@ Sahjhan
Moderator: Moderators
kreeg je de wijzers er makkelijk af?
wat betreft aansluiten:
- de zwarte is de min, die kan je gewoon ergens op een stuk metaal in je auto aansluiten of zelfs op de minpool van de accu. maar op een bout is het gemakkelijkst.
- de rode is de plus draad bij mij zat er nog een dimmer tussen, als je die niet erbij hebt heb je 3 opties.
1 je sluit de draad aan op een 12 volt draad die aangaat met op contact zetten, dan zijn ze altijd op hun felst en altijd aan als de auto aan is.
2 je sluit de draad aan op een 12 volt draad die aangaat met (dim)licht aanzetten, dan zijn ze altijd op hun felst maar zijn ze alleen aan als de lichten aan staan
3 je sluit de rode draad aan op de orginele dashboard dimmer
snel geleverd btw.
wat betreft aansluiten:
- de zwarte is de min, die kan je gewoon ergens op een stuk metaal in je auto aansluiten of zelfs op de minpool van de accu. maar op een bout is het gemakkelijkst.
- de rode is de plus draad bij mij zat er nog een dimmer tussen, als je die niet erbij hebt heb je 3 opties.
1 je sluit de draad aan op een 12 volt draad die aangaat met op contact zetten, dan zijn ze altijd op hun felst en altijd aan als de auto aan is.
2 je sluit de draad aan op een 12 volt draad die aangaat met (dim)licht aanzetten, dan zijn ze altijd op hun felst maar zijn ze alleen aan als de lichten aan staan
3 je sluit de rode draad aan op de orginele dashboard dimmer
snel geleverd btw.
kheb de platen er gewoon zo overheen kunnen schuiven, ging erg makkelijk
ik dacht dat t tussenstuk wat op die rood/zwarte draad zit juist op een bout of schroef moest.. zoals ik al zei ben hier helemaal niet in haha.
kan ik die rode draad aansluiten op 1 van de stekkers die achterin t tellerhuis gestoken moeten worden? zoja, waaraan kan ik zien dat t een 12 volt draad is...
ik dacht dat t tussenstuk wat op die rood/zwarte draad zit juist op een bout of schroef moest.. zoals ik al zei ben hier helemaal niet in haha.
kan ik die rode draad aansluiten op 1 van de stekkers die achterin t tellerhuis gestoken moeten worden? zoja, waaraan kan ik zien dat t een 12 volt draad is...
kan je mischien een close up maken van dit gedeelte (handleiding)?^^^^^^^^
het beste is denk ik om de rode draad aan te sluiten op je dashboard dimmer. Die indiglo waren bij mij best fel, ik had ze vrij zacht staan anders zag je je tellerhuis reflectie in het voorruit :P
die zit vlak bij je elektrische spiegel knop. ik weet niet welke draad aangezien ik hem gewoon op een willekeurig + punt aangesloten heb. maar bij mij zat er dus een aftermarket dimmer bij, een draaiknop voor lichtsterkte.
je kan niet aan de draad zien wat ie doet, tenzij je het in de manual opzoekt.
ik gebruik multimeter ervoor.
Ik zal morgen de handleiding ff inscannen, krijg alleen maar wazige foto's ervan met me telefoon.
Ik heb maar even de platen eraf gehaald en ga nu snel even alles weer inbouwen want moet om 8 uur in heerlen zijn. beetje balen maar goed morgen poging 2 :p
trouwens, de 3 draden van de platen, heb je daarvoor gaten gemaakt in t witte gedeelte van t tellerhuis of heb je ze ergens langs laten lopen het tellerhuis uit? en waar heb je dat zwarte blok gelaten? ( inverter als t goed is )
heel erg bedankt voor de hulp
Ik heb maar even de platen eraf gehaald en ga nu snel even alles weer inbouwen want moet om 8 uur in heerlen zijn. beetje balen maar goed morgen poging 2 :p
trouwens, de 3 draden van de platen, heb je daarvoor gaten gemaakt in t witte gedeelte van t tellerhuis of heb je ze ergens langs laten lopen het tellerhuis uit? en waar heb je dat zwarte blok gelaten? ( inverter als t goed is )
heel erg bedankt voor de hulp
Sahjhan schreef:trouwens, de 3 draden van de platen, heb je daarvoor gaten gemaakt in t witte gedeelte van t tellerhuis of heb je ze ergens langs laten lopen het tellerhuis uit? en waar heb je dat zwarte blok gelaten? ( inverter als t goed is )
heel erg bedankt voor de hulp
voor die 3 draden heb ik voor elke draad een half maantje uitgevijld in het witte gedeelte.
de inverter had ik op het zijklepje van het dashboard geplakt, maar dat liet wel los later.
ik ga zondag mijn tellerhuis waarschijnlijk weer ff demoteren, dan zal ik eens zien of ik de dimmerdraad kan vinden.
de rode draad van je radio werkt natuurlijk ook. (maar wel op het felst en overdag ook aan dus)
tellerhuis is er weer uit, ik heb een foto gemaakt van de stekker van de dimmer. volgens mij is alleen t lampje in de schakelaar kapot gegaan want t lampje van de dimmer zelf deed t niet meer gisteravond.
daarnaast zat ik nog hier mee, op deze foto heb ik 2 punten aangegeven die precies tegen de aansluitingen komen van de draden op de tellerplaten. kan ik deze 2 punten bij werken of hebben deze functies ivm licht? ( met name de rechter ). of moet ik de aansluiting op de tellerplaat buigen?
nogmaals bedankt
daarnaast zat ik nog hier mee, op deze foto heb ik 2 punten aangegeven die precies tegen de aansluitingen komen van de draden op de tellerplaten. kan ik deze 2 punten bij werken of hebben deze functies ivm licht? ( met name de rechter ). of moet ik de aansluiting op de tellerplaat buigen?
nogmaals bedankt
goed heb t tellerhuis in elkaar zitten, heb een idee hoe ik t moet aansluiten in de auto..
alleen kleine tegenvaller, bij het rood verven van de wijzers is ongelukkig de temp wijzer afgebroken..
Dus ik kan opzoek na een 2e hands tellerhuis want denk niet dat ik dit temperatuurwijzer meganisme los kan krijgen.
mocht iemand dit nog hebben liggen laat het me dan graag even weten!
alleen kleine tegenvaller, bij het rood verven van de wijzers is ongelukkig de temp wijzer afgebroken..
Dus ik kan opzoek na een 2e hands tellerhuis want denk niet dat ik dit temperatuurwijzer meganisme los kan krijgen.
mocht iemand dit nog hebben liggen laat het me dan graag even weten!