Pagina 2 van 4

Geplaatst: 05 mar 2008, 18:47
door Raymond
Ook met warme motor? Of alleen met koude?

Geplaatst: 05 mar 2008, 19:16
door M3nace
ook met warme motor.. als ik het gas in druk blijft hij rond de 1500 hangen en na een 5 tot 10 sec valt hij terug naar zijn normaal toerental..

Geplaatst: 06 mar 2008, 10:22
door M3nace
want de mx van harrie met hetzelfe motorblok valt direct terug naar stationear toerental...elke andere auto wat ik ken eigenlijk

Geplaatst: 06 mar 2008, 22:06
door turbulence
gasklep die wat blijft hangen? of het veermechanisme op gasklephuis bij je gaskabel

Geplaatst: 06 mar 2008, 23:00
door M3nace
hmm...kan... zal binnekort eens kijken

Geplaatst: 07 mar 2008, 19:08
door M3nace
heb er even een filmpje van gemaakt voor de duidelijkheid:


http://www.youtube.com/watch?v=cGKyWYLXoMk

Geplaatst: 07 mar 2008, 22:02
door PascalMX3
Gasklep schoonmaken >> TPS afstellen >> luchtschroef stellen.

Geplaatst: 07 mar 2008, 23:57
door WhiteFinish
Ziet er in mijn mening gewoon normaal uit.

Geplaatst: 08 mar 2008, 10:47
door M3nace
gasklep is een half jaar geleden al schoongemaakt..
tps ? wat is dat en hoe stel ik die af...

Geplaatst: 08 mar 2008, 11:31
door PascalMX3
De TPS zit op het gasklephuis, dus aan de as van de gasklep. Aan de ene kant zit je gaskabel, aan de andere kant zit een klein zwart dingetje met een stekker eraan, dat is de TPS.
Die zit met 2 schroefjes vast, als je deze 2 een beetje losdraaid, kun je de TPS verdraaien.
Als de motor op bedrijfstemperatuur is, zet je deze uit en draai je de schroefjes van de TPS een beetje los zodat je h'm kunt verdraaien. Start de motor weer, en verdraai de TPS een paar mm, en geef gas om te kijken hoe lang dat hij nog te hoog in toeren blijft hangen.
Kijk ook ff de stekker na op oxidatie van de TPS.