abs

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Vandaag langs geweest bij de dealer.

Uitgelezen, niks kunnen vinden. We kunnen dat niet zien met behulp van uitlezen was hun antwoord.

Ze dachten dat er iets was gebeurd bij de klze swap. Maja.......zit nog steeds met het probleem

Dacht dat het misschien een optie was om met een volt meter na te meten of er een signaal over de draad komt bij de abs sensor ... Of zou dit niet werken?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Nee, dit is niet met een "normale" voltmeter te meten omdat de spanning die opgewekt word door de sensor heel laag is.Dit is alleen te meten met een zogenaamde scoop. Is het gebeurd nadat je er een 2.5V6 in hebt gehangen? of deed hij dat later pas opeens?
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb helaas niet zo'n scoop.

De abs lamp was al langer aangezien de vorige eigenaar gewoon het lampje heeft verplaatst.

Mijn accu lampje en kapot remlicht branden ook af en toe en dat was ong 1 a 1,5 maand na de klze swap
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Abs lamp verplaatst? dus het is een zooitje in je instrumentenpaneel? Misschien dat er dus niks met je Abs aan de hand is maar dat er sluiting word gemaakt of dat het lampje spanning krijgt wat helemaal hoort.je zou eens je instrumentenpaneel moeten gaan uitwisselen met een die van een ander, dan is kijken welk lampje er brand.Dit word denk een heel lastig probleem.Die kan (zelfs ;) ) ik niet voor je oplossen ben ik bang.
*Technical service Mazda mx-3.*
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ik moet toch nog achter mijn klok zijn om iets van me alarm aan te passen / stellen .
komt er meestal alleen niet van :oops:
miss nu een goed excuus om wel de boel open te draaie
dus als je wil kun je hier heen komen om de klokken eens uit te wisselen .

aankomende zaterdag ben ik overdag toch thuis lekker aan t werk aan me body van de mx .

dus als je t dan gelegen komt ..... ;)
just send me a mail 8)

of je spreekt me maar aan op msn
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

xedos schreef:Abs lamp verplaatst? dus het is een zooitje in je instrumentenpaneel? Misschien dat er dus niks met je Abs aan de hand is maar dat er sluiting word gemaakt of dat het lampje spanning krijgt wat helemaal hoort.je zou eens je instrumentenpaneel moeten gaan uitwisselen met een die van een ander, dan is kijken welk lampje er brand.Dit word denk een heel lastig probleem.Die kan (zelfs ;) ) ik niet voor je oplossen ben ik bang.


Nee, het zit iets anders in elkaar dan jij begrijpt.

Links zitten 4 lampjes. 1 voor mistachterlicht, 1 voor abs...1 voor "hold" ?? en een voor de ruitenwisservloeistof

De vorige eigenaar heeft gewoon het lampje van de abs eruit gedraaid en in de hold plek gestopt.

das het enige
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Het " Hold" dat is voor uitvoeringen met een automaatbak.Deze brand als de keuzehendel geblokkerd zit. Ik ben van mening dat het probleem moet gaan zoeken bij de abs sensoren.Kijk eens of deze erg vervuild zijn geraakt, de sensoren zijn magnetisch en trekken dus kleine metalen deeltjes,slijpsel e.d. aan. Ook kan de sensor-ring vervuild zijn waardoor de sensor geen juist signaal krijgt.Zit de sensor wel goed vast?
Bekijk dit soort dingen eens na.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb een keer iets vluchtig gekeken bij de sensoren... Hoe krijg ik deze losgedraaid??

Ik wil namelijk niet hebben dat ik ze kapotdraai

2de vraag: Waar zit de abs pomp ergens....misschien wil wat contactspray ook wel helpen
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

De sensoren zitten met 2 boutjes (ik dacht m10) vast op
een steuntje boven de abs krans.
En contactspray op de pomp help niet!

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

martinenijenhuis schreef:De sensoren zitten met 2 boutjes (ik dacht m10) vast op
een steuntje boven de abs krans.
En contactspray op de pomp help niet!

Groetjes M&M


Nee....niet op de pomp maar ik dacht dat er een stekkertje ofzo op zat.

Waar zit deze pomp eigenlijk?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie