Geplaatst: 02 okt 2006, 17:16
Dyno test
Op mijn blok had ik een vermogen van 191.2pk, terwijl ik er eigenlijk 200 moest hebben. Het koppel zou eigenlijk 220nm moeten zijn, maar ik had 245nm... Dat was dus weer positief, en ik heb vanaf 2500 tot 6500 toeren de hele tijd een koppel van 230nm of hoger.
Op mijn wielen had ik een vermogen van 160pk, dit was ook wel postief omdat het verlies nog geen 16% was, normaal is dat ongeveer 20%
Het beperkte verlies ligt aan mijn grote velgen met dunne banden. Dunne banden zijn harder, hoe harder hoe minder wrijving ( je voelt ook alles) dus hoe meer overbrenging van het vermogen op je wielen
Op mijn blok had ik een vermogen van 191.2pk, terwijl ik er eigenlijk 200 moest hebben. Het koppel zou eigenlijk 220nm moeten zijn, maar ik had 245nm... Dat was dus weer positief, en ik heb vanaf 2500 tot 6500 toeren de hele tijd een koppel van 230nm of hoger.
Op mijn wielen had ik een vermogen van 160pk, dit was ook wel postief omdat het verlies nog geen 16% was, normaal is dat ongeveer 20%
Het beperkte verlies ligt aan mijn grote velgen met dunne banden. Dunne banden zijn harder, hoe harder hoe minder wrijving ( je voelt ook alles) dus hoe meer overbrenging van het vermogen op je wielen