donkere achterlichten mag dat ?????

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door BlackSheep »

Yence schreef:hoe zit het eigenlijk met die nieuwe smoked altezza's, hebben die ook een E-keurmerk net als de vorige uitvoeringen?

Ik heb een setje hier liggen, ik zal proberen om deze week ff te kijken of ern een e-merk opzit.
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Contacteer:

Bericht door turbulence »

BlackSheep schreef:
Yence schreef:hoe zit het eigenlijk met die nieuwe smoked altezza's, hebben die ook een E-keurmerk net als de vorige uitvoeringen?

Ik heb een setje hier liggen, ik zal proberen om deze week ff te kijken of ern een e-merk opzit.

je zou ook nog een keer foto''s maken hoe ze staan als ze gemonteerd waren toch :clown:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door martinenijenhuis »

Het is zoals ik al eerder zei, is het een apk afkeur om je lampen te blinderen.
Maar wanneer je de altezza smoke erin hebt, is het wel een goedkeur!
Het E keur is voor apk niet belangrijk, wel voor de smeris.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door RichMX-3 »

martinenijenhuis schreef:Het is zoals ik al eerder zei, is het een apk afkeur om je lampen te blinderen.
Maar wanneer je de altezza smoke erin hebt, is het wel een goedkeur!
Het E keur is voor apk niet belangrijk, wel voor de smeris.

Groetjes M&M

maarja sinds wanneer weet oom agent, dat een altezza smoked wel mag en een orginele achterlamp gesmoked niet?
dat verschil snappen ze niet hoor, ook niet als je het uitlegt.
ik weet ook niet of de smoked altezza een orginele fabrieksuitgave is?
ik kan me nl heugen dat iemand op ebay deze zelf spoot en weer verkocht (uit duitsland) niets mis meer want het werd proffesioneel gesmoked, maarja of het mag..................
je kent de regelgeving hier he met tuning & styling ;) eindeloos verhaal en tegenstrijdige regels.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door martinenijenhuis »

Het ging hier ook niet om wat een agentje wel niet niet weet, maar om de apk afkeur ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door RichMX-3 »

ja das helemaal waar idd :mrgreen: zat ff 2 dingen door elkaar te halen nu.
aangezien we begonnen over zelf gesmokede lichten en afdwalen naar black sheep zijn smoked altezza's :lol:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Carthago
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door Carthago »

@ richmx-3, jij hebt ze ook wel heel donker gespoten, als je het iets minder dik spuit zie je het nog wel en ist ook zwart.

Het is absoluut apk afkeur omdat je gewoon je achterlichten niet mag spuiten (met niks dus) daarom is het al afkeur en daarom mogen van de fabriek uit smoked achterlichten wel, die zijn goedgekeurd hoe ze de fabriek uitkomen.

Ik had zelf ooit op mijn toenmalige Del Sol ook mijn achterlichten zwart gespoten, vrij dun maar ze waren wel behoorlijk zwart en overdag (ook met zon) zag je de achterlichten nog goed branden en het remlicht dus helemaal goed. Ik heb er nooit een bekeuring voor gehad, ook niet terwijl ik was aangehouden voor andere dingen. Wel moest ik bij de apk keuring er dus even andere standaard lichten inzetten (gwoon 2e hands kopen, kost paar tientjes). Ik had ook een keer geprobeert het eraf te halen, het lukt wel maar het is een gigantische irritante klus (als je de speciale lichtenspuitbus gebruikt). Hier een foto hoe het er op mn del sol uitzag:

Afbeelding
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door RichMX-3 »

ja dat is ook zo.... twas wel wat aan de dikke kant.
maar opzich viel het wel mee, ik heb laag voor laag gespoten.
maar wilde absoluut geen kleur van de lamp zelf er doorheen zien anders is het zo'n half half effect.
maar denk dat als jij de zon in je rug had (bij je del sol) achterliggers ook moeite hebben gehad soms met het zien want die zijn toch ook vrij donker ;) (bedoel als de zon erop schijnt he)
Carthago
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door Carthago »

RichMX-3 schreef:ja dat is ook zo.... twas wel wat aan de dikke kant.
maar opzich viel het wel mee, ik heb laag voor laag gespoten.
maar wilde absoluut geen kleur van de lamp zelf er doorheen zien anders is het zo'n half half effect.
maar denk dat als jij de zon in je rug had (bij je del sol) achterliggers ook moeite hebben gehad soms met het zien want die zijn toch ook vrij donker ;) (bedoel als de zon erop schijnt he)

Ghehe ja kzit nu zelf beetje naar die foto te kijken en ze zien der op die foto ook wel heel zwart uit jah. op andere foto's iets minder, iig int egt zag je als je goed keek de kleuren van de orginele lamp nog wel een klein beetje.

En je zal zeker houden dat je altijd de verlichting een stuk slechter ziet als de ongespoten lampen. hoe meer lagen, hoe zwarter, hoe minder licht. mja dat spreekt voor zich natuurlijk :bier:
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
scary
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door scary »

het ziet er super vet uit! maar zelf zou ik het niet willen, het zou mij ook niet echt een fijn gevoel geven met rijden! de kans is dan ook groter dat ze bij jou achterop rijden
Afbeelding
Plaats reactie