Niet aanslaan

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mike
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2005, 21:09
Locatie: Lelystad

Bericht door Mike »

inderdaad, wat stom van me... :evil:
Weet in ieder geval wat het is. Hoop er dit weekend nog tijd voor te hebben.

Iedereen iig erg bedankt voor de reacties en jullie horen hoe het afloopt!
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

* kopbout volgorde per kop is: (uiteraard bij 1 beginnen)
*8 *4 *1 *5 *9
*7 *3 *2 *6 *10


Marcel weet je dit zeker? je hebt maar 3 cilinders per bank dus maar 8 kopbouten of hebben ze aan 1 kant dubbel zitten?
Ben je niet in de war met een gewone viercilinder motor want die hebben wel altijd 10 kopbouten...
gr arjan
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dit klopt arjan aangezien je ernaast ook nog een aantal extra bouten hebt
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Mike
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2005, 21:09
Locatie: Lelystad

Bericht door Mike »

crazyarjan schreef:
* kopbout volgorde per kop is: (uiteraard bij 1 beginnen)
*8 *4 *1 *5 *9
*7 *3 *2 *6 *10


Marcel weet je dit zeker? je hebt maar 3 cilinders per bank dus maar 8 kopbouten of hebben ze aan 1 kant dubbel zitten?
Ben je niet in de war met een gewone viercilinder motor want die hebben wel altijd 10 kopbouten...
gr arjan


Er zijn inderdaad maar 8 kopbouten, maar ik heb het even opgezocht in de manual op mx-3.com.

volgorde is:
*6 *2 *3 *7
*5 *1 *4 *8
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

crazyarjan schreef:
* kopbout volgorde per kop is: (uiteraard bij 1 beginnen)
*8 *4 *1 *5 *9
*7 *3 *2 *6 *10


Marcel weet je dit zeker? je hebt maar 3 cilinders per bank dus maar 8 kopbouten of hebben ze aan 1 kant dubbel zitten?
Ben je niet in de war met een gewone viercilinder motor want die hebben wel altijd 10 kopbouten...
gr arjan

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: SORRY SORRY
we hebben verkeerd gekeken het is idd de volgorde van een 4 cilinder!!

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Haha is heel niet erg....
je kunt er weleens naast zitten he...
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
Mike
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2005, 21:09
Locatie: Lelystad

Bericht door Mike »

Ik heb intussen jullie advies opgevolgd en nu de auto weer in elkaar zit heb ik nog steeds problemen. :x

De auto loopt gewoon niet lekker. Je hoort bij stationairdraaien dat ie soms inzakt. Hij start ook moeilijk, normaal sloeg ie echt meteen aan als je je contact omdraaide. Nu moet je hem echt doorstarten wil je hem aan de praat krijgen.
Als je opeens het gaspedaal intrapt slaat de motor af. Om hem hoog in de toeren te krijgen moet je rustig gas geven. Ik heb na mijn weten echt alles nagelopen...

Het wordt nu een beetje erg tijdrovend plus dat het buiten steeds kouder wordt, heb namelijk geen garage en moet alles buiten doen.
ben de wanhoop een beetje nabij.. iemand nog advies!?
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Dit klinkt als ontsteking.. probeer eens je bougies te vernieuwen

controleer je bougie kabels eens.. gewoon eve tijdens het draaien met plantespuit water over je bougie kabels spuiten. als het goed is springen er dan nergens vonken over.

Ik hb ook weleens gehoord dat er problemen kunnen zijn bij het gasklephuis omdat deze snel vervuilt.

Ja kan je verder op afstand niet echt veel verder helpen..
succes ermee
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
Mike
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2005, 21:09
Locatie: Lelystad

Bericht door Mike »

crazyarjan schreef:Dit klinkt als ontsteking.. probeer eens je bougies te vernieuwen

controleer je bougie kabels eens.. gewoon eve tijdens het draaien met plantespuit water over je bougie kabels spuiten. als het goed is springen er dan nergens vonken over.

Ik hb ook weleens gehoord dat er problemen kunnen zijn bij het gasklephuis omdat deze snel vervuilt.

Ja kan je verder op afstand niet echt veel verder helpen..
succes ermee


Bougie zijn splinter nieuw. Misschien net 100 km mee gereden. Bougiekabel zijn een tijdje geleden nog vervangen.
Gasklephuis heb ik juist helemaal schoon gemaakt bij het vervangen van de koppakking...
Maar kan me verder niks bij voorstellen dat het ontsteking is of iets bij de benzine.... heb daar niks los gehaald.

toch bedankt voor je hulp
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Schiet me iets te binnen:

Uitlaat verstopt? Catalysator naar de haaien?
To finish first, first you have to finish!
Plaats reactie