Niet aanslaan
Moderator: Moderators
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
* kopbout volgorde per kop is: (uiteraard bij 1 beginnen)
*8 *4 *1 *5 *9
*7 *3 *2 *6 *10
Marcel weet je dit zeker? je hebt maar 3 cilinders per bank dus maar 8 kopbouten of hebben ze aan 1 kant dubbel zitten?
Ben je niet in de war met een gewone viercilinder motor want die hebben wel altijd 10 kopbouten...
gr arjan
To finish first, first you have to finish!
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
crazyarjan schreef:* kopbout volgorde per kop is: (uiteraard bij 1 beginnen)
*8 *4 *1 *5 *9
*7 *3 *2 *6 *10
Marcel weet je dit zeker? je hebt maar 3 cilinders per bank dus maar 8 kopbouten of hebben ze aan 1 kant dubbel zitten?
Ben je niet in de war met een gewone viercilinder motor want die hebben wel altijd 10 kopbouten...
gr arjan
Er zijn inderdaad maar 8 kopbouten, maar ik heb het even opgezocht in de manual op mx-3.com.
volgorde is:
*6 *2 *3 *7
*5 *1 *4 *8
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
crazyarjan schreef:* kopbout volgorde per kop is: (uiteraard bij 1 beginnen)
*8 *4 *1 *5 *9
*7 *3 *2 *6 *10
Marcel weet je dit zeker? je hebt maar 3 cilinders per bank dus maar 8 kopbouten of hebben ze aan 1 kant dubbel zitten?
Ben je niet in de war met een gewone viercilinder motor want die hebben wel altijd 10 kopbouten...
gr arjan
SORRY SORRY
we hebben verkeerd gekeken het is idd de volgorde van een 4 cilinder!!
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Ik heb intussen jullie advies opgevolgd en nu de auto weer in elkaar zit heb ik nog steeds problemen.
De auto loopt gewoon niet lekker. Je hoort bij stationairdraaien dat ie soms inzakt. Hij start ook moeilijk, normaal sloeg ie echt meteen aan als je je contact omdraaide. Nu moet je hem echt doorstarten wil je hem aan de praat krijgen.
Als je opeens het gaspedaal intrapt slaat de motor af. Om hem hoog in de toeren te krijgen moet je rustig gas geven. Ik heb na mijn weten echt alles nagelopen...
Het wordt nu een beetje erg tijdrovend plus dat het buiten steeds kouder wordt, heb namelijk geen garage en moet alles buiten doen.
ben de wanhoop een beetje nabij.. iemand nog advies!?
De auto loopt gewoon niet lekker. Je hoort bij stationairdraaien dat ie soms inzakt. Hij start ook moeilijk, normaal sloeg ie echt meteen aan als je je contact omdraaide. Nu moet je hem echt doorstarten wil je hem aan de praat krijgen.
Als je opeens het gaspedaal intrapt slaat de motor af. Om hem hoog in de toeren te krijgen moet je rustig gas geven. Ik heb na mijn weten echt alles nagelopen...
Het wordt nu een beetje erg tijdrovend plus dat het buiten steeds kouder wordt, heb namelijk geen garage en moet alles buiten doen.
ben de wanhoop een beetje nabij.. iemand nog advies!?
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Dit klinkt als ontsteking.. probeer eens je bougies te vernieuwen
controleer je bougie kabels eens.. gewoon eve tijdens het draaien met plantespuit water over je bougie kabels spuiten. als het goed is springen er dan nergens vonken over.
Ik hb ook weleens gehoord dat er problemen kunnen zijn bij het gasklephuis omdat deze snel vervuilt.
Ja kan je verder op afstand niet echt veel verder helpen..
succes ermee
controleer je bougie kabels eens.. gewoon eve tijdens het draaien met plantespuit water over je bougie kabels spuiten. als het goed is springen er dan nergens vonken over.
Ik hb ook weleens gehoord dat er problemen kunnen zijn bij het gasklephuis omdat deze snel vervuilt.
Ja kan je verder op afstand niet echt veel verder helpen..
succes ermee
To finish first, first you have to finish!
crazyarjan schreef:Dit klinkt als ontsteking.. probeer eens je bougies te vernieuwen
controleer je bougie kabels eens.. gewoon eve tijdens het draaien met plantespuit water over je bougie kabels spuiten. als het goed is springen er dan nergens vonken over.
Ik hb ook weleens gehoord dat er problemen kunnen zijn bij het gasklephuis omdat deze snel vervuilt.
Ja kan je verder op afstand niet echt veel verder helpen..
succes ermee
Bougie zijn splinter nieuw. Misschien net 100 km mee gereden. Bougiekabel zijn een tijdje geleden nog vervangen.
Gasklephuis heb ik juist helemaal schoon gemaakt bij het vervangen van de koppakking...
Maar kan me verder niks bij voorstellen dat het ontsteking is of iets bij de benzine.... heb daar niks los gehaald.
toch bedankt voor je hulp
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam