Hoe krijg ik een mooi Donker zwaar geluid
Moderator: Moderators
Misschien kan ik beter een eigen topic aanmaken, maar ik probeer het heel voorzichtig toch even hier...
Een zware brom kan iedereen krijgen met een freeflow, zonder middendemper, etc. Dit is niet zo moeilijk. Een mooie subaru brom is helaas wel weer bijna onmogelijk.
Wat ik me nu afvroeg is hoe ik een hoog geluid krijg als een echte race wagen. Op dit moment hoor je mijn motor erg mooi brullen door de cold air intake en door het ontbreken van een overheersende einddemper. Dit brullende geluid wil ik eigenlijk ook door de uitlaat horen maar het moet dus geen zware brom zijn die elke golf heeft. Ideeën?
Een zware brom kan iedereen krijgen met een freeflow, zonder middendemper, etc. Dit is niet zo moeilijk. Een mooie subaru brom is helaas wel weer bijna onmogelijk.
Wat ik me nu afvroeg is hoe ik een hoog geluid krijg als een echte race wagen. Op dit moment hoor je mijn motor erg mooi brullen door de cold air intake en door het ontbreken van een overheersende einddemper. Dit brullende geluid wil ik eigenlijk ook door de uitlaat horen maar het moet dus geen zware brom zijn die elke golf heeft. Ideeën?
alleen je einddemper vervangen door een demploze pijp met daarop een sierstuk bijvoorbeeld om het af te maken, dan hoor je echt je motor en dat ga ik ook doen want ik vind dat echt een van de mooiste geluiden die je uit je V6 kan krijgen in combinatie met die klappen die je bij het schakelen heb.
probeer maar is eerst gewoon zonder einddemper dat is een kwestie van 2 boutjes en dan weet je of je het mooi vind.
probeer maar is eerst gewoon zonder einddemper dat is een kwestie van 2 boutjes en dan weet je of je het mooi vind.
cootjev6 schreef:alleen je einddemper vervangen door een demploze pijp met daarop een sierstuk bijvoorbeeld om het af te maken, dan hoor je echt je motor en dat ga ik ook doen want ik vind dat echt een van de mooiste geluiden die je uit je V6 kan krijgen in combinatie met die klappen die je bij het schakelen heb.
Gaaf idee! Zal ik zeer zeker een keer proberen. Mooiste zou zijn links+rechts mooie sierpijpjes he...
door de uitlaat te voor zien van Skytune demper dan heb je wel een kans dat je een Race geluid krijg, ik heb het nu ook,, geen zwaare brom maar wel een scherp snerpend race geluid kijk eens op www.skytune.com
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer: