Pagina 13 van 26
Geplaatst: 29 okt 2008, 19:40
door MazdaMX3
MX3V6_DH schreef:MazdaMX3 schreef:Nee...mijne heeft nog minder gelopen
59900 km ?
Nee..nog wel minder
Geplaatst: 24 jan 2009, 23:32
door MX3V6_DH
De afgelopen week zijn er weer wat dingen aan de auto aangepast.
Om te beginnen heb ik de K-Sport schroefset van michelangelo overgekocht. Hij was ook nog eens bereid om hem voor me te monteren, dus afgelopen zondag ben ik naar Deventer gereden en zijn we in de regen aan de slag gegaan:
Hier kan je goed zien hoeveel ik omlaag ben gegaan, achter zit nog een normale schokbreker met verlagingsveer en voor zit de schroefset:
Het eindresultaat:
De auto rijdt nu echt een heel stuk beter, hij reageert veel directer op het stuur, je voelt meer van de weg en hij ligt nog beter in de bochten. Waarschijnlijk is het verschil ook zo groot omdat mijn oude schokbrekers een beetje versleten geraakt waren, daar kwamen we achter bij het demonteren.
Ik had ook nog al een hele tijd een veerpootbrug voor de achterste veerpoten liggen, maar was er nog niet aan toegekomen om die te monteren. Deze week maar eens gedaan dus:
Ik verwacht de aankomende tijd niet zoveel te kunnen doen omdat ik waarschijnlijk ga verhuizen, maar voorlopig ben ik wel weer even tevreden zo
Geplaatst: 25 jan 2009, 00:29
door DJ_MIKE
lekker hoor
ziet er goed uit mooi setje
Geplaatst: 25 jan 2009, 12:53
door turbulence
heb je hem ook direct uit laten lijnen of ben je zo naar huis gereden?
aangezien jij en michael niet zo dicht bij elkaar wonen leek me dat niet zo bevorderlijk voor je wegligging of valt dat wel mee?
ziet er wel goed uit leon
.
hoeveel cm lager heb je hem staan? hoe lang waren jullie bezig met de montage? zit te denken om die van mij binnenkort ook maar eens te plaatsen..
is de hoogte instelling naderhand nog makkelijk bij te stellen? mag me evt ook even PB'en
Geplaatst: 25 jan 2009, 18:01
door MX3V6_DH
Uitlijnen is maandag pas gebeurd, ik moest dus onuitgelijnd het hele stuk vanuit Deventer naar Den Helder rijden en dat reed eigenlijk wel een beetje raar ja
Ik heb het niet gemeten maar ik schat dat de auto nu 1 cm extra is gezakt. Hij was al 4 cm verlaagd d.m.v. AST veren. We waren in totaal ongeveer 5 uur bezig met demontage van de schroefset van Michel z'n auto en de montage ervan op de mijne.
Hoogte naderhand instellen is heel makkelijk, gewoon auto opkrikken, wiel eraf en je kan het bijstellen! Toen ik terug in Den Helder was heb ik de hoogte van de achterste wielen aangepast en ik was daar nog geen uurtje mee bezig.
Voordeel van de K-Sport schroefset is ook dat je nadat je de hoogte hebt aangepast niet de auto opnieuw hoef uit te laten lijnen, omdat de veren dezelfde lengte houden. Andere merken schroefsets hebben dit niet.
Als ik jou was zou ik je schroefset zeker plaatsen Jeroen, het is echt een wereld van verschil
turbulence schreef:heb je hem ook direct uit laten lijnen of ben je zo naar huis gereden?
aangezien jij en michael niet zo dicht bij elkaar wonen leek me dat niet zo bevorderlijk voor je wegligging of valt dat wel mee?
ziet er wel goed uit leon
.
hoeveel cm lager heb je hem staan? hoe lang waren jullie bezig met de montage? zit te denken om die van mij binnenkort ook maar eens te plaatsen..
is de hoogte instelling naderhand nog makkelijk bij te stellen? mag me evt ook even PB'en
Geplaatst: 25 jan 2009, 20:36
door WhiteFinish
Ziet er gelikt uit Leon !
Geplaatst: 25 jan 2009, 22:51
door michelangelo
Hallo Leon,
Blij te lezen dat mijn "oude" set jou zo goed bevalt.
Ik zag alleen op de foto's dat je je veerpootbrug boven op de bouten van de K-sport's had geplaats, lijkt me niet goed, volgens mij moet je hem vlak bovenop de veerschotel monteren dus onder de bouten van de K-sport monteren anders heeft het niet veel zin lijkt me.
Don't kill me if i'm wrong.
Mijn mx is nu totaal leegverkocht en de carosserie word deze week opgehaald, dus voor mij is dit het einde van een hele mooie mx tijd...bedankt en mischien tot ziens.
Mijn onderdelen zitten nu op diverse mx3´s van de club 1 ervan wordt zelfs de trouwauto van 1 van de leden en dat is toch nog een schrale troost...
Mvg Michel aka michelangelo
Geplaatst: 25 jan 2009, 23:14
door MX3V6_DH
Dat heb ik zo gedaan omdat het me wel goed uitkwam, zo hoefde ik niet in de onderste kapjes te zagen. Zal het aankomende week meteen ff aanpassen
Geplaatst: 25 jan 2009, 23:16
door turbulence
voor zit ie ook bovenop de bout die de veerpoot vasthoudt, zit immers eerst een bout die de veerpoot vasthoudt en dan de veerpootbrug en dan weer een bout
Geplaatst: 26 jan 2009, 17:19
door RichMX-3
ik zou em persoonlijk toch wel zo dicht mogelijk op de veerschotel plaatsen, zonder bout ertussen.
Er komen immers toch trekkrachten op de stang te staan die je nu veel meer op je schroefdraad gaat belasten.
Maar goed bezig leon ! erg nice geworden !