Pagina 3 van 4
Geplaatst: 30 aug 2006, 10:57
door marcel v6
Leuk uitlaatje bij je Profiel foto,s kerel
Geplaatst: 30 aug 2006, 10:59
door johnmichel
Wanneer komt hij er onder?
Weekje naar de Zon
Geplaatst: 02 sep 2006, 00:22
door RIP
ben even `n week de deur uit............... "naar `t zuiden"
Week daarna gaan we `m motorisch in orde maken.
Laterz
Gr.
Remco
KF Parts
Geplaatst: 27 sep 2006, 18:39
door RIP
Heb inmiddels beide KFZE Inlaatspreidstukken bij Bastian opgehaald!
Ben de "Curved-Neck" aan `t opknappen & klaar maken voor gebruik.
Hoop dat `t van `t weekend droog is!
Gr.
Remco
KF-ZE Up & Running!!!
Geplaatst: 19 okt 2008, 17:41
door RIP
Na `n lange "Low Profile Mode":
loopt ie als `n zonnetje...
Alles `s geinstalleerd en nagelopen en de KF-ZE loopt nu eindelijk naar behoren!
Zat lang met `n vervelende vacuumlek bij `t plaatsen
van de "KF-curved neck" : dacht eerst dat `t in `t gasklephuis zat
Toen ik samen met `n Ex-Mazda monteur de hele setup had nagelopen bleek er in het blok `n afdekdop (inbus) niet aanwezig te zijn...
Het dopje dicht het gat af naast de luchtinlaat bij cilinderbank 5 & 6...
Had als referentie `n K8 blok liggen waar die wel in zat
(kreeg `m hier niet uit)
Ben d`r nog niet achter wat daar origineel (in Japan) ooit in heeft gezeten...
Heb dat gat inmiddels afgedicht, beetje afstellen en hij liep perfect!
De KF15 ECU doet `t nu goed, geen foutmeldingen
Heb `m verschillende keren lang warm laten lopen en alles deed `t en was dicht
Ga `m van de week van de brug halen en testen
Gr.
Remco
Geplaatst: 19 okt 2008, 20:56
door WhiteFinish
Mooi dat je na zoveel werk je auto goed het lopen hebt gekregen.
Die ecu hoort ook bij dat blok of is die van een ander blok??
Wat me ook nog opviel, performance radiateur?? Wat moet ik me daarbij voorstelleN?
Geplaatst: 19 okt 2008, 21:42
door RIP
Hey Robert,
Ja dit moest gewoon lukken met die KF-ZE
de KF15 is inderdaad de bijbehorende ECU van de KF-ZE
Heb nog `n ECU liggen die ik ga testen.
"Performance Radiator", ik stelde die vraag ook ooit!
Niks bijzonders... volgens mij gewoon `n standaard radiator die
in de lak of coating is gezet
Gr.
Remco
Geplaatst: 19 okt 2008, 22:14
door turbulence
er zijn wel geupgrade radiatoren in de handel welke beter de temperatuur laag kunnen houden door andere opbouw van de koperen koelkanalen, maar veel zul je niet merken bij gebruik zoals wij de auto gebruiken.
in de racerij e.d komen wel speciale koelers voor welke soms met een klein oppervlak heel goed kunnen afkoelen
Update-tje en APK
Geplaatst: 09 dec 2008, 12:40
door RIP
Heb gisteren `n flink stuk met m`n MX3-tje gereden....
Wow....trekt de straatstenen uit de grond!
Loopt mooi stationair en geen gekke dingen
Heb `m bij de garage neergezet voor de keuring...
Vanmorgen kreeg ik `n belletje....
"de CO2 was te hoog!"
Waarschijnlijk `n kapotte Labda`sonde of weer `n vacuum-probleem,
zit pas `n andere Katalysator eronder en andere Labda`s
M`schien ligt `t daaraan...
Ga `m vanavond maar weer even kijken of ik `r wat aan kan doen?
Laat `t wel even weten
Gr.
Remco
KF-ZE `s On the Road again!
Geplaatst: 17 dec 2008, 23:34
door RIP
Hey `t is gelukt...
CO in orde, kwam door lucht in `t koelsysteem
KF-ZE `s gekeurd, staat nu eindelijk weer voor de deur
Kan ik weer eindelijk verder rommelen aan m`n MX
Laat wel weer van me horen
Gr.
Remco