Pagina 13 van 17
Geplaatst: 25 okt 2010, 22:45
door mx3freak
ik zal eens kijken welke KF ecu ik gebruik...
Geplaatst: 01 nov 2010, 19:33
door JForce
ik vroeg me iets af....
als kl31/kl36 de originele ecu's zijn voor de longneck,
wat zijn dan de originele ecu's voor de curved neck?
Geplaatst: 01 nov 2010, 19:41
door Mx3 maniac
ik heb een kl36 op een curved ?
Geplaatst: 01 nov 2010, 19:46
door JForce
ja dat kan ik krijg er kl31 op nu, maar de vris punten zijn dan niet precies goed, wat me ook op een volgende vraag brengt.
wat zijn de vris punten van de:
k8
staat in de manual maar dat 0-1900 en 1900-2600 snap ik niet.
0000-1900 #1 closed, #2 closed
1900-2600 #1 open, #2 open
2600-3900 #1 closed, #2 closed
3900-4700 #1 open, #2 closed
4700-6300 #1 open, #2 open
kl-de
0000-3250 #1 closed, #2 closed
3250-4250 #1 open, #2 closed
4250-6250 #1 open, #2 open
kl-ze curved
0000-3750 #1 closed, #2 closed
3750-4250 #1 open, #2 closed
4250-6200 #1 open, #2 open
kl-ze long
0000-4062 #1 closed, #2 closed
4062-4781 #1 open, #2 closed
4781-6812 #1 open, #2 open
edit: paar gevonden klopt dat?
Geplaatst: 01 nov 2010, 20:34
door Mx3 maniac
nou als ik rij en ik let erop is het bij mij eerste open bij 4400 en tweede bij 5600 ?
Geplaatst: 01 nov 2010, 20:43
door Mazdarati MX-6
Zowel voor de curvedneck als de longneck worden de kl31 en kl36 gebruikt .
Deze hebben allebij de zelfde vris tijden fuelmaps en ontsteking .
Geplaatst: 01 nov 2010, 20:55
door JForce
de curved neck heeft toch andere vris punten?
oh je bedoeld zeker dat de kl31/36 dezelfde tijden, vris en fuel hebben.
Mx3 maniac schreef:nou als ik rij en ik let erop is het bij mij eerste open bij 4400 en tweede bij 5600 ?
hoe let je daar dan op? dat je een "boost" voelt.
4400 zou wel kunnen er is een kleine power drop op 4000 bij wissel van de vris, dus dan voel je de boost pas even daarna.
in deze curve kan je dat zien, hier zit een klde ecu in denk ik.
vris op 3250 en 4250
Geplaatst: 01 nov 2010, 21:25
door Mazdarati MX-6
Ja sorry
Maar de vris tijden zijn anders als die van de curvedneck en de longneck .
De kl31 en kl36 zijn het zelfde .
Maar in de uitdraai die jij hebt is goed te zien waar de dipjes in zitten .
Het probleem is dat de vris kleppen te laat open gaan .
Maar als ze open gaan dan voel je de zo genaamde zet omdat de motor weg zakt in vermogen en dan in een keer weer vermogen krijgt .
Door de vris tijden iets eerder te zetten merk je hier niks meer van en zal je een beter lijn krijgen en acceleratie .
http://i186.photobucket.com/albums/x253 ... i2dyno.jpg
Dit is een uitdraai van mijn dyno en andere .
Hier zie je dus geen dipjes in de vris tijden .
Met de kl31 chip met longneck vristijden had ik 157,8 whp .
Door een fullsize ZE chip met andere fuelmaps en ontstekings mappen had ik 167,9 whp .
Dat is 10 whp (+- 15 a 16 pk) meer door alleen andere fuelmaps .
De eerste chip (kl31) liep te rijk in hoge toeren .
De fullsize ZE chip liep te arm in hoge toeren .
Hier is dus nog vermogen te halen door een afpr .
Geplaatst: 01 nov 2010, 22:06
door JForce
ok,
maar ff een beetje offtopic.
wat voor vermogen haal je met DE-zuigers, KL31-1A1 koppen, curved intake?
want ik heb dus een klze gekocht, waar KL31-1A1 maar ben nu niet zo zeker over de zuigers.
hoe kan je dat zien via een endoscoop, via bougiegat?
Intake Manifold- A KLZE Curve neck is identical to a US Millenia manifold when it comes to performance, BUT a US millenia manifold will have a EGR on the back center of the manifold.
Heads- They will be the same on both a True (200hp) KLZE or US Millenia Motor. They will have a stamp on then KL-31 101 and KL-31 1A1
Distributor- 7 nipple Disty on KLZE, 6 nipple Disty on US Millenia Motor
Cams- They will be the same on a True KLZE or US Millenia Motor. Stamped KL-01
Pistons- A True KLZE will have the FLAT top 10:1 Compression Pistons, Where the US Millenia Motor will have the 9.2:1 KLDE Pistons
Geplaatst: 01 nov 2010, 22:17
door Mazdarati MX-6
Als je er 1 hebt met DE zuigers dan heb je een hybride DE .
Deze leveren zo rond de 175 pk stock .
Het beste wat je kan doen is met een endoscoop/camera in je cilinderkamer kijken .
Dan weer je zeker wat het is .
Je kan ook een compressie test doen maar als je al een slechte compressie hebt dan weet je het nog niet wat het is .
Maar waar heb je deze ZE dan vandaan ?