Pagina 3 van 3

Geplaatst: 21 feb 2005, 11:22
door bramx3
ik denk dat ie zoiets bedoelt als .....
als je je wagen laat chippen dat dan t extra vermogen van de bougies voelbaar is ??

Geplaatst: 21 feb 2005, 22:10
door Timberland
tupke schreef:ik denk dat ie zoiets bedoelt als .....
als je je wagen laat chippen dat dan t extra vermogen van de bougies voelbaar is ??

ongeveer.
als je je bougies gaat vervangen voor low resistance bougie's zul je er heel weinig tot geen verschil merken aangezien je bobine dezelfde spanning blijft produceren als je je motor gaat chippen zorg je er voornamelijk voor dat ie iets meer brandstof inspuit.
als je de ecu in combinatie met een sterkere bobine (vergeten er bij te zetten) ontsteekt de bougie de brandstof beter en soms ook sneller waardoor je sneller accelereerd
snappie??

Geplaatst: 22 feb 2005, 08:05
door mx3freak
Timberland schreef:
tupke schreef:ik denk dat ie zoiets bedoelt als .....
als je je wagen laat chippen dat dan t extra vermogen van de bougies voelbaar is ??

ongeveer.
als je je bougies gaat vervangen voor low resistance bougie's zul je er heel weinig tot geen verschil merken aangezien je bobine dezelfde spanning blijft produceren als je je motor gaat chippen zorg je er voornamelijk voor dat ie iets meer brandstof inspuit.
als je de ecu in combinatie met een sterkere bobine (vergeten er bij te zetten) ontsteekt de bougie de brandstof beter en soms ook sneller waardoor je sneller accelereerd
snappie??


miss een stomme vraag, maar wij hebben toch geen bobine?

Geplaatst: 22 feb 2005, 19:01
door speedymike
de bobine zit in de onsteking verwerkt
klooi daarom ook nooit aan je verdeel kap

tis ook waar wat timber zegt ALLEEN de onsteking van de japanners
regelen zich zelf tot een max waarde van 1*5 + en min 3*
is voor de echte kenner wel iets merkbaar en idd als je gaat chippen
is dit nog beter merkbaar

maar de auto zal ten allen tijde beter lopen en starten
zeker bij een koud start

Geplaatst: 22 feb 2005, 22:02
door Timberland
speedymike schreef:de bobine zit in de onsteking verwerkt
klooi daarom ook nooit aan je verdeel kap

tis ook waar wat timber zegt ALLEEN de onsteking van de japanners
regelen zich zelf tot een max waarde van 1*5 + en min 3*
is voor de echte kenner wel iets merkbaar en idd als je gaat chippen
is dit nog beter merkbaar

maar de auto zal ten allen tijde beter lopen en starten
zeker bij een koud start

daar geef ik jou inderdaad ook gelijk.
iedere benzine motor heeft een bobine nodig om te ontsteken.
dat van de japanners weet k niet aangezien ik een peus monteur ben :angel: