Pagina 2 van 3

Geplaatst: 13 okt 2007, 10:57
door Yence
Een goedkopere optie: Een BP (1.8 I4). Da's redelijk plug'n play en toch al 140 pk standaard en een stuk goedkoper dan een B6T of BPT.
Een andere optie is de auto lichter maken.

Geplaatst: 26 okt 2007, 16:16
door Charlie
Wat bereik je eigenlijk precies met een racekoppeling?

Geplaatst: 26 okt 2007, 18:01
door martinenijenhuis
Dat je niet normaal file kunt rijden!! ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 26 okt 2007, 18:32
door turbulence
martinenijenhuis schreef:Dat je niet normaal file kunt rijden!! ;)

Groetjes M&M


of langzaam achteruit, is ook een groot drama..

je wint er totaal NIKS mee, enige voordeel is dat een racekoppeling hogere PK en koppelnummers aankan waardoor deze minder snel zal gaan slippen indien je al dat vermogen aanspreekt

Geplaatst: 26 okt 2007, 21:51
door johnmichel
Het comfor met rustig weg rijden is dan wel helemaal weg, maar goed alles went!

Geplaatst: 27 okt 2007, 11:42
door Charlie
Ah oke! mijn koppeling is namelijk een beetje versleten. ik kan nu ook niet te langzaam wegrijden, dan trekt ie een beetje hobbelig. Ook met in de twee rustig rijden hobbelt ze.
Maar nu is duidelijk, als hem vernieuw... is het beste dus origineel!

Geplaatst: 30 okt 2007, 18:19
door johnmichel
Dat is wel het beste jah, aangezien jij geen extreme plannen hebt.

Zou ik ook gewoon voor orgineel gaan, rijd een stuk fijner.

Geplaatst: 31 okt 2007, 13:02
door Charlie
Tja voor dit blok heb je geen 'extreme' plannen hebben nee.
Laten we zeggen dat ik 'leuke' plannen heb ;) :shine:

tunen van een 1.6

Geplaatst: 21 jan 2008, 23:28
door rogertjemx3
heey ben zelf ook bezig met onderdelen om meer vermogen uit mijn 1,6 te halen.
heb gezien dat je bij me in de buurt woont, kun je denk ik t beste ff naar charles ramaekers motorenrevisie bellen en naar rené vragen. hij is ook bezig uit te zoeken of er een andere nokkenas te krijgen is voor mijn mx...
telefoon nummer is 043 3645135
veel succes met de zoektocht en ik hoop dat je iets vindt.

Geplaatst: 23 jan 2008, 22:48
door Yence
Voor andere nokkenassen kan het van pas komen om te zoeken naar MX-5 onderdelen (er zijn uitwisselbare onderdelen, ook van de 323, maar de mx-3 is vaak wat minder bekend bij fabrikanten). Fidanza kan dacht ik het een en ander leveren voor de B6.

Wat betreft die koppeling: sportkoppelingen zijn leverbaar in verschillende soorten. Je zou ook een stage1 street koppeling kunnen nemen van b.v. ACT of spec. Die zijn goed dagelijks rijbaar, maar pakken net ff wat sportiever (en sneller) op. Persoonlijk vind ik het een stuk fijner rijden en ze gaan langer mee bij sportief rijden/schakelen. Daarbij zijn ze niet veel duurder dan OEM.