Pagina 3 van 5
Geplaatst: 27 dec 2005, 21:15
door scary
xedos schreef:Oja, Als de riem breekt is er GEEN motorschade. De kleppen zullen de zuigers NIET raken. Veel mensen denken dat de motor in de soep draait, dit is echter niet het geval.
is dat bij V6? en 1.6 ook?
Geplaatst: 28 dec 2005, 22:58
door xedos
Of dit bij de 1.6 ook zo is weet ik eerlijk gezegt niet.Bij de V6 is het zeker.Bij mx-5 1.8 raken de kleppen de zuigers ook niet.Dus zou best kunnen dat het bij de 1.6 ook goed gaat.Maar je hebt 2 types van de 1.6 met dubbele nokkenas en enkele. Dus geen risico nemen zou ik zeggen.
Geplaatst: 29 dec 2005, 17:40
door scary
voor duidelijk heid ik heb de dubbele boven liggende nokkenas weet iemand anders of dat die het zo overlven?
Geplaatst: 04 jan 2006, 00:21
door turbulence
scary schreef:voor duidelijk heid ik heb de dubbele boven liggende nokkenas weet iemand anders of dat die het zo overlven?
zullen we het er maar gewoon maar bijhouden dat je het er niet op aan moet laten komen, en gewoon op tijd dat rottige ding wisseld
scheelt je evt boel centen, en boel gezeur...
Geplaatst: 04 jan 2006, 04:57
door bramx3
of hij moet op een bpt uit zijn
Geplaatst: 04 jan 2006, 10:36
door scary
bramx3 schreef:of hij moet op een bpt uit zijn
you got it
zal toch eerst mijn boompje moeten laten groeien
Geplaatst: 05 jan 2006, 13:26
door D-PAC
wat hebben jullie nou betaald voor een distributie riem?
Ik was € 101,- kwijt voor de distributieriem en multi-riem (dynamo).
Geplaatst: 07 jan 2006, 19:23
door xedos
Das niet duur. Hier kost een originele distributiesnaar € 129,- incl. btw en een multieriem € 12.80
Geplaatst: 07 jan 2006, 23:41
door crazyarjan
Het visieel controleren van de distributie riem is meestal gewoon een show..
Heb inmiddels al regelmatig gebroken distributieriemen gezien maar afgezien van de breuk is er aan de rest van de riem zelden iets te zien.
Gaat er maar vanuit dat je je aan intervallen houd dat het dan allemaal wel goed komt...
Bedenk wel dat je met een stukje japanse technologie te maken hebt, echt over alles is nagedacht. dus ook die distributie intervallen.
Oftewel maak je daar niet al te druk over.
Wij hebben in sommige opels (sorry dat ik erover begin) japanse diesels liggen. de 1,7 dieseltjes en die riemen hebben het ook zwaar te voorduren maar ze zien er nog altijd puik uit wanneer ze vervangen worden.
Geplaatst: 17 mar 2006, 20:05
door johnmichel
Bij ons op het werk heb ik even nagevraagd over het vervangen van me dystributie riem. En hij zei dat het 500euro ging kosten riemen en rollen. Met het er op zetten