Pagina 3 van 4
Geplaatst: 14 okt 2005, 22:07
door Mike
inderdaad, wat stom van me...
Weet in ieder geval wat het is. Hoop er dit weekend nog tijd voor te hebben.
Iedereen iig erg bedankt voor de reacties en jullie horen hoe het afloopt!
Geplaatst: 16 okt 2005, 19:03
door crazyarjan
* kopbout volgorde per kop is: (uiteraard bij 1 beginnen)
*8 *4 *1 *5 *9
*7 *3 *2 *6 *10
Marcel weet je dit zeker? je hebt maar 3 cilinders per bank dus maar 8 kopbouten of hebben ze aan 1 kant dubbel zitten?
Ben je niet in de war met een gewone viercilinder motor want die hebben wel altijd 10 kopbouten...
gr arjan
Geplaatst: 16 okt 2005, 20:54
door WhiteFinish
Dit klopt arjan aangezien je ernaast ook nog een aantal extra bouten hebt
Geplaatst: 16 okt 2005, 20:56
door Mike
crazyarjan schreef:* kopbout volgorde per kop is: (uiteraard bij 1 beginnen)
*8 *4 *1 *5 *9
*7 *3 *2 *6 *10
Marcel weet je dit zeker? je hebt maar 3 cilinders per bank dus maar 8 kopbouten of hebben ze aan 1 kant dubbel zitten?
Ben je niet in de war met een gewone viercilinder motor want die hebben wel altijd 10 kopbouten...
gr arjan
Er zijn inderdaad maar 8 kopbouten, maar ik heb het even opgezocht in de manual op mx-3.com.
volgorde is:
*6 *2 *3 *7
*5 *1 *4 *8
Geplaatst: 17 okt 2005, 11:14
door martinenijenhuis
Geplaatst: 17 okt 2005, 16:21
door crazyarjan
Haha is heel niet erg....
je kunt er weleens naast zitten he...
Geplaatst: 18 okt 2005, 14:01
door Mike
Ik heb intussen jullie advies opgevolgd en nu de auto weer in elkaar zit heb ik nog steeds problemen.
De auto loopt gewoon niet lekker. Je hoort bij stationairdraaien dat ie soms inzakt. Hij start ook moeilijk, normaal sloeg ie echt meteen aan als je je contact omdraaide. Nu moet je hem echt doorstarten wil je hem aan de praat krijgen.
Als je opeens het gaspedaal intrapt slaat de motor af. Om hem hoog in de toeren te krijgen moet je rustig gas geven. Ik heb na mijn weten echt alles nagelopen...
Het wordt nu een beetje erg tijdrovend plus dat het buiten steeds kouder wordt, heb namelijk geen garage en moet alles buiten doen.
ben de wanhoop een beetje nabij.. iemand nog advies!?
Geplaatst: 18 okt 2005, 16:05
door crazyarjan
Dit klinkt als ontsteking.. probeer eens je bougies te vernieuwen
controleer je bougie kabels eens.. gewoon eve tijdens het draaien met plantespuit water over je bougie kabels spuiten. als het goed is springen er dan nergens vonken over.
Ik hb ook weleens gehoord dat er problemen kunnen zijn bij het gasklephuis omdat deze snel vervuilt.
Ja kan je verder op afstand niet echt veel verder helpen..
succes ermee
Geplaatst: 18 okt 2005, 16:37
door Mike
crazyarjan schreef:Dit klinkt als ontsteking.. probeer eens je bougies te vernieuwen
controleer je bougie kabels eens.. gewoon eve tijdens het draaien met plantespuit water over je bougie kabels spuiten. als het goed is springen er dan nergens vonken over.
Ik hb ook weleens gehoord dat er problemen kunnen zijn bij het gasklephuis omdat deze snel vervuilt.
Ja kan je verder op afstand niet echt veel verder helpen..
succes ermee
Bougie zijn splinter nieuw. Misschien net 100 km mee gereden. Bougiekabel zijn een tijdje geleden nog vervangen.
Gasklephuis heb ik juist helemaal schoon gemaakt bij het vervangen van de koppakking...
Maar kan me verder niks bij voorstellen dat het ontsteking is of iets bij de benzine.... heb daar niks los gehaald.
toch bedankt voor je hulp
Geplaatst: 18 okt 2005, 21:33
door crazyarjan
Schiet me iets te binnen:
Uitlaat verstopt? Catalysator naar de haaien?