Pagina 2 van 8

Geplaatst: 01 apr 2008, 17:22
door Raymond
:nut:

Geplaatst: 01 apr 2008, 19:01
door Raymond
Eigen speurwerk:
02 Crank Position Sensor 2 (NE 2 Signal).
This sensor sends un-conditioned Hall-effect signals to the PCME that the PCME uses to determine crankshaft angular velocity (RPM). It is typically termed "NE2" or "CKP2". This sensor is located low on the engine, on the accessory-side near the crankshaft pulley. It is nestled in behind the dipstick tube.

When Code 2 is present, the PCM ignores it and instead relies on NE1 for crankshaft speed data. This sensor is located in the distributor. This is not the preferred condition since the timing belt tends to make the RPM signals erratic, affecting the PCMs ability to accurately measure crankshaft speed.

Geplaatst: 01 apr 2008, 23:30
door turbulence
er zijn normaal in dit geval 2 sensors in de weer.. de krukas sensor en de krukashoeksensor.

krukassensor is een soort sleepcontactje/magneet welke onderop je motorblok zit net onder de distributie. krukashoeksensor zit in de ontsteking verwerkt.

volgens mij wordt de timing en dus inderdaad ook de inspuiting veranderd als er geen goed signaal is en dit kan als gevolg hebben dat de motor gaat stotteren..

je kan de dealer proberen of www.fordprobestore.co.uk

http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... ts_id=1021

sensortje is niet goedkoop, dus je moet echt even zeker weten of deze echt defect is ( misschien eerst even een oproepje doen via onderdelenzoeker.nl )

Geplaatst: 02 apr 2008, 01:01
door WhiteFinish
Als je fan direct aanslaat als je de auto op contact zet-start betekent het dat je ecu in noodprogramma is. Je zult dan je temp sensor moeten vervangen, diegene die op de vulneck zit tussen de twee cilinderbanken

Geplaatst: 02 apr 2008, 12:52
door Raymond
@Turbulence
Ik kan eentje bestellen via onderdelenzoeker en ik denk dat ik dat dan ook ga doen. Echter.. hoe moet ik deze vervangen? Kan ik de auto gewoon opkrikken en dan de sensor vervangen? Of komt mij dan een hele lading olie tegemoet?

@WhiteFinish
De auto staat nu niet hier.. ik ga straks even testen, maar volgens mij is dit niet het probleem. Zou hij dan niet ook een andere foutcode geven? Namelijk de code die staat voor temp sensor (ECU) ipv die van (FAN)?

Ben even in de manual aan het zoeken geweest en kwam daar het volgende tegen:

Afbeelding

Kloppen de tekst aanduidingen zo hoe ik ze gemaakt heb? Komt er olie uit als ik de sensor vervang of niet?

Geplaatst: 02 apr 2008, 14:23
door BruteFrits
voorkant/achterkant is oke.
Komt geen olie uit als je de sensor losmaakt.

Geplaatst: 02 apr 2008, 16:56
door Raymond
Okee.. ik ga het onderdeel maar bestellen.. heb alleen 2 mogelijkheden:

Feelders Autodemontage:
30 euro excl. verzendkosten (8 euro) & 1 mnd garantie

Van Deijne:
35 euro ( 15 euro verzendkosten, geen opgave van garantie).

Moet de bedrijven eens bellen, heeft een van jullie ervaring met Feelders? Want prijstechnisch zou deze natuurlijk een stuk aantrekkelijker zijn.

Geplaatst: 02 apr 2008, 18:54
door BruteFrits
Ken wel van Deijne, deze zijn wel oke. Doen niet moeilijk over retourneren.

Geplaatst: 02 apr 2008, 20:06
door Fullsize
Als je een normaal gedrag van die fan wil hebben zorg dan eerst dat je die temperatuur opnemer in je blok krijgt. Of je moet een andere ecu hebben die dat signaal niet nodig heeft.
Doe dat eerst maar eens en daarna de codes weer uit lezen.

Lukt je dat niet of vragen ze er een vermogen voor dan moeten we maar eens een afspraak maken als je bereid bent ervoor naar Grunn te komen rijden.
Ik heb alle sensoren wel liggen.

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:22
door Raymond
Besteld :)