Pagina 11 van 11
Geplaatst: 18 feb 2010, 19:02
door martinenijenhuis
Nou zal ik je ook gelijk wat eerlijk vertellen, zoals ik al zei, dat de 5e versnelling iets anders is dan die van de k8, maar het echte verschil in toeren komt door de eindoverbrenging.
Wij hebben dus die 5e versnelling erin laten zetten, maar ik zou het denk ik geen 2e keer doen... het brengt te weinig op. zo,n 350 toeren,
Bij 100 a 120 kmph. (dit viel ons achteraf iets tegen)
Met andere woorden wil je echt minder toeren maken, plaats dan de kl bak
Groetjes M&M
Geplaatst: 18 feb 2010, 19:23
door Yence
Maar valt'ie bij de KL bak dan niet een beetje 'dood' als je naar z'n 5 schakelt? De K8 bak kost je mss wel wat top snelheid, maar ik neem aan dat'ie wel wat soepeler blijft versnellen in z'n 5?
Geplaatst: 18 feb 2010, 19:37
door martinenijenhuis
je bedoeld een k8 met kl bak?
Groetjes M&M
Geplaatst: 18 feb 2010, 20:27
door Mazdarati MX-6
De k8 is sneller als de kl met optrekken .
Maar als je een kl bak heb dan trekt hij nog gewoon goed door hoor .
Alleen is de k8 bak sneller in zijn 5 dan de kl met accelereren.
Je moet het zien als een racefiets .
Hoe groter de tandwiel bij de trappers hoe meer kracht je moet zetten om op snel heid te komen .
Je fiets dan wel harder als een kleinere tandwiel .
Bij een kleine tandwiel hoef je minder kracht te zetten om op snelheid te komen maar je accelereren wel sneller.
Alleen is dan de snelheid weer lager .
De k8 en kl bak scheeld ongeveer 750 toeren bij de 120.
Als je dan gas geeft met de k8 bij 4000 dan zit je al bijna aan je max koppel .
De kl moet dan eerst nog naar de 4000 en dan krijg je pas je max koppel .
Maar het scheeld maar 350 rpm bij de 120 .
Dan moet ik er nog even over na denken .
Geplaatst: 18 feb 2010, 20:37
door Yence
martinenijenhuis schreef:je bedoeld een k8 met kl bak?
Groetjes M&M
Nee, bedoelde KL met KL tov een K8 bak.
Wat Mazdarati hierboven uitlegt is eigenlijk wat ik graag wilde weten
Mocht er ooit een ZE komen, dan zou ik persoonlijk voor de K8 bak kiezen.
Geplaatst: 14 apr 2010, 04:01
door Mooneggs
245kmh with a klze and 626 transmission (4.11 gears)
Geplaatst: 14 apr 2010, 19:41
door KevinHoogendam
200km/h op de teller, kon harder maar hoorde opeens een harde knal.
Bleek dus dat de ruitenwisser achter ondersteboven lag
Geplaatst: 14 apr 2010, 20:25
door WhiteFinish
Mooneggs schreef:245kmh with a klze and 626 transmission (4.11 gears)
you aren't allowed to !! hehehe