Pagina 2 van 2

Geplaatst: 27 okt 2008, 21:21
door xedos
Hoe3 is het gekomen dat je zonder olie gereden hebt? tijdje geen olie gepeild?

Geplaatst: 27 okt 2008, 22:11
door martinenijenhuis
idd dat vroeg ik mij eigenlijk ook al af......(olielampje)

Groetjes M&M

Geplaatst: 27 okt 2008, 22:52
door Waxiz
Ik ben echt een leek met motorblokken, maar wat is een K8?
Heb gelukkig mensen die mij kunnen helpen daarmee. :)
Het zat zo. Hij gebruikt een beetje olie en ik moest vrijdag van Roodeschool (topje van Groningen) naar Rotterdam, en dacht nog, zal ik de olie even controleren, maar door de haast vergeten STOM!!!! en zaterdag ochtend op de terugreis vlakbij Drachten was het in 1x GRRRRRRRRRRRRRRR.....
Heb er iig wel van geleerd :evil:
Maar hij gaat morgen eerst naar de garage, om te kijken wat het precies is en wat het gaat kosten daarna kijken of ik een blok nodig heb.
Zal het zo snel mogelijk laten horen!! Alvast super bedankt voor de aanbiedingen!!

Groeten Pieter

Geplaatst: 27 okt 2008, 22:55
door Waxiz
oja.. ging helemaal geen lampje branden!!!! GVD!!! :evil:
Anders had ik het zeker gedaan!! Baal nu gewoon dat ik dat niet vrijdag even heb gedaan! Woest op mijzelf!!

Geplaatst: 28 okt 2008, 12:30
door Slome
Waxiz schreef:Ik ben echt een leek met motorblokken, maar wat is een K8?

K8 motor is de orginele 1.8i v6 motor welke er af fabriek in ligt.

KL-DE is de 2,5i v6 uit de probe en de mx-6 oa.
KL-ZE is de 2,5i v6 japanse wedstrijd motor. Welke modellen deze precies in heeft gezeten weet ik zo niet. Wel is het zo dat deze motoren bijna allemaal als automaat geleverd zijn destijds in nieuwe auto´s. Handbak past er bijna zo op, enkele andere koppelingset erin.

Geplaatst: 28 okt 2008, 18:23
door turbulence
Slome schreef:KL-ZE is de 2,5i v6 japanse wedstrijd motor. Welke modellen deze precies in heeft gezeten weet ik zo niet.


als je weet uit wat voor autos een ZE komt zou je niet zeggen dat het een wedstrijd blok was, ziet er niet uit als pursang racer wel? :mrgreen:

Afbeelding

klze is gewoon japans specificatie blokje, dus geen emissie voorwaarden waar ze aan moeten voldoen en een hoger RON gehalte benzine daar.

zo kan de motor meer vermogen vrijmaken, en die jappaners houden altijd alle leuke dingen voorzich zelf :evil:

Wel is het zo dat deze motoren bijna allemaal als automaat geleverd zijn destijds in nieuwe auto´s. Handbak past er bijna zo op, enkele andere koppelingset erin.


handbak op automaatvliegwiel zal een fijne combinatie zijn ;)

Kapotte motor! Wie heeft er een nieuwe?

Geplaatst: 29 okt 2008, 15:23
door Waxiz
Nou ik weet wat het euvel is.
Kapotte drijfstanglagers, er moet iets met de krukas gebeuren, nieuwe zuigerveren :shock:
Kosten: €1500 :evil:
Dat gaan we natuurlijk niet doen. Anders heb ik waarschijnlijk een ander blok nodig.
Wie had er ook alweer eentje liggen? (Een goede aub) En wanneer zou ik hem kunnen ophalen en voor hoeveel??!!
Groeten Pieter
(0612408185)

Geplaatst: 29 okt 2008, 17:45
door bramx3
dat is minder man .
kijk even in het verkoop topic wie er eventueel nog eentje aanbied.
ik weet wel dat ze in ospel ( limburg ) op de sloop regelmatig een mx-3 hebben staan .
www.relder.nl
maar kijk eerst hier maar eens of iemand er nog eentje verkoopt .

Geplaatst: 29 okt 2008, 20:26
door WhiteFinish
Dat is inderdaad minder zeg !!

Relder is inderdaad een mooie optie, waarschijnlijk ook een stukje goedkoper dan Deijne.

Zoals bram zegt, kijk even in het verkoop gedeelte, plaats een extra oproep of heb even geduld.

Volgens mij is er wel maandelijks een motorswap waarbij een blok overblijft.
Nog een andere optie is om op mx6.nl een oproep te plaatsen voor een 2.5 klde blok. Kan je ook nog wel eens succes hebben. LET OP: Je hebt hierbij wel de ecu en vaf nodig om het goed te laten rijden.