Pagina 18 van 23

Geplaatst: 23 mar 2010, 21:25
door Mazdarati MX-6
scary schreef:allemaal leuk en aardig die berekeningen, maar is en blijft theorie, als je in de praktijk slechte bande hebt, en als jij ook niet op de juiste manier schakelt bij het juiste toerental, is jou sprint van 0 naar 100 meteen 1sec of meer slomer!

bijvoorbeeld 25 graden de zon op het asvalt of 10 graden en vochtig wegdek. dat scheelt ook al best veel


Aan zo berekening heb je idd weining .
Zet maar eens een mx3 klze met K8 bak en KL bak naast elkaar . 8)
Is toch wel een verschil .
Iedere motor is anders kwa koppel en hier gaan ze uit van alleen de pk's .
Dus dan kan je nooit een berekening maken .

Maar ben het eens met wat scary zegt .

Geplaatst: 23 mar 2010, 21:28
door JForce
ja daar hebben jullie gelijk in, maar ik ging dan ook uit van optimale tijden.

en die 5,8 is fabrieksopgave min of meer optimaal.

Die van klde/klze is niet stock, dus geen opgave van.

Maar van de KLDE Mx-6 is wel een fabrieksopgave


Year Model Engine Power Torque 0–60 mph (97 km/h) 1/4 mi (0.4 km) Top speed
1993–1997 LS 2.5 L (2497 cc) KL-DE V6 164 hp (122 kW) at 5600 rpm 160 ft·lbf (212 N·m) at 4500 rpm 7.6 15.8 at 92 mph (148 km/h) 138 mph (223 km/h)

dus 0-100 7,6s, de mx-3 is veel lichter dus moet met een klde erin, uitgaand van goede grip en goeie bestuurder in de laag 7 halen. k8 bak is ook nog korter.

Geplaatst: 23 mar 2010, 21:36
door Mazdarati MX-6
De A-spec KLDE's hebben minder pk's dan de E-spec .

A-spec is 164 pk en de E-spec is 167 pk .
Ook het koppel is anders E-spec is dacht ik 220 nm .

Dus de E-spec is iets sneller .

Geplaatst: 23 mar 2010, 21:39
door JForce
oke, dat wist ik niet. maar nog steeds 164pk geeft 0-100 7,6 dus 167 nog wat minder.

dat in een mx-3 haalt je toch wel laag 7s

ten tweede bijna alle youtube filmpjes, zie je klze tussen de 6,1-6,5s 0-60mph of 0-100 km/h, das dus geen theorie.

Geplaatst: 23 mar 2010, 21:51
door lenny-v
Voor zo ver ik weet heb ik een klze ja :P, maarja zo als ik al zei, heb het nooit geklokt ;) en heb dat filmpje van die klde gekeken, mijne gaat veel sneller naar de 60 km/h en vanaf 120 loopt mijn metertje ook sneller door dus zal aan mij liggen ;D

Geplaatst: 24 mar 2010, 17:49
door RichMX-3
toch geloof ik niet dat je met dat vermogen in de lage 6 zit.
Volgens de calculator zit ik op 4.8 sec op de 100 km/h
311 pk op 1 bar boost.
Dat is toch wel erg optimisisch en mag er echt ook maar niets verkeerd gaan.

We hebben die van mij wel een aantal x geklokt (niet officieel) maar zat ik rond de 5,5 sec.

Dan zou je aardig achter me moeten blijven plakken.

Helaas gooide slechte canvas door de banden en gescheurd spruitstuk roet in het eten, anders had ik mijn exacte tijden geweten op streetpower afgelopen x, moest me nu afmelden :cry:

Maar kwa vermogen, zet em is op een GOEDE dynobank, je schrikt van wat je maar overhoud aan pk's.

Geplaatst: 24 mar 2010, 18:35
door lenny-v
200 pk van een klze is inderdaad zeker geen 200 pk op de wielen denk dat eht bij 180 aardig ophoud...die 200 pk zal op de krukas vast wel gehaald worden maar wat er op de weg komt geen idee.

Geplaatst: 24 mar 2010, 18:55
door JForce
i know, dit blijft toch een eeuwige discussie. maar check die filmpje op youtube van klze mx-3.

stock klze's geklokt op 6,2 6,5 enz

Geplaatst: 24 mar 2010, 20:15
door RichMX-3
als je 150 whp is het nog veel.......

@j-force post die filmpjes is dan, ben wel benieuwd

Geplaatst: 24 mar 2010, 20:16
door lenny-v
zeker dat een klze wel meer heeft dan 150 pk op de wielen hoor :P als je dat ehbt heb je waarschijnlijk toch een klde :P