Pagina 3 van 4

Geplaatst: 28 jun 2011, 21:07
door Mazdarati MX-6
Ga anders effe een sloop langs en trek er effe een pomp uit en wissel die effe .

Grote kans dat het je pomp is .

Suc6

Geplaatst: 03 jul 2011, 13:28
door V.Jabroer
Ok de knocksensor werkt, fout is uit de computer.

Ik twijfel of het de brandstofpomp kan zijn want de bougie's zijn gitzwart zou toch betekenen dat hij teveel brandstof krijgt of een foute ontsteking?

Geplaatst: 21 jul 2011, 19:42
door V.Jabroer
Iemand die nog andere ideeen heeft? Ik weet het echt niet meer brandstofpomp heb ik nu ook vervangen maar geen verschil.

Zit er nu aan te denken om het blok eruit te snijden en de rest naar de sloop te brengen.

Geplaatst: 21 jul 2011, 20:54
door Mazdarati MX-6
Heb je een afpr erop zitten ?
Zoja op hoeveel psi staat die .

Toen je de intake ging wisselen heb je toen gewoon de K8 injectoren laten zitten of heb je die van de kl gebruikt .
Stock fpr mee verwisseld of die van de K8 gebuikt ?
Al een andere ontsteking geprobeerd ?
Lambda waardes zijn goed ? (Effe meten)

Roep effe een paar dingen zodat we een duidelijk beeld krijgen van wat je allemaal gedaan en geprobeerd hebt .

Geplaatst: 21 jul 2011, 21:29
door NovaCaine
Ik heb dus exact het zelfde probleem, zal er morgen wel ff een filmpie van maken.

Bij mij is het de ontsteking.
Complete unit over gezet van m'n 323 2.0 en het blok loopt weer als een zonnetje.

Als je echt heel langzaam gas geeft, komt ie dan wel op toeren?

Geplaatst: 22 jul 2011, 03:19
door WhiteFinish
Heb je al die knocksensor vervangen?

Geplaatst: 22 jul 2011, 14:44
door V.Jabroer
Ik heb al vervangen/geprobeerd:
* Rotor + verdelerkap
* Bougiekabels
* Bougie's
* Gasklep met sensoren
* Brandstof filter in tank
* Brandstof filter motorruimte
* Computer gewisseld
* Luchtmassa meter
* Ontsteking uitgewisseld met 2.5 mx6
* Knocksensor geplaatst
* Waterpijp tussen koppen vervangen voor de mx3 pijp (watertemp sensor)
* Onsteking meermalen gecontroleerd staat echt op 10 graden.
* Distributie staat op tijd.
* Nieuwe brandstofpomp

@Mazdarati MX-6 : Ik heb er geen afpr op zitten. Ik heb een standaard mx3 pomp in de tank en voor de rest alles van de klze.
Bij het wisselen heb ik beide rails van de kl overgezet op de k8 spruitstuk.

Hoe kan ik de lamba waardes meten? Is dit gewoon een kwestie van een multimeter erbij en volt meten? Zo ja wat zou hij moeten geven op welke draad?

@WhiteFinish: Ik heb hem geplaatst en aangesloten Fout is uit de computer na resetten.

Greetz Vincent

Geplaatst: 22 jul 2011, 20:56
door Mazdarati MX-6
Heb je toen de fpr laten zitten op de kl rail ?
Kan zijn dat die misschien niet lekker meer werkt .
Zet die van de k8 er eens op .

Heb je dan nog steeds het probleem zet dan de k8 injectoren er eens op en kijk dan eens.

Geplaatst: 06 aug 2011, 16:30
door V.Jabroer
Niks heeft meer geholpen, Ik heb hem naar de Mazda dealer gebracht en deze heeft na 160 euro later dit bericht: Geen Idee, alles werkt maar hij doet het niet.

Aangezien de auto al +/- een maand uit de apk is er ik er geen zin en tijd meer in wil stoppen gaat hij deze week naar de sloperij.

Bedankt voor heb meedenken iedereen.

Groeten Vincent

Geplaatst: 06 aug 2011, 16:36
door sjaakk91
niet eerst in onderdelen? of de gehele auto verkopen?