Altezza's afkitten!?!?
Moderator: Moderators
als er eenmaal vocht inzit is het een ramp om het weer helemaal weg te krijgen.
het beste wat je nu kan doen is eraf halen en ff fohnen zodat het vocht verdampt.
als dat gebeurd is idd nog een x helemaal opnieuw afkitten (ook de ventilatie sleufjes) gewoon helemaal dichtkitten het glas.
en misschien eerst de oude kitlaag weg snijden.
probeer de lamp in 1 laag te kitten, dus met 1 hand bedien je de kitspuit en met de ander roteer je de lamp.
dan heb je het minste kans op naadjes of oneffenheden in je kitwerk.
suc6 ermee
het beste wat je nu kan doen is eraf halen en ff fohnen zodat het vocht verdampt.
als dat gebeurd is idd nog een x helemaal opnieuw afkitten (ook de ventilatie sleufjes) gewoon helemaal dichtkitten het glas.
en misschien eerst de oude kitlaag weg snijden.
probeer de lamp in 1 laag te kitten, dus met 1 hand bedien je de kitspuit en met de ander roteer je de lamp.
dan heb je het minste kans op naadjes of oneffenheden in je kitwerk.
suc6 ermee
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
het idee van de fohn is leuk, maar het enige wat het vocht zal doen is condenseren tegen het glas.
fohn wordt ook niet zo warm dat water verdampt dan kom je eerder bij de verfstripper uit...
wat een kritiek plekje is bij de altezzas is de bovenkant. schroef het afdekkapje eraf ( 2 schroefjes) nu zie je vast een mooie kier zitten..
lamp op de werkbank leggen, met de kitspuit ''stotend'' de kit in de gleuf spuiten. daarna een bakje warm water pakken en je vinger vochtig maken. daarna gelijkmatig over de kit strijken zodat je een mooie even toplaag krijgt. Als je wat druk uitoefend druk je de kit ook iets dieper in de gleuf waardoor de dichtheid nog beter wordt. telkens even het residu wat je wegstrijkt met je vinger afvegen en evt later nog een 2 laag aanbrengen als de vorige laag goed is uitgehard.
fohn wordt ook niet zo warm dat water verdampt dan kom je eerder bij de verfstripper uit...
wat een kritiek plekje is bij de altezzas is de bovenkant. schroef het afdekkapje eraf ( 2 schroefjes) nu zie je vast een mooie kier zitten..
lamp op de werkbank leggen, met de kitspuit ''stotend'' de kit in de gleuf spuiten. daarna een bakje warm water pakken en je vinger vochtig maken. daarna gelijkmatig over de kit strijken zodat je een mooie even toplaag krijgt. Als je wat druk uitoefend druk je de kit ook iets dieper in de gleuf waardoor de dichtheid nog beter wordt. telkens even het residu wat je wegstrijkt met je vinger afvegen en evt later nog een 2 laag aanbrengen als de vorige laag goed is uitgehard.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
als je de fohn lang genoeg laat liggen trekt het weg.
heb het al eerder gehad met andere altezza's.
en wat je zegt van dat afdekkapje eraf, die moet er toch altijd af?
uberhaubt om je lampen op de juiste manier te verwijderen en anders kan je de lamp/glas naad nooit rondom afkitten.
halve lamp afkitten heeft geen zin, want water komt overal.
heb het al eerder gehad met andere altezza's.
en wat je zegt van dat afdekkapje eraf, die moet er toch altijd af?
uberhaubt om je lampen op de juiste manier te verwijderen en anders kan je de lamp/glas naad nooit rondom afkitten.
halve lamp afkitten heeft geen zin, want water komt overal.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
RichMX-3 schreef:als je de fohn lang genoeg laat liggen trekt het weg.
heb het al eerder gehad met andere altezza's.
en wat je zegt van dat afdekkapje eraf, die moet er toch altijd af?
uberhaubt om je lampen op de juiste manier te verwijderen en anders kan je de lamp/glas naad nooit rondom afkitten.
halve lamp afkitten heeft geen zin, want water komt overal.
kapje hoeft er echt niet af om de lampen eruit te halen, alleen die schroef die aan de binnenkant op je achterbumper geschroefd komt.
en ik geef aan dat het kapje er afmoet ivm het kitten voor de volledigheid van het verhaal
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
ik heb gewoon een gaatje geboord in m'n altezza's en het vocht was toen binnen 2 dagen verdwenen en het kitten heb ik gedaan doormiddel van je vinger nat maken en zo doende de kit over het randje te smeren en doordat je vinger nat is krijg je een super net kit randje.
scheeld een hoop werk en het effect is top!
scheeld een hoop werk en het effect is top!
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Hzzy schreef::D bedankt voor de vele reacties mensen . .
Ik heb het gister en eergister met al dat mooie weer nog maar even aangekeken of ze droog dampte en het is idd nu veel minder geworden . .
Maar ik zal hem er toch maar even uit moeten halen naar het schijnt . . het duurt nu wel erg lang
Grtjs en tnx hzzy
tsja.. als ze wat warmer worden kan het wel iets minder worden, maar zou eerder het probleem bij de bron gaan aanpakken, straks wordt het weer nog vochtiger en dan heb je gegarandeerd altijd condens erin
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
cootjev6 schreef:ik heb gewoon een gaatje geboord in m'n altezza's en het vocht was toen binnen 2 dagen verdwenen en het kitten heb ik gedaan doormiddel van je vinger nat maken en zo doende de kit over het randje te smeren en doordat je vinger nat is krijg je een super net kit randje.
scheeld een hoop werk en het effect is top!
Met afwasmiddel werkt ook super om het kit randje mooi glad te krijgen!