snellere gas-respons zeg maar...

Geplaatst: 18 aug 2006, 23:29
door turbulence
waar heb je hem weg jasper en tegen welke kosten???

Geplaatst: 18 aug 2006, 23:36
door mx3freak
turbulence schreef:waar heb je hem weg jasper en tegen welke kosten???


ik heb mijne in Australie besteld. zal de internet site even opzoeken, hoop dat ik die nog heb...
kosten weet ik echt niet meer, heb hem al heel lang..
maar atec-tuning in ridderkerk levert ze ook, is een goed en eerlijk bedrijf. kosten daar rond 150 euro dacht ik..

Geplaatst: 18 aug 2006, 23:46
door MarcX3
mx3freak schreef:
Yence schreef:Een beetje fatsoenlijke PBV kost nog altijd tegen de 175 euro. Zoals ik al zei, hoger benzine verbruik is niet nodig. Het aantal pk's winst zal niet meer zijn als 4 of 5 , maar voelbaar extra koppel zeker wel. Ik denk meer als genoeg voor het eventuele extra gewicht van die 18" 's. Als ik me niet vergis hebben Jasper en Sam een PBV. Misschien kunnen zei meer vertellen.


klopt zoals je het omschrijft, betere en snellere gas-respons zeg maar...


dus ongeveer te vergelijken met een powerfilter?