Tank reserve

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

Bij mijn MX '98 gaat er niks branden... Bij die van mijn vriendin '94 zit deze er wel.

Ik vind dit de meest rare actie ooit. Het reserver lampje is gewoon iets wat bij een auto hoort. Het is geen luxe maar wel handig.

Is het ook niet iets wat als nog aangesloten kan worden door bijvoorbeeld alleen het lampje erin te doen. Ik zit maar even hardop te denken...

Greetz Brutus
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

het is wel luxe want het is overbodig. je kan aan de naald ook wel zien dat je tank leeg is.

maar idd wel handig
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

zoals ik al eens eerder zei; niet elke mx-3 heeft het lampje...

Het is niet gewoon een lampje in het tellerhuis plaatsen, wat misschien wel kan is het tellerhuis om wisselen met het eerste type, ik verwacht eigenlijk dat het lampje werkt op de stand van de naald....

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

JForce schreef:het is wel luxe want het is overbodig. je kan aan de naald ook wel zien dat je tank leeg is.

maar idd wel handig


je KAN de naald in de gaten houden hahaha, maar er zijn mensen die een waarschuwing nodig hebben hahaha :P dus zo'n lampje scheelt km's lopen ;) maarja ook die zien mensen weleens over het hoofd hahaha
Me a like Mx-3
KevinHoogendam
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 aug 2009, 18:05

Bericht door KevinHoogendam »

het lampje is handig als je weet hoeveel liter er dan nog in zit. Heb je uiteindelijk meer aan dan alleen een naald :mrgreen:
Vroem!!
Visser
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:11
Locatie: Werkendam

Bericht door Visser »

Om even in te haken op die naald. Ik heb zelf wel zo'n lampje en ben erg blij dat die erin zit. Want zolang ik de auto heb, schommelt die naald heel erg. Als ik een bocht maak naar links dan zakt de naald, maak ik een bocht naar rechts dan stijgt die naald weer.
Zijn er meer die last hebben van dit probleem?
En is dit evt. te verhelpen?
Mazda MX-3 2.5L V6
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

Visser schreef:Om even in te haken op die naald. Ik heb zelf wel zo'n lampje en ben erg blij dat die erin zit. Want zolang ik de auto heb, schommelt die naald heel erg. Als ik een bocht maak naar links dan zakt de naald, maak ik een bocht naar rechts dan stijgt die naald weer.
Zijn er meer die last hebben van dit probleem?
En is dit evt. te verhelpen?


dit is niet te verhelpen... dit komt vaker voor bij oudere auto's... die komt omdat het vlotter aan 1 kant van de tank zit als je dan een bocht maakt zakt dit vlotter of het stijgt nagelang welke bocht je maakt...
Me a like Mx-3
KevinHoogendam
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 aug 2009, 18:05

Bericht door KevinHoogendam »

Heb ik ook, maar dat kan je uiteindelijk wel inschatten. Zie er de humor wel van in. Soms heb ik zelfs weer een volle tank na de bocht :mrgreen:
Vroem!!
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

same here,met bochten, hellingen en hard optrekken.

heb het nu ook met me, ruitenwisservloeistof. 1 van die tanks is bijna leeg, als ik scherp naar rechts ga gaat het dashboard lampje van ruitenwisservloeistof branden.
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

JForce schreef:same here,met bochten, hellingen en hard optrekken.

heb het nu ook met me, ruitenwisservloeistof. 1 van die tanks is bijna leeg, als ik scherp naar rechts ga gaat het dashboard lampje van ruitenwisservloeistof branden.


klopt, vind het wel grappig lampje, gaat met vertraging uit als ie merkt dat ie toch op niveau is hahahha
Me a like Mx-3
Plaats reactie