@ BlackSheep
Moderator: Moderators
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
- raymondmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
- Locatie: vaals
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
Tja zoals al geschreven in moment van de dag.
Me mx-je moet worden hersteld.
Had me wagen weggebracht nadat ik hij wat slechter liep, veel trillingen, was net een tractor zoals ie tekeer ging.
1e inspectie gaf weer dat er op de 1e silender bijna geen compressie was. Oorzaak een verbrande inlaatklep. Me monteur zou nog ff verder kijken maar een revisatie is wat er minimaal moet gebeuren. Heb hem maar gevraagd om eens kritich te kijken of de rest van de wagen nog in een staat verkeerd om verder te gaan.
Nu heb ik dus een aantal mogelijkheden :
1. Blok laten reviseren, staat nu 230.000 km op de teller. Kosten denk ik minimaal 1000 euro, afhankelijk van wat ze tegen komen.
2. Ander blok erin leggen. 1.6 / 1.8 / 1.8 turbo, kosten onbekend.
3. Andere mx-3, dan natuurlijk wel naar de V6 met of zonder KL-ZE / KL-DE blok
4. geen andere wagen, deze strippen en me lease wagen van de baas versneld gaan uitzoeken.
Tja moelijke keuzes, nog suggesties ???
Me mx-je moet worden hersteld.
Had me wagen weggebracht nadat ik hij wat slechter liep, veel trillingen, was net een tractor zoals ie tekeer ging.
1e inspectie gaf weer dat er op de 1e silender bijna geen compressie was. Oorzaak een verbrande inlaatklep. Me monteur zou nog ff verder kijken maar een revisatie is wat er minimaal moet gebeuren. Heb hem maar gevraagd om eens kritich te kijken of de rest van de wagen nog in een staat verkeerd om verder te gaan.
Nu heb ik dus een aantal mogelijkheden :
1. Blok laten reviseren, staat nu 230.000 km op de teller. Kosten denk ik minimaal 1000 euro, afhankelijk van wat ze tegen komen.
2. Ander blok erin leggen. 1.6 / 1.8 / 1.8 turbo, kosten onbekend.
3. Andere mx-3, dan natuurlijk wel naar de V6 met of zonder KL-ZE / KL-DE blok
4. geen andere wagen, deze strippen en me lease wagen van de baas versneld gaan uitzoeken.
Tja moelijke keuzes, nog suggesties ???
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Keuze 4 valt zo ie zo af.
Eventuele keuze om het oude blok van raymond te kopen en reviseren. Heb je direct een goed blok.
Tevens zou ik even alle benodigde onderdelen op een rijtje zetten. (en dan aan mij geven, kan ik eens kijken wat ik voor je kan regelen)
Eventuele keuze om het oude blok van raymond te kopen en reviseren. Heb je direct een goed blok.
Tevens zou ik even alle benodigde onderdelen op een rijtje zetten. (en dan aan mij geven, kan ik eens kijken wat ik voor je kan regelen)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- raymondmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
- Locatie: vaals
- raymondmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
- Locatie: vaals