Pagina 3 van 6
Geplaatst: 12 apr 2010, 10:25
door BruteFrits
Ik heb er ook een KLDE in zitten met een KLZE inlaatspruitstuk en een stand alone ecu. Deze levert 188pk en 290nm.
Het vermogen is bij mij wel veel eerder beschikbaar dan normaal, alleen mis ik dan de duw in je rug als de vris kleppen open gaan.
De eerste vris klep gaat open bij 3300 en de tweede bij 4200 toeren, zo wordt het vermogen verdeeld over een groter toerenbereik.
Heb het nog niet geprobeerd maar denk dat menig ZE moeite heeft (als de sprint niet te lang is

)
Mocht dat niet lukken dan heb ik nog de mx5 met 200pk en 260nm op net geen 1000kg

Geplaatst: 12 apr 2010, 11:35
door JForce
188pk, 290nm vs 200pk, 220nm.
dat kon je nog wel eens winnen, lekker veel koppel heb je.
inlaatspruitstuk kan je dus uitwisselen, poortmatchen nodig?
volgens mij stond op het mx-3 forum dan in de klze kl-01 en kl-31 nokkenassen zaten.
van mx-3.com:
Well the klde and klze use the same block. The ze gets the extra 35hp or so with higher compression pistons, higher flowing heads, cams, and intake manifold.
Geplaatst: 12 apr 2010, 11:51
door BruteFrits
Het onderblok is hetzelfde, er zitten andere koppen op met andere nokkenassen, ander inlaatspruitstuk en volgens mij zitten er ook andere zuigers in. Dit resulteert in een hoogcompressie blok met ongeveer 30pk meer. koppel is nagenoeg hetzelfde als dat van de DE.
Er is ook nog een laagcompressie ZE blok met ongeveer 190pk.
Het inlaatspruitstuk bij mij is gepoortmatched (of hoe je het ook schrijft).
Dit is het blok waarvan gezegd werd de eerste KLZE turbo (mikee/Jeroentje) maar is dus eigenlijk een (aangepaste) DE, en nu zonder turbo.
Moet wel ff toegeven dat ik hierboven een tikfout gemaakt heb, 290nm moet 260 nm zijn ... Scheelt toch een hoop naar de verkeerde kant.
De eerste dyno sessie kwam het koppel uit op 240nm, maar na wat spelen met de ecu toch nog 20nm gevonden.
Geplaatst: 12 apr 2010, 12:13
door JForce
nog een stukje verschillende klZE's:
From Mazda's Japanese website (translated):
KLZE (Japanese MS8: aka MX6)
Torque 165 lb-ft @ 5500 RPMs
Power 200 HP @ 6500 RPMs
Compression 10.0:1
KLZE (Japanese Eunos 800: aka Pre-2000 Japanese Millenias)
Torque 165 lb-ft @ 4800 RPMs
Power 200 HP @ 6500 RPMs
Compression 10.0:1
KLZE (Japanese 2000-up Millenias [Eunos 800])
Torque 160 lb-ft @ 5000 RPMs
Power 190 HP @ 6500 RPMs
Compression 9.2:1
Geplaatst: 13 apr 2010, 21:54
door mx3freak
JForce schreef:owja , dat kan ook.
maar wtf ook niet? de rest is wel correct kerel.
als je met een ZE verliest van een DE kan je gewoon niet drag racen.
dat een blok met de betere papieren per defintie sneller is is dus ook niet correct...
kijk de filmpjes nog maar eens goed...
en M&M heeft al meerdere keren laten zien dat het net zo goed andersom kan zijn....
Geplaatst: 14 apr 2010, 06:07
door JForce
nee natuurlijk is een blok met de betere papieren niet per definitie sneller. :P
maar als je het zo stelt dan kan je met een 45km/h autotje wel van een skyline winnen, als de skyline z'n motor laat afslaan.
maar stel je doet het topgear style.
Stig in klde en klze (voor de rest zelfde setup), welke denk je dan dat sneller een lap rijd.
ik zou ook wel een klde swap willen doen(klde heeft een betere sound vind ik), maar dan heb je vaak geen blokken die 40.000-60.000 hebben gedraaid.
en over de klze swap is meer info.
Geplaatst: 14 apr 2010, 10:42
door Pat-mx3
Wat is er dan mis met een KLDE blok die bv 150.000 heeft gelopen?
Mijn huidige K8 blok heeft al 220.000 op de teller staan dus voor mij zou het een behoorlijke vooruitgang zijn
Of slijten de KL blokken veel sneller?
Geplaatst: 14 apr 2010, 14:12
door JForce
neuh niks mis mee, maar dan heb je wel een ouder blok.
en kan je er normaal gesproken er minder lang mee doen.
stel 250.000
dan kan je met een blok met 150.000 nog maar 100.000 bijv
en met een van 50.000 nog 200.000.
daar doelde ik op.
ik heb persoonlijk liever een blok met minder km.
voor een klze met 50k betaal je dan 1200€
en voor een klde met 150k bijv 700€
Geplaatst: 14 apr 2010, 17:07
door scary
JForce schreef:neuh niks mis mee, maar dan heb je wel een ouder blok.
en kan je er normaal gesproken er minder lang mee doen.
stel 250.000
dan kan je met een blok met 150.000 nog maar 100.000 bijv
en met een van 50.000 nog 200.000.
daar doelde ik op.
ik heb persoonlijk liever een blok met minder km.
voor een klze met 50k betaal je dan 1200€
en voor een klde met 150k bijv 700€
ligt er maar net aan hoe er mee omgegaan is en hoe jij er mee omgaat! als je er slecht mee omgaat kan je blok het al na 20.000 opgeven, en ga je er fatsoenlijk mee om dan gaat ie veeeeeeeeeel langer mee,
en wie zegt er dat het blok wat je koopt ook die kmstand heeft? is en blijft iets wat je maar moet geloven.
Geplaatst: 14 apr 2010, 18:29
door JForce
ja tuurlijk, je kan er wel 500.000 mee rijden. Maar de gemiddelde v6 rijder "gebruikt" het blok toch wel eens even dacht ik zo. dan slijt ie wel sneller.
daarom een gemiddelde van 250.000, ik heb nog geen mx-3 te koop zien staan met een hogere kmstand. (dat hoeft natuurlijk niet alleen aan het blok te liggen)
maar daarom staat er ook:
stel, en persoonlijk vind ik.
stel je gaat er slecht mee om, jah dan kan je een auto in een ritje van 100km ook wel vernielen.
kmstand correct? jah dat blijft giswerk idd. Maar ik neem aan dat Jeroentje.nl wel ongeveer weet wat ze verkopen, en ook garantie geven niet?
maar goed ik zou een klze nemen, omdat daar meer ervaring mee is. dit ook om dat mijnes OBD2 is, en ik heb hiervoor de meeste info. Wat ook te maken heeft met mijn budget, ik heb genoeg info(denk ik, ff afkloppen) om voor een vastgestelde prijs een klze te laten inbouwen, voor klde zou ik dan weer veel research moeten doen, en als het dan mis gaat kan ik hem niet goed laten lopen omdat de kas leeg is.
De klze is naar mijn overtuigen sneller van wat ik heb gezien,gehoord en gelezen.
dat sommige mensen het daar niet mee eens zijn, jah dat ligt aan hun eigen ervaringen. zoals hier eerder beschreven klde's rijden klze's eruit.
