Re: @MX3V6_DH
Geplaatst: 11 mar 2013, 22:22
Sinds afgelopen zaterdag ben ik trotse bezitter van niet één maar twee MX-3's. Dit is de auto die ik erbij heb gekocht:
Waarom nog een MX-3? Ik ga per 1 april bij een bedrijf werken van waaruit ik geen leaseauto meer heb. Omdat ik de V6 echt voor de hobby wil houden heb ik nu deze auto gekocht om dagelijks in te rijden. Het is een volledig standaard 1.6 uit 1997 met airco en 134000 km op de teller. Ik ben de afgelopen weekenden op pad geweest om een aantal MX-3's te bekijken en in proef te rijden en daar was dit toch wel de beste van.
De rit naar huis beviel me eigenlijk prima. Ik had eerder natuurlijk wel een proefrit gemaakt maar dit was de eerste keer dat ik echt een lang stuk in de auto reed. Geen kraakjes of piepjes, weinig rijwind en een soepele rijervaring die ik niet meer gewend ben van een MX-3 na jaren lang met 17 inch velgen, verlagingsveren en uiteindelijk zelfs een schroefset onder de V6 rondgereden te hebben. Wat ongetwijfeld helpt is dat de raamrubbers van deze auto nog helemaal perfect afdichten; iets dat zelfs bij mijn nieuwere V6 -die toch het grootste deel van zijn leven binnen heeft gestaan- niet meer zo is. Het enige wat me eigenlijk in negatieve zin opviel is het remvermogen; met trommelremmen achter lever je daar toch wel een heel stuk op in vergeleken met de schijfremmen van de V6.
Ik heb een aantal plannen met de 'nieuwe' auto; zo heeft hij bijvoorbeeld handbediende ramen die ik electrisch wil maken, wil ik de audio installatie uit de V6 in ieder geval voor dit seizoen overzetten en zijn er wat kleine dingen zoals bijvoorbeeld de ophangrubbers voor de einddemper die ik wil vervangen. De V6 is al vanaf het einde van vorig seizoen geschorst en zullen jullie dit seizoen ook niet op de meetings zien. Ik ben wel van plan om af en toe met deze MX-3 langs te komen. Tegelijk met mijn nieuwe baan begin ik namelijk ook aan een HBO studie, dus ik moet eerst nog even zien hoeveel tijd ik over houd.
Waarom nog een MX-3? Ik ga per 1 april bij een bedrijf werken van waaruit ik geen leaseauto meer heb. Omdat ik de V6 echt voor de hobby wil houden heb ik nu deze auto gekocht om dagelijks in te rijden. Het is een volledig standaard 1.6 uit 1997 met airco en 134000 km op de teller. Ik ben de afgelopen weekenden op pad geweest om een aantal MX-3's te bekijken en in proef te rijden en daar was dit toch wel de beste van.
De rit naar huis beviel me eigenlijk prima. Ik had eerder natuurlijk wel een proefrit gemaakt maar dit was de eerste keer dat ik echt een lang stuk in de auto reed. Geen kraakjes of piepjes, weinig rijwind en een soepele rijervaring die ik niet meer gewend ben van een MX-3 na jaren lang met 17 inch velgen, verlagingsveren en uiteindelijk zelfs een schroefset onder de V6 rondgereden te hebben. Wat ongetwijfeld helpt is dat de raamrubbers van deze auto nog helemaal perfect afdichten; iets dat zelfs bij mijn nieuwere V6 -die toch het grootste deel van zijn leven binnen heeft gestaan- niet meer zo is. Het enige wat me eigenlijk in negatieve zin opviel is het remvermogen; met trommelremmen achter lever je daar toch wel een heel stuk op in vergeleken met de schijfremmen van de V6.
Ik heb een aantal plannen met de 'nieuwe' auto; zo heeft hij bijvoorbeeld handbediende ramen die ik electrisch wil maken, wil ik de audio installatie uit de V6 in ieder geval voor dit seizoen overzetten en zijn er wat kleine dingen zoals bijvoorbeeld de ophangrubbers voor de einddemper die ik wil vervangen. De V6 is al vanaf het einde van vorig seizoen geschorst en zullen jullie dit seizoen ook niet op de meetings zien. Ik ben wel van plan om af en toe met deze MX-3 langs te komen. Tegelijk met mijn nieuwe baan begin ik namelijk ook aan een HBO studie, dus ik moet eerst nog even zien hoeveel tijd ik over houd.