Pagina 2 van 4

Geplaatst: 21 jan 2005, 18:00
door mx almere
mx3freak schreef:
tupke schreef:ik zou t der wel voor over hebben :)


van m'n levensdagen niet!!


Maar wel voor een BPT die evenveel power heeft? Want daar ga je ook niet goedkoper uitkomen.

Geplaatst: 21 jan 2005, 18:31
door mx3freak
mx almere schreef:
mx3freak schreef:
tupke schreef:ik zou t der wel voor over hebben :)


van m'n levensdagen niet!!


Maar wel voor een BPT die evenveel power heeft? Want daar ga je ook niet goedkoper uitkomen.


absoluut wel, heb de hele boel bij elkaar voor nog geen 900...

Geplaatst: 21 jan 2005, 18:34
door hyperman
inclusief inbouw, no way. Zelfs al heb je een relatief goedkoop blok via william dan haal je het nooit voor 900

Geplaatst: 21 jan 2005, 19:44
door mx almere
Even off the top of my head:

De afmetingen zijn anders, dus je hebt andere motorsteunen nodig of het wordt custom werk. Andere VAF (of MAF?), andere ECU, andere kabelboom, andere pomp voor de stuurbekrachtiging.
Je uitlaat past niet meer, of krijg je dat spruitstuk erbij? Zelfs dan kost het natuurlijk nog een hoop werk. Waarschijnlijk past je luchtinlaat niet meer.
Met een beetje pech moet je door de verschillende afmetingen gaan goochelen met de locatie van allerlei zaken, ook door de piping die natuurlijk erbij komt.

Als je de boel toch open hebt vervang je de waterpomp, riemen, bougies etc. etc. Denk ook aan vloeistoffen.

Je hebt meer power, dus een zwaardere koppeling is ook wel wenselijk (zit ook in de prijs van de KLZE swap). Remmen laat ik even buiten beschouwing.

Dan is er een hoop werk, ook omdat er nog weinig ervaring met deze swap is, maar reken op zeker 4 mandagen werk.

Ik geloof nooit dat als je dit rekensommetje afmaakt dat je goedkoper uitbent dan met de KLZE swap!

Begrijp me goed, ik gun het je natuurlijk van harte, maar ik geloof het niet.

Geplaatst: 21 jan 2005, 23:42
door mx3freak
hyperman schreef:inclusief inbouw, no way. Zelfs al heb je een relatief goedkoop blok via william dan haal je het nooit voor 900


ik wel dus...

Geplaatst: 21 jan 2005, 23:44
door mx3freak
mx almere schreef:Even off the top of my head:

De afmetingen zijn anders, dus je hebt andere motorsteunen nodig of het wordt custom werk. Andere VAF (of MAF?), andere ECU, andere kabelboom, andere pomp voor de stuurbekrachtiging.
Je uitlaat past niet meer, of krijg je dat spruitstuk erbij? Zelfs dan kost het natuurlijk nog een hoop werk. Waarschijnlijk past je luchtinlaat niet meer.
Met een beetje pech moet je door de verschillende afmetingen gaan goochelen met de locatie van allerlei zaken, ook door de piping die natuurlijk erbij komt.

Als je de boel toch open hebt vervang je de waterpomp, riemen, bougies etc. etc. Denk ook aan vloeistoffen.

Je hebt meer power, dus een zwaardere koppeling is ook wel wenselijk (zit ook in de prijs van de KLZE swap). Remmen laat ik even buiten beschouwing.

Dan is er een hoop werk, ook omdat er nog weinig ervaring met deze swap is, maar reken op zeker 4 mandagen werk.

Ik geloof nooit dat als je dit rekensommetje afmaakt dat je goedkoper uitbent dan met de KLZE swap!

Begrijp me goed, ik gun het je natuurlijk van harte, maar ik geloof het niet.



dat hoeft ook niet....
zolang ik het maar weet he...

Geplaatst: 22 jan 2005, 09:51
door Marcel_mx3
Ik ben in iedergeval heel erg benieuwd jasper... !

Wel een complete foto shoot he ! Dat moet namelijk online hier :)

Geplaatst: 22 jan 2005, 13:09
door mx3freak
Marcel_mx3 schreef:Ik ben in iedergeval heel erg benieuwd jasper... !

Wel een complete foto shoot he ! Dat moet namelijk online hier :)


zou niet voor mijn mx3 zijn, daar zit intussen de 2.0V6 GT in...
maar zou voor de grijze 323F zijn van steffi...

Geplaatst: 22 jan 2005, 19:51
door Marcel_mx3
Oooh ik heb al weer vanalles gemist dus....

Dus jij hebt nu het 323F blok er in liggen..?

Geplaatst: 22 jan 2005, 22:48
door mx3freak
yep, sinds anderhalve week ongeveer...
rijd subliem!!