Mijn 1e mazda

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Matrover
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 okt 2008, 18:27

Bericht door Matrover »

op je velgjes na ziet hij er prima uit hor :bier:
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

mooie auto hoor. ziet er netjes uit..
Boegiekabels liggen wel in een vreemde kronkel :roll:

Ik denk dat je bij de velgen de middenplaat er wel voledig uit kunt wippen en dan gewoon ff spuiten dan lijken ze gelijk veel beter. de stoeprandschade rondom is een ander verhaal
GoAndre
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2009, 22:07

Bericht door GoAndre »

Ik weet niet of het stoeprand schade is. alle 4 wielen hebben het . Ik denk dat ik het ook zo laat en alleen ff dat middenstuk verf. Nieuwe velgen kosten ook al gauw 6 bankjes
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

GoAndre schreef:Vraagje, hoe besproei de achterraam?

In je kofferbak zit rechts onder de vloermat nog een tankje voor de ruitenwisservloeistof van de achterruit, kijk ff of die leeg is, wordt vaak vergeten bij te vullen.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
The-Xtreme_Mazda
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 apr 2009, 14:30
Locatie: Delft

Bericht door The-Xtreme_Mazda »

Beetje laat maar zeker welkom bij de club en dikke bak hoor heb er heel veel plezier meer en hoop hem eens te zien groetjessssssss mick
Het leven is kort maar mazda mx-3 is krachtiger
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Dat lijkt me een bijzonder nette mx-3 voor 1500 euro! Ziet er allemaal goed uit, veel plezier met de auto :bier:
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

hij ziet er zo te zien prima uit :D en ik had precies hetzelfde!
mijn mx3 was ook 1500 euro en op een paar gebruikerskrasjes aan de lak was die in hele goede staat.
Dus ik voeg me al af of er wat mis mee was enzo maar heb maar hele kleine aanpassingen moeten doen
sigarettenaansteker maken enz. maar rijdt nog steeds als een zonnetje :D
GoAndre
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2009, 22:07

Bericht door GoAndre »

Hey jongens,

Ruiterwisservloeistof voor achterraam is vol, alleen hij doet het nog steeds niet (ik moet toch aan die knop trekken waar je de interval mee regelt voor achterraam?).

Verder had de man wel gezegt dat de cigarrette aansteker het doet, maar niet dus hea. Me tomtom laad niet op. Maar goed dat lijkt me een niet te moeilijke fix.

Er viel me tijdens het rijden een apart geluid op. Als ik afrem voor bijv een drempel (die ik erg langzaam moet nemen omdat hij verlaagd is), dan hoor ik een soort van windmolen die steeds zachter en zachter gaat. Door het tempo denk ik dat het de ABS is.

Ook merkte we een licht kleur verschil op bij de motorkap en passagiers deur. Dat bevestigde eigenlijk ons vermoeden dat het een schade auto is geweest. Maargoed, dat maakt niet zoveel uit.

Wat vrolijk nieuws: oliepeil is in orde na 2 weken, idem koel. En ik rij 1 op 11,5 en heb alleen maar stad gereden. Het valt me op dat je best wel veel leuke reacties krijgt van mensen/vrienden en dat ze de auto echt geen 17 jaar geven.

Edit: Nog een vraagje tussendoor. Hoeveel inch schat je die velgen(of kan ik het ergens lezen), en waar zou ik ongeveer zulke velgen kunnen vinden en quanta costa? Er staat AEM in.
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

euhm zover ik weet kan je je achterruit niet besproeien met vloeistof..

betreft je sigaretten aansteker, ik zou onder je dashboard zekering "15A Radio" even nakijken.
Deze zit aan de bestuurders zijde , links onderin in het zekeringkastje.
Ook al is er niks te zien aan de zekering zou ik er toch ff een andere indoen.
als dat niet lukt zou ik de aansteker ff los halen en de kabeltjes nakijken.

je windmolen geluid hmm ik heb ook zoiets gehad maar toen waren mijn remblokjes versleten en
begonnen ze een heel klein beetje aan te lopen.
omdat er een stukje van was afgebroken enzo maar moeilijk te zeggen of dat bij jou ook zo is natuurlijk :P

velgen kan je vinden op onder andere:

http://www.online-velgen.nl
www.jeroentje.nl
http://www.nlpower.com
http://www.onlinetuning.com/
http://www.showoffimports.nl/

en elke beetje tuning site verkoopt velgen.
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

je achterraam sproeier bedien je door aan de rechter hendel te draaien.
staan ook tekentjes op
Plaats reactie