Ik ben zelf ook bezig met het aankopen van een MX-3.
ik zit alleen met 1 brandende vraag en ik lees en hoor hier steeds veschillende verhalen over.
het gaat om het volgende:
als je een oliedop van een "normale" auto er af draait en hij slaat af dan zeggen ze dat de zuigerveren versleten zijn. (iets met carter druk ofzo)
nu hoor ik echter ook verhalen dat een MX-3 V6 24V juist moet afslaan als je de oliedop verwijdert.
ik heb nu dus al drie keer bij een MX-3 V6 24V gekeken en al deze sloegen af.
wie o wie weet of een V6 24V wel of niet moet afslaan bij deze test?
en wat is er aan de hand als hij wel/niet afslaat?
waar moet ik op letten
Moderator: Moderators
- Xtremer
- Co-Pilot
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 08 jan 2007, 20:31
- Type Mazda: Anders
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Een mx-3 V6 slaat af bij deze test
Waarom ?
Jouw kleppendeksel wordt ontlucht via je vacuüm van je motor.
Al het extra lucht wat via deze manier wordt aangezogen komt in je intake. Dit meet dus de luchtmassa meter niet, en kan de brandstof mengsel er niet op aangepast worden.
Dus dan valt hij stil.
Nog leuker, Dat slangetje zit gelijk na je gas klep aan de voorkant.
Als je die los haalt en gelijk je duim opzet kan je waarschijnlijk wel je olie dop er af draaien Niet dat ik het zou doen. er zit namelijk gelijk een tandwiel onder en volgens mij kan dat best spetteren.
Waarom ?
Jouw kleppendeksel wordt ontlucht via je vacuüm van je motor.
Al het extra lucht wat via deze manier wordt aangezogen komt in je intake. Dit meet dus de luchtmassa meter niet, en kan de brandstof mengsel er niet op aangepast worden.
Dus dan valt hij stil.
Nog leuker, Dat slangetje zit gelijk na je gas klep aan de voorkant.
Als je die los haalt en gelijk je duim opzet kan je waarschijnlijk wel je olie dop er af draaien Niet dat ik het zou doen. er zit namelijk gelijk een tandwiel onder en volgens mij kan dat best spetteren.
Rondzwervende ex-lid, zonder mx3, maar nog wel aanwezig op dit gezellige forum.